Seat IBE: španělská budoucnost má svou tvář

Ani Seat nechce zůstat návštěvníkům ženevského autosalonu nic dlužen a v Palexpu ukáže svůj nejnovější koncept. Má prosté jméno IBE a krom designové budoucnosti španělské automobilky má naznačit i tu technickou.

Už při prvním pohledu na Seat IBE je zřejmé, že na silnice zítra patrně nevyjede. Odhlédneme-li však od futuristických detailů jako jsou světlomety, máme před sebou vcelku zajímavě tvarovaný hatchback, který by se po pár nutných úprávách mohl klidně vyrábět.

Možná tak v podobném hávu spatříme budoucí Ibizu, které je koncept rozměrově nejblíže. Ač vypadá docela mohutně, na délku měří jen 3 780 mm (o 250 mm méně než Ibiza), na šířku 1 800 mm a na výšku dokonce pouze 1 220 mm. Právě svou nízkou stavbou IBE přípomíná jakýsi zmenšený VW Scirocco.

Větší než ve skutečnosti vůz vypadá i kvůli použití velkých 19" kol, na lehkosti mu naopak přidávají minimalizované převisy karoserie. Uvnitř má koncept nabídnout místo por 2+2 cestující, ale vzhledem k vnějším rozměrům to ti dva vzadu nebudou mít jednoduché. Neboť však Seat nezveřejnil žádný snímek interiéru (vzhledem k začerněným sklům dost možná žádný ani neexistuje), můžeme se o vnitřním uspořádání vozu leda dohadovat.

Kabátek ale není tím jediným zajímavým, čím se IBE může pochlubit. Pod ním totiž skrývá zcela nový elektrický pohon sestávající z elektromotoru o výkonu 75 kW (102 koní) a sadě li-ion baterií umístěných v zadní části vozu. Díky hmotnosti jen 1 000 kg vůz i s tímto omezeným arzenálem zrychlí na 50 km/h za 3,4 sekundy, na 80 km/h za 6,3 sekundy a na stovku za 9,4 sekundy. Možnáse ptáte, proč Seat uvádí takto podivnou škálu zrychlení. Nu, důvod je jednoduchý, o mnoho více už totiž IBE nejede - maximální rychlost činí 160 km/h. Navíc tak nepojede ani moc dlouho, kapacita baterií činí skromných 18 kWh.

Seat ani nenaznačuje úmysl podobný vůz v nejbližší době vyrábět, ale za pár let by se podobným směrem vydat mohl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Koncept Seat IBE
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků