Seat Ibiza 1,2: omlazená divoška (test)

HrdinaJan  |  07. 08. 2006 07:31

By mě docela zajímalo, jakej vliv, jestli vůbec nějakej, by měla normální kola(185/60/14).

Odpovědět  |   | 
Anndy  |  07. 08. 2006 09:26

no vliv presne cca 0,5 litra na 100km. Aspon pri mojej cordobe. Pri 14" (prve leto som mal obute) a ked som prezul na 15" tak sa cca o ,5l zvysila.

Ale 14" je vyhoda pre komfort. Problem je, ze tomu autu menej ako 15" neslusia - su moc male na tie tvary karoserie.

Odpovědět  |   | 
 |  08. 08. 2006 10:15

Těžko říct, ale Ibiza má teď v základu 15ky kola...

Odpovědět  |   | 
Sranki  |  12. 08. 2006 13:54

V principe by mali mat kolesa z vacsim priemerom mensi valivy odpor. Otazka je, aky je rozdiel v dynamickom polomere 15" a 16" kolesa. Zrejme v tomto pripade hra rolu predovsetkym sirka pneu.

Odpovědět  |   | 
jansko  |  13. 08. 2006 07:39

tak prispejem aj ja..
Toto leto som cestoval dvakrat dialnicne trasy v dlzke asi 1000 km.
Fabia Kombi HTP dost plne nalozene auto, ja a moja manzelka k tomu.
Kedze to boli dlhe trasy tak som tomu motorceku dal kus zabrat a tocil som ho 4800 a viac, niekolko desiatok km v nemecku alebo madarsku, kde su momentalne vynikajuce dialnice som siel aj na doraz. Priemerna spotreba 7,8 l. Je to vela, to je pravda, ale neviem o co menej by mal 1.9 TDI, a berme to tak ze za 1.9 clovek plati poistenie, ako aj PZP daleko vyssie, nehladiac na samotnu cenu motora kde je to pri novom aute o 140 000 Sk viac. To mam vykryty ROZDIEL spotreby na pocitam takych 200 000 km.

Odpovědět  |   | 
Hans  |  07. 08. 2006 08:20

...Zcela opačná je pak situace na dálnici. Vysoké rychlosti malému motoru vůbec nesvědčí a spotřeba mezi sedmi až devíti litry není vzácností. A to i v případě dodržování rychlostních limitů....

Již delší dobu se podivuji nad tím, jak většina majitelů Fabií 1,2HTP neustále tvrdí, že se svým vozem jezdí po našich dálnicích se spotřebou okolo 6,0l/100km, někteří i méně. Osobně jsem jel s HTP delší trasu jen jednou, Praha-Blava a spotřebu jsem měl přes 8l/100km při snaze držet 140km/hod dle tacho. JAk je vidět tak moje praktická zkušenost s HTP zcela odpovídá realitě, a 6litrová dálniční spotřeba je číslo z říše snů

Odpovědět  |   | 
123456789  |  07. 08. 2006 08:29

No, niečo robíš zle - cesta do Chorvátska na Istriu, celkovo plusmínus 1400km, 90% diaľnice, tempomat na 130 km/h, v aute 2 dospelí + 2 deti, kufor natrieskaný, klíma zapnutá. Spotreba podľa PP 6.5l, podľa kalkulačky 6.7. Si si istý, že chyba nie je v tebe?

Odpovědět  |   | 
123456789  |  07. 08. 2006 08:31

Ešte doplním - tempomat na 130km/h myslím reálny podľa navigácie, je tam určitá odchýlka od tacho. Tacho bolo pri reálnych 130km/h o chlp nad 140 km/h tachometrových.

Odpovědět  |   | 
Germi  |  07. 08. 2006 08:55

Jen absolutní magor, si může dát na 1.2 205gumy 16" Docela by mě to zajímalo jak to pojede na těch gumách na vodě. Nemám slov. Maj tam dát normální 13" 155 to by bylo o něčem jiném

Odpovědět  |   | 
123456789  |  07. 08. 2006 11:15

13" 155 sú gumy na kolobežku, alebo možno tak Lupo 3L, aby sme zostali v koncerne. Spotreba na prijateľných 185/60 R14 by bola určite niekde inde!

Odpovědět  |   | 
Andy  |  07. 09. 2006 20:20

Priatelka ma HTP 47kW Ibizu na 185/60 R14 po dialnici 130km/h akual spotreba bez klimy 6,0-6,3 l/100km

Odpovědět  |   | 
Karell  |  07. 08. 2006 09:31

By me zajimalo od kdy ma 1.2 HTP tempomat.A co se tyce spotreby tak HTP zere jak mrcha

Odpovědět  |   | 
štaflík  |  07. 08. 2006 09:41

Má tempomat od doby, co jí dělají. Ve verzi Elegance je v serii, jinak za příplatek. Já jsem ho nechtěl, ale byl tam (Elegance) a docela jsem byl překvapený, jak je to šikovná věcička a jak často jí používám. Spotřeba HTP je těžce v pohodě, pokud umíš jezdit a pokud po ní nechceš, abby imrvére jela 150.

Odpovědět  |   | 
b  |  07. 08. 2006 14:38

je to proste mrdka vsech mrdek a nechapu jak vubec ji muzou dat do kombiku . Sam mam golf iv 1,6 105ps a kdyz se mu trochu nalozi tak to dejme tomu jede ale i tak na dalnici pri vyssi rychlosti to toci i treba 6000 rpm pri 190 200 coz je ted otresny. Rozumny je akorat 1,8t nebo jakokoliv nafta tdi

Odpovědět  |   | 
Good  |  08. 08. 2006 00:09

s 66kW TDi by sis moc nepomohl...

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  08. 08. 2006 07:06

Pro chytráky Vašeho typu. Kolik pak se jezdí na dálnici? Není to náhodou 130? A i kdyby to bylo 150, tak je to pro 80% aut v pohodě(pro auto s 1,2HTP 47 určitě). Stěžovat si na to že při dvou stech motor moc točí může akorát chudák nebo ještě větší chudák. :(Jestli jezdíte jenom po německu tak si kupte jiný auto nebo použijte MHD:)

Odpovědět  |   | 
Beruška  |  27. 01. 2007 09:51

Konečně jsem četla něco rozumného - byť s půlročním zpožděním. Vždycky mne vytáčí nikolivěk motor auta, ale chytráci...Přijela jsem tuhle se svojí 1,2 HTP 47 na parkoviště, kde jsem sklidila posměch, s čím to jezdím...autor moudra nasedl do svého bouráku - "vraku", protočil kola a upadl mu výfuk...NO - každý holt, na co má a jak se cítí... Ale pobavilo mne tam i tady... Hodně krásných kilometrů....

Odpovědět  |   | 
wartburg  |  13. 04. 2007 16:03

mas moje sympatie Beruska, ja presne taketo auto Ibiza 1,2 mam a som s nim nadmieru spokojny. Spotreba pri natrieskanom aute na dovolenku v Taliansku, kde sme urobili 4500 km bola priemerne 6,7l/100km, no to sme po dialniciach s manzelkou "vypekali" aj 150-160 takze uplna spokojnost.

Odpovědět  |   | 
štaflík  |  09. 08. 2006 10:43

Proč by jí nedali do kombíku? Ten kombík váží o nějakých 35 kilo víc, než krátká. To je rozdíl mezi normálním a tlustým řidičem. Navíc osobně neznám skoro nikoho, kdo má kombíka proto, aby v něm vozil deset pytlů cementu. Většina lidí ho má kvůli kočárku, psovi atd., což nic neváží. Nevím, jestli je to mrdka všech mrdek, měl 100PS 1,6 a po městě tohle jezdí lépe, po okreskách je to plus mínus stejný (kromě kopců) a na dálnici s tím jedu dvakrát do roka, takže mě to nevadí. Na druhou stranu neznám jinou 1,2 s takovým krouťákem, takže mě osobně na tom motoru vadí jenom ten zvuk (řeším to rádiem) a kecy chytráků, co v tom sice nejeli a jediný auto co znají je votuzený 20 let starý Kadett za prachy od rodičů (to nebylo na Tebe).
Prostě si představ, že ne každý si kupuje auto proto, aby s ním jezdil s vrchovatě naloženým 150 po dálnici. Složitá úvaha? Pokud ano, tak neřeš a nepřepínej.

Odpovědět  |   | 
Hans  |  07. 08. 2006 11:16

Má to jeden háček, já hodnotím čistě cestu po dálnici, žádné okresky, města, jen onu D1 a D2. Cesta na Istrii neveden jen po dálnicích (bohužel) a to v celkovém průměru hraje roli.

Odpovědět  |   | 
123456789  |  07. 08. 2006 17:21

Šli sme trasu Bratislava-Viedeň-Graz-Maribor-Ljublana-Trieste-Pula. 550km po diaľnici, zvyšných 100 km po pobreží v skvelých zápchach. Naopak tu na pobreží sa spotreba zhoršila, kvôli neustálemu sa posúvaniu v kolónach Takže mne naopak tá nie diaľnica priemer len zhoršila!

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  07. 08. 2006 12:19

S Fabií HTP mám naježděno přes 200tis km, používám již třetí služební combi 47kW. MOhu jen potvrdit, že spotřeba na trase Praha Brno s tempomatem 140km/hod, klimou a jinak prázdným autem, se pohybuje okolo 7,5l. Pod sedum, jsem se dostal jen při rychlostech do 120km/hod, jakékoli další zrychlení je vykoupeno výrazným nárustem spotřeby. Při marných pokusech jet do Mnichova alepsoň 150km/hod to žralo i trávu kolem silnice! HTP je přijatelný motor pro okresky, a menší města, kde se s ním dá jezdit okolo 6l. Po Praze teď v horku baští klidně 9l, na dálnice je to nepoužitelné z mnoha důvodů.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 08. 2006 13:46

Cesta do Chorvatska, celkem 2500 km, prumer 6.4. 1.6 160 koni. Co vic rict, pozdravuj hatapku, jezdi fakt skoro zadara

Odpovědět  |   | 
123456789  |  09. 08. 2006 15:31

A zvyšok auta, čo to bol za zázrak? Či šiel si len na motore ?

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  09. 08. 2006 16:38

Civic VTi, sedan, svete div se, rok vyroby 1994. Akce probehla predloni. Stejne leto i cesta do Slovenskeho raje, celkem 1500 km, spotreba stejna (bud 6.4 nebo 6.3, uz nevim).

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  11. 08. 2006 09:41

...aha, tak tos byl ty...
Narvany auto, na strese rakev a do kopce za 2 - na makarske magistrale te predjizdi i ty jejich 20 let stary kamiony a hasicsky cisterny

Odpovědět  |   | 
Ondras  |  07. 08. 2006 09:39

Pane Ondrášíku, nedělalo panu Jandovi či jinému kolegovi potíže sledovat hloboko zapuštěný otáčkoměr při precizním měření zrychlení dle onoho budíku kalibrovného GPSkou? Neb pro dosažení max. 3% odchyly pro Vaše důmyslné měření jest nutno míti bystré oko a hbitý prstík na čudlíku stopek! Přeji příjmený den a mnoho dalšíh hodnot vycucaných z prstu.

Odpovědět  |   | 
JardaBar  |  07. 08. 2006 10:18

Ještě že má Honda 1.2ku pěkně se čtyřmi válci a spotřebou 5.5 l :). Výkon krásných 57kW a moment 110Nm už při 2800 ot.. Takhle se dělaj motory :).

Odpovědět  |   | 
123456789  |  07. 08. 2006 11:14

Áno, motory má Honda bezkonkurenčné. Škrtol som ju však zo zoznamu kandidátov, pretože nemá vyhrievané sedadlá (auto parkujem vonku), tempomat (som zvyknutý z predošlého auta), 4 airbagy (minimum, čo požadujem pre seba a svoju rodinu) a parkovací asistent (pre moju ženu nutnosť aj na autíčko na diaľkové ovládanie ) Takže toľko môj názor na Jazz a hlavne zastúpenie Hondy v CZ/SR

Odpovědět  |   | 
puck  |  07. 08. 2006 12:44

a palubny pocitac (aspon zakladny na spotrebu a kilometre)

Odpovědět  |   | 
D.a.l.i  |  07. 08. 2006 11:37

Podle testu na www.auto.cz tvrdili, ze v pruznem zrychleni byla Fabka HTP 40kW (!!) lepsi - v primem srovnani... Asi ma Honda tezsi prevody a tim padem je nutno vice radit, aby to trochu jelo.
http://www.auto.cz/testy/honda-jazz-zenam-k-sluzbam.html

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  07. 08. 2006 19:47

Spotřeba a výkony je reálná zkušenost, nebo jen opsaný reklamní prospekt ?

Odpovědět  |   | 
Black  |  11. 08. 2006 11:36

Vlastnim Jazz 1.2 5.5l mam prumernou spotrebu na 32000Km. Dle excelu kam zapisuju pocet litru z listku u benzinky a pocet kilometru odecitam na tachometru v aute.
Nejezdim vic nez je povoleny limit. Tedy dalnice 100-130, Okresky 90, Mesto 50.

Odpovědět  |   | 
F1  |  07. 08. 2006 10:29

Podle testů ve Světě motorů, HTP právě zaostával se spotřebou ve městě a přijatelná byla na dálnici. HTP totiž nesvědčí neustálé městské zrychlování a zpomalování. S HTP jsem dosáhl letos v létě spotřebu 4,7 l. Po dálnici jsem jel přes 120 a po silnici 90. Nutno říct, že jsem překračoval povolenou rychlost 70 Km/h na křížovatkách na silnici z Brna do Vídně. Tato vyšší a plynulá rychlost HTP prostě vyhovuje.
Jel jsem i s 55KW, ale spotřebu jsem dosáhl vyšší.

Odpovědět  |   | 
alien5  |  07. 08. 2006 12:42

JJ souhlas take jezdim s podobnou spotrebou s htp 40kw a spokojenost nechapu jak nekdo muze jet na dalnici pri rychlosti do 130km za 8-9 litru to ma na plynu tezkou cihlu..

Odpovědět  |   | 
Germi  |  07. 08. 2006 12:55

I v praxi je to tak, co jsem měl možnost Hondu 1.2 porovnat ne letišti v Mimoňi s mým Juniorem HTP. HTP ujíždí.

Odpovědět  |   | 
Mek  |  07. 08. 2006 15:01

Jak to tak sleduju, někteří by s HTPčkem ujeli i Alonsovi...

Odpovědět  |   | 
Germi  |  07. 08. 2006 15:15

Věř tomu, že ve městě na semaforech, kdyby měli vypnutou trakci na F1, tak do 40-50km/h (na jedničku a dvojku) by je HTP dalo raz dva

Odpovědět  |   | 
Mek  |  07. 08. 2006 15:32

To máš asi recht - F1 by při 40 km/h na dvojku asi chcípla...

Odpovědět  |   | 
Germi  |  07. 08. 2006 15:35

F1 by měla jen jedničku, ale HTP 1a2, a říkám Ti, že kdyby HTP nevyhrála tak dál než o 2 metry ta formule neujede, to se vsadím. HTP má extra krátkou převodovku, jako nad 150 by už asi 1.2 nestíhala, ale jinak pohoda...

Odpovědět  |   | 
martan1981  |  07. 08. 2006 21:46

A inak si normalny??

Odpovědět  |   | 
Germi  |  07. 08. 2006 23:35

No hej

Odpovědět  |   | 
stenly  |  07. 08. 2006 17:09

Souhlasím a autorem recenze - je to mrdka všech mrdek (stejně jako všé z koncernu VW s
obdobnou motorizací) - no ale nekupte to,když je to tak drahý!....ty 205-ky gumy jsou jen
nejapný žert na téma atrapa sportovního vozu....

Odpovědět  |   | 
don pedro  |  07. 08. 2006 19:37

Zajímavý je, že vždycky když se píše o nějakým "extra hovně" na který všichni nadávaj, tak je pod článkem tisíc přízpěvků. Když se půde psát o autě s velkým A, pod článkem budou tři komentáře.

Odpovědět  |   | 
ibiza036  |  05. 09. 2007 23:00

a tento komentator co vymyslel vyraz "mrdka vsech mrdek" urcite "lieta" na 25rocnej 105L v uprave F1 Turbo 34koni

Odpovědět  |   | 
xsarahdi  |  07. 08. 2006 22:19

tak ma ten motor 47kw alebo 51kw?pisete,ze tam zvysili vykon na 51kw a v tabulke 47kw?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  07. 08. 2006 22:25

Myslím, že je to vcelku srozumitelné. Testovaný vůz byl ve verzi 47 kW, který se ovšem v této době již nenabízí a místo něj je ta samá verze ovšem naladěná na 51 kW.

Odpovědět  |   | 
xsarahdi  |  08. 08. 2006 00:11

v poho.dik

Odpovědět  |   | 
HTP  |  09. 08. 2006 15:26

Proc pan redaktor vyfotil desetkrat podobne kokpit a ani jednou motor? Diky za fotky, co vy vite koho co zajima? Diky

Odpovědět  |   | 
ryba  |  11. 08. 2006 08:46

nefotil ho pac by nebyl videt

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  11. 08. 2006 09:45

..treba nemel na fotaku makro rezim

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 08. 2006 10:04

Díky za skvělou poznámku sem se "po ránu" pořádně zasmál

Odpovědět  |   | 
Andy  |  19. 01. 2007 18:54

SEAT IBIZA 1,2 ostrava-Zadar přes Rakousko . Rychlost v rámci předpisu . Dva dospělí,jedno dítě , kufr narvaný a na sřeše rakef - spotřeba 6,7l. Myslím , že je to slušné .

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní seděli! Superb může blednout závistí

Nová Škoda Octavia oficiálně: Už jsme v ní …

Dámy a pánové, nová Škoda Octavia je oficiálně na světě! Prohlédli jsme si ji s předstihem a tohle jsou naše první dojmy. Je tak jiná, že vedle ní Superb může vypadat jako chudší příbuzný.

11.  11.  2019 | | 265 N/A