Seat IBE: španělská budoucnost má svou tvář

Ani Seat nechce zůstat návštěvníkům ženevského autosalonu nic dlužen a v Palexpu ukáže svůj nejnovější koncept. Má prosté jméno IBE a krom designové budoucnosti španělské automobilky má naznačit i tu technickou.

Už při prvním pohledu na Seat IBE je zřejmé, že na silnice zítra patrně nevyjede. Odhlédneme-li však od futuristických detailů jako jsou světlomety, máme před sebou vcelku zajímavě tvarovaný hatchback, který by se po pár nutných úprávách mohl klidně vyrábět.

Možná tak v podobném hávu spatříme budoucí Ibizu, které je koncept rozměrově nejblíže. Ač vypadá docela mohutně, na délku měří jen 3 780 mm (o 250 mm méně než Ibiza), na šířku 1 800 mm a na výšku dokonce pouze 1 220 mm. Právě svou nízkou stavbou IBE přípomíná jakýsi zmenšený VW Scirocco.

Větší než ve skutečnosti vůz vypadá i kvůli použití velkých 19" kol, na lehkosti mu naopak přidávají minimalizované převisy karoserie. Uvnitř má koncept nabídnout místo por 2+2 cestující, ale vzhledem k vnějším rozměrům to ti dva vzadu nebudou mít jednoduché. Neboť však Seat nezveřejnil žádný snímek interiéru (vzhledem k začerněným sklům dost možná žádný ani neexistuje), můžeme se o vnitřním uspořádání vozu leda dohadovat.

Kabátek ale není tím jediným zajímavým, čím se IBE může pochlubit. Pod ním totiž skrývá zcela nový elektrický pohon sestávající z elektromotoru o výkonu 75 kW (102 koní) a sadě li-ion baterií umístěných v zadní části vozu. Díky hmotnosti jen 1 000 kg vůz i s tímto omezeným arzenálem zrychlí na 50 km/h za 3,4 sekundy, na 80 km/h za 6,3 sekundy a na stovku za 9,4 sekundy. Možnáse ptáte, proč Seat uvádí takto podivnou škálu zrychlení. Nu, důvod je jednoduchý, o mnoho více už totiž IBE nejede - maximální rychlost činí 160 km/h. Navíc tak nepojede ani moc dlouho, kapacita baterií činí skromných 18 kWh.

Seat ani nenaznačuje úmysl podobný vůz v nejbližší době vyrábět, ale za pár let by se podobným směrem vydat mohl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Koncept Seat IBE
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků