Seat IBE: sportovní elektormobil míří do výroby

9 komentářů

Vana666
13. března • 13:33

do výroby to má asi fakt hodně daleko, přijde mi že to snad nemá ani otvírací kufrjinak by mě zajímalo kdo bude kupec takového auta až bude hotové - sice pěkný design, ale mizerný výkon, mizerný dojezd, na dálnice to nebude vůbeci když jako nákupní taška nebo každodenní dojíždění pár desítek km do práce by to asi fungovat mohlo ..

x
15. března • 9:52

Tak třeba já bych ho koupil hned, jako druhé auto do rodiny na ježdění do práce. Samozřejmě záleží na ceně a provozních nákladech, pokud budou pod cenou spalovacích motorů (a není důvod aby nebyly), není co řešit. A až bude zákaz vjezdu do měst autům s emisema, koupíš ho i ty. Hybridy jsou slepá větev, budoucnost patří elektrice a na delší trasy i spalovacím motorům (zatím).

Bořek Hudák (bhudak)
13. března • 14:47

100koní a 200NM na auto velikosti Ibizi ti příjde málo?

Vana666
13. března • 17:17

bhudak: 200 Nm je u elektromotoru v autě nicneříkající údaj, nejde z něj nijak poznat dynamika. Důležitý je výkon a jeho průběh a těch 100 koní je tam k dispozici velmi krátkodobě, prakticky jen na akceleraci
víc akumulátory nezvládnou, trochu delší zatížení na velký výkon (10-20 minut) je zcela vycucnetohle platí bohužel pro všechny současné elektromobily

Bořek Hudák (bhudak)
15. března • 9:29

No ono i nádrž u auta dokážeš projet za hodku, když budeš furt využívat max výkon...

Vana666
15. března • 11:19

bhudak: to je tvůj nejlepší argument ?
Tak mi ukaž aspoň jedno 100PS auto, kde ti nádrž nebude stačit na hodinu jízdy !I když pojedeš třeba za 20 ltr/100km, tak ti běžná nádrž vyjde minimálně na dvě hodiny
Elektromobil za stejných podmínek vycucneš během patnácti minut

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bořek Hudák (bhudak)
15. března • 11:48

řekl bych, že tenhle argument je mezi Top 3 v poho. Myslim, že elektromobil do města je v pohodě. Při rozjezdu spotřebujou energii oba agregaty, ale s tim, že elektromotor ti při bržění dokáže nějakou tu energii ve městě vrátit a o třecích ztrátech elektromotor a konvenční motor nemluvě. Pak taky je blbost, jezdit ve meste na plnej plyn, ale snažit se využít plynulost dopravy. Tohle všechno může prodloužit dojezd elektromobilů. Bejt ve slunečnejch lokalitách na střeše fotovoltaicekej panel nebo u práce plug in s napájenim z fotovoltaickejch panelů, tak nevidim problém. Je jasný, že tohle auto stojí na počátku budoucího směřování aut, a tak parametry se ještě pořádně nevyrovnaj konvenčnim pohonum, ale do města s nějakou infrastrukturou pro napájení těchhle aut, bych se tomu nebránil...

Vana666
15. března • 16:01

bhudak: dyť přece píšu už na začátku že jako taška do města to funkční bude, takže souhlasna delší jízdy to holt ale nebude a není to vinou výrobců elektromobilů, ale neexistence akumulátorů splňujících poměr kapacita-váha-cena. S tímhle samotní výrobci aut momentálně nehnou

Bořek Hudák (bhudak)
15. března • 19:17

Tak to potom cajk. ;-)

Doporučujeme

Články odjinud