Seat Ibiza 1,2: omlazená divoška (test)

53 komentářů

Andy
19. ledna • 18:54

SEAT IBIZA 1,2 ostrava-Zadar přes Rakousko . Rychlost v rámci předpisu . Dva dospělí,jedno dítě , kufr narvaný a na sřeše rakef - spotřeba 6,7l. Myslím , že je to slušné .

HTP
9. srpna • 15:26

Proc pan redaktor vyfotil desetkrat podobne kokpit a ani jednou motor? Diky za fotky, co vy vite koho co zajima? Diky :-)

Jarda
11. srpna • 9:45

..treba nemel na fotaku makro rezim ;-)

Radek Ondrášík
11. srpna • 10:04

Díky za skvělou poznámku :-D:-D:-D sem se "po ránu" pořádně zasmál ;-)

ryba
11. srpna • 8:46

nefotil ho pac by nebyl videt

xsarahdi
7. srpna • 22:19

tak ma ten motor 47kw alebo 51kw?pisete,ze tam zvysili vykon na 51kw a v tabulke 47kw?:-O

Radek Ondrášík
7. srpna • 22:25

Myslím, že je to vcelku srozumitelné. Testovaný vůz byl ve verzi 47 kW, který se ovšem v této době již nenabízí a místo něj je ta samá verze ovšem naladěná na 51 kW.

xsarahdi
8. srpna • 0:11

v poho.dik B-]

stenly
7. srpna • 17:09

Souhlasím a autorem recenze - je to mrdka všech mrdek (stejně jako všé z koncernu VW s
obdobnou motorizací) - no ale nekupte to,když je to tak drahý!....ty 205-ky gumy jsou jen
nejapný žert na téma atrapa sportovního vozu....:-O

ibiza036
5. září • 23:00

a tento komentator co vymyslel vyraz "mrdka vsech mrdek" urcite "lieta" na 25rocnej 105L v uprave F1 Turbo 34koni ;-)

don pedro
7. srpna • 19:37

Zajímavý je, že vždycky když se píše o nějakým "extra hovně" na který všichni nadávaj, tak je pod článkem tisíc přízpěvků. Když se půde psát o autě s velkým A, pod článkem budou tři komentáře.

F1
7. srpna • 10:29

Podle testů ve Světě motorů, HTP právě zaostával se spotřebou ve městě a přijatelná byla na dálnici. HTP totiž nesvědčí neustálé městské zrychlování a zpomalování. S HTP jsem dosáhl letos v létě spotřebu 4,7 l. Po dálnici jsem jel přes 120 a po silnici 90. Nutno říct, že jsem překračoval povolenou rychlost 70 Km/h na křížovatkách na silnici z Brna do Vídně. Tato vyšší a plynulá rychlost HTP prostě vyhovuje.
Jel jsem i s 55KW, ale spotřebu jsem dosáhl vyšší.

Germi
7. srpna • 12:55

I v praxi je to tak, co jsem měl možnost Hondu 1.2 porovnat ne letišti v Mimoňi s mým Juniorem HTP.;-) HTP ujíždí.

Mek
7. srpna • 15:01

Jak to tak sleduju, někteří by s HTPčkem ujeli i Alonsovi... B-]

Germi
7. srpna • 15:15

Věř tomu, že ve městě na semaforech, kdyby měli vypnutou trakci na F1, tak do 40-50km/h (na jedničku a dvojku) by je HTP dalo raz dva;-)

Mek
7. srpna • 15:32

To máš asi recht - F1 by při 40 km/h na dvojku asi chcípla...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Germi
7. srpna • 15:35

F1 by měla jen jedničku, ale HTP 1a2, a říkám Ti, že kdyby HTP nevyhrála tak dál než o 2 metry ta formule neujede, to se vsadím. HTP má extra krátkou převodovku, jako nad 150 by už asi 1.2 nestíhala, ale jinak pohoda...;-)

martan1981
7. srpna • 21:46

A inak si normalny?? :-D

Germi
7. srpna • 23:35

No hej

alien5
7. srpna • 12:42

JJ souhlas take jezdim s podobnou spotrebou s htp 40kw a spokojenost nechapu jak nekdo muze jet na dalnici pri rychlosti do 130km za 8-9 litru to ma na plynu tezkou cihlu..

JardaBar
7. srpna • 10:18

Ještě že má Honda 1.2ku pěkně se čtyřmi válci a spotřebou 5.5 l :). Výkon krásných 57kW a moment 110Nm už při 2800 ot.. Takhle se dělaj motory :).

neodborník
7. srpna • 19:47

Spotřeba a výkony je reálná zkušenost, nebo jen opsaný reklamní prospekt ?

Black
11. srpna • 11:36

Vlastnim Jazz 1.2 5.5l mam prumernou spotrebu na 32000Km. Dle excelu kam zapisuju pocet litru z listku u benzinky a pocet kilometru odecitam na tachometru v aute.
Nejezdim vic nez je povoleny limit. Tedy dalnice 100-130, Okresky 90, Mesto 50.

D.a.l.i
7. srpna • 11:37

Podle testu na www.auto.cz tvrdili, ze v pruznem zrychleni byla Fabka HTP 40kW (!!) lepsi - v primem srovnani... Asi ma Honda tezsi prevody a tim padem je nutno vice radit, aby to trochu jelo.
http://www.auto.cz/testy/honda-jazz-zenam-k-sluzbam.html

123456789
7. srpna • 11:14

Áno, motory má Honda bezkonkurenčné. Škrtol som ju však zo zoznamu kandidátov, pretože nemá vyhrievané sedadlá (auto parkujem vonku), tempomat (som zvyknutý z predošlého auta), 4 airbagy (minimum, čo požadujem pre seba a svoju rodinu) a parkovací asistent (pre moju ženu nutnosť aj na autíčko na diaľkové ovládanie ;-)) Takže toľko môj názor na Jazz a hlavne zastúpenie Hondy v CZ/SR 3-[

puck
7. srpna • 12:44

a palubny pocitac (aspon zakladny na spotrebu a kilometre)

Ondras
7. srpna • 9:39

Pane Ondrášíku, nedělalo panu Jandovi či jinému kolegovi potíže sledovat hloboko zapuštěný otáčkoměr při precizním měření zrychlení dle onoho budíku kalibrovného GPSkou? Neb pro dosažení max. 3% odchyly pro Vaše důmyslné měření jest nutno míti bystré oko a hbitý prstík na čudlíku stopek! Přeji příjmený den a mnoho dalšíh hodnot vycucaných z prstu.

Hans
7. srpna • 8:20

...Zcela opačná je pak situace na dálnici. Vysoké rychlosti malému motoru vůbec nesvědčí a spotřeba mezi sedmi až devíti litry není vzácností. A to i v případě dodržování rychlostních limitů....Již delší dobu se podivuji nad tím, jak většina majitelů Fabií 1,2HTP neustále tvrdí, že se svým vozem jezdí po našich dálnicích se spotřebou okolo 6,0l/100km, někteří i méně. Osobně jsem jel s HTP delší trasu jen jednou, Praha-Blava a spotřebu jsem měl přes 8l/100km při snaze držet 140km/hod dle tacho. JAk je vidět tak moje praktická zkušenost s HTP zcela odpovídá realitě, a 6litrová dálniční spotřeba je číslo z říše snů B-]

123456789
7. srpna • 8:29

No, niečo robíš zle - cesta do Chorvátska na Istriu, celkovo plusmínus 1400km, 90% diaľnice, tempomat na 130 km/h, v aute 2 dospelí + 2 deti, kufor natrieskaný, klíma zapnutá. Spotreba podľa PP 6.5l, podľa kalkulačky 6.7. Si si istý, že chyba nie je v tebe?

Jarda
11. srpna • 9:41

...aha, tak tos byl ty... :-)
Narvany auto, na strese rakev a do kopce za 2 - na makarske magistrale te predjizdi i ty jejich 20 let stary kamiony a hasicsky cisterny ;-)

Skyline
9. srpna • 13:46

Cesta do Chorvatska, celkem 2500 km, prumer 6.4. 1.6 160 koni. Co vic rict, pozdravuj hatapku, jezdi fakt skoro zadaraB-]

123456789
9. srpna • 15:31

A zvyšok auta, čo to bol za zázrak? Či šiel si len na motore :-D:-D:-D?

Skyline
9. srpna • 16:38

Civic VTi, sedan, svete div se, rok vyroby 1994. Akce probehla predloni. Stejne leto i cesta do Slovenskeho raje, celkem 1500 km, spotreba stejna (bud 6.4 nebo 6.3, uz nevim).

Jirka
7. srpna • 12:19

S Fabií HTP mám naježděno přes 200tis km, používám již třetí služební combi 47kW. MOhu jen potvrdit, že spotřeba na trase Praha Brno s tempomatem 140km/hod, klimou a jinak prázdným autem, se pohybuje okolo 7,5l. Pod sedum, jsem se dostal jen při rychlostech do 120km/hod, jakékoli další zrychlení je vykoupeno výrazným nárustem spotřeby. Při marných pokusech jet do Mnichova alepsoň 150km/hod to žralo i trávu kolem silnice! HTP je přijatelný motor pro okresky, a menší města, kde se s ním dá jezdit okolo 6l. Po Praze teď v horku baští klidně 9l, na dálnice je to nepoužitelné z mnoha důvodů.

Hans
7. srpna • 11:16

Má to jeden háček, já hodnotím čistě cestu po dálnici, žádné okresky, města, jen onu D1 a D2. Cesta na Istrii neveden jen po dálnicích (bohužel) a to v celkovém průměru hraje roli.

123456789
7. srpna • 17:21

Šli sme trasu Bratislava-Viedeň-Graz-Maribor-Ljublana-Trieste-Pula. 550km po diaľnici, zvyšných 100 km po pobreží v skvelých zápchach. Naopak tu na pobreží sa spotreba zhoršila, kvôli neustálemu sa posúvaniu v kolónach :-( Takže mne naopak tá nie diaľnica priemer len zhoršila!

123456789
7. srpna • 8:31

Ešte doplním - tempomat na 130km/h myslím reálny podľa navigácie, je tam určitá odchýlka od tacho. Tacho bolo pri reálnych 130km/h o chlp nad 140 km/h tachometrových.

Karell
7. srpna • 9:31

By me zajimalo od kdy ma 1.2 HTP tempomat.A co se tyce spotreby tak HTP zere jak mrcha

štaflík
7. srpna • 9:41

Má tempomat od doby, co jí dělají. Ve verzi Elegance je v serii, jinak za příplatek. Já jsem ho nechtěl, ale byl tam (Elegance) a docela jsem byl překvapený, jak je to šikovná věcička a jak často jí používám. Spotřeba HTP je těžce v pohodě, pokud umíš jezdit a pokud po ní nechceš, abby imrvére jela 150.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
b
7. srpna • 14:38

je to proste mrdka vsech mrdek a nechapu jak vubec ji muzou dat do kombiku . Sam mam golf iv 1,6 105ps a kdyz se mu trochu nalozi tak to dejme tomu jede ale i tak na dalnici pri vyssi rychlosti to toci i treba 6000 rpm pri 190 200 coz je ted otresny. Rozumny je akorat 1,8t nebo jakokoliv nafta tdi

štaflík
9. srpna • 10:43

Proč by jí nedali do kombíku? Ten kombík váží o nějakých 35 kilo víc, než krátká. To je rozdíl mezi normálním a tlustým řidičem. Navíc osobně neznám skoro nikoho, kdo má kombíka proto, aby v něm vozil deset pytlů cementu. Většina lidí ho má kvůli kočárku, psovi atd., což nic neváží. Nevím, jestli je to mrdka všech mrdek, měl 100PS 1,6 a po městě tohle jezdí lépe, po okreskách je to plus mínus stejný (kromě kopců) a na dálnici s tím jedu dvakrát do roka, takže mě to nevadí. Na druhou stranu neznám jinou 1,2 s takovým krouťákem, takže mě osobně na tom motoru vadí jenom ten zvuk (řeším to rádiem) a kecy chytráků, co v tom sice nejeli a jediný auto co znají je votuzený 20 let starý Kadett za prachy od rodičů :-) (to nebylo na Tebe).
Prostě si představ, že ne každý si kupuje auto proto, aby s ním jezdil s vrchovatě naloženým 150 po dálnici. Složitá úvaha? Pokud ano, tak neřeš a nepřepínej.

HrdinaJan
8. srpna • 7:06

Pro chytráky Vašeho typu. Kolik pak se jezdí na dálnici? Není to náhodou 130? A i kdyby to bylo 150, tak je to pro 80% aut v pohodě(pro auto s 1,2HTP 47 určitě). Stěžovat si na to že při dvou stech motor moc točí může akorát chudák nebo ještě větší chudák. :(Jestli jezdíte jenom po německu tak si kupte jiný auto nebo použijte MHD:)

Beruška
27. ledna • 9:51

Konečně jsem četla něco rozumného - byť s půlročním zpožděním. Vždycky mne vytáčí nikolivěk motor auta, ale chytráci...Přijela jsem tuhle se svojí 1,2 HTP 47 na parkoviště, kde jsem sklidila posměch, s čím to jezdím...autor moudra nasedl do svého bouráku - "vraku", protočil kola a upadl mu výfuk...NO - každý holt, na co má a jak se cítí... Ale pobavilo mne tam i tady... Hodně krásných kilometrů....

wartburg
13. dubna • 16:03

mas moje sympatie Beruska, ja presne taketo auto Ibiza 1,2 mam a som s nim nadmieru spokojny. Spotreba pri natrieskanom aute na dovolenku v Taliansku, kde sme urobili 4500 km bola priemerne 6,7l/100km, no to sme po dialniciach s manzelkou "vypekali" aj 150-160 takze uplna spokojnost.

Good
8. srpna • 0:09

s 66kW TDi by sis moc nepomohl...

Germi
7. srpna • 8:55

Jen absolutní magor, si může dát na 1.2 205gumy 16" :-O:-D Docela by mě to zajímalo jak to pojede na těch gumách na vodě. Nemám slov. Maj tam dát normální 13" 155 to by bylo o něčem jiném:-))

123456789
7. srpna • 11:15

13" 155 sú gumy na kolobežku, alebo možno tak Lupo 3L, aby sme zostali v koncerne. Spotreba na prijateľných 185/60 R14 by bola určite niekde inde!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andy
7. září • 20:20

Priatelka ma HTP 47kW Ibizu na 185/60 R14 po dialnici 130km/h akual spotreba bez klimy 6,0-6,3 l/100km

HrdinaJan
7. srpna • 7:31

By mě docela zajímalo, jakej vliv, jestli vůbec nějakej, by měla normální kola(185/60/14).

jansko
13. srpna • 7:39

tak prispejem aj ja..
Toto leto som cestoval dvakrat dialnicne trasy v dlzke asi 1000 km.
Fabia Kombi HTP dost plne nalozene auto, ja a moja manzelka k tomu.
Kedze to boli dlhe trasy tak som tomu motorceku dal kus zabrat a tocil som ho 4800 a viac, niekolko desiatok km v nemecku alebo madarsku, kde su momentalne vynikajuce dialnice som siel aj na doraz. Priemerna spotreba 7,8 l. Je to vela, to je pravda, ale neviem o co menej by mal 1.9 TDI, a berme to tak ze za 1.9 clovek plati poistenie, ako aj PZP daleko vyssie, nehladiac na samotnu cenu motora kde je to pri novom aute o 140 000 Sk viac. To mam vykryty ROZDIEL spotreby na pocitam takych 200 000 km.

Sranki
12. srpna • 13:54

V principe by mali mat kolesa z vacsim priemerom mensi valivy odpor. Otazka je, aky je rozdiel v dynamickom polomere 15" a 16" kolesa. Zrejme v tomto pripade hra rolu predovsetkym sirka pneu.

8. srpna • 10:15

Těžko říct, ale Ibiza má teď v základu 15ky kola...

Anndy
7. srpna • 9:26

no vliv presne cca 0,5 litra na 100km. Aspon pri mojej cordobe. Pri 14" (prve leto som mal obute) a ked som prezul na 15" tak sa cca o ,5l zvysila.Ale 14" je vyhoda pre komfort. Problem je, ze tomu autu menej ako 15" neslusia - su moc male na tie tvary karoserie.

Doporučujeme

Články odjinud