Ani Seat nechce zůstat návštěvníkům ženevského autosalonu nic dlužen a v Palexpu ukáže svůj nejnovější koncept. Má prosté jméno IBE a krom designové budoucnosti španělské automobilky má naznačit i tu technickou.
Už při prvním pohledu na Seat IBE je zřejmé, že na silnice zítra patrně nevyjede. Odhlédneme-li však od futuristických detailů jako jsou světlomety, máme před sebou vcelku zajímavě tvarovaný hatchback, který by se po pár nutných úprávách mohl klidně vyrábět.
Možná tak v podobném hávu spatříme budoucí Ibizu, které je koncept rozměrově nejblíže. Ač vypadá docela mohutně, na délku měří jen 3 780 mm (o 250 mm méně než Ibiza), na šířku 1 800 mm a na výšku dokonce pouze 1 220 mm. Právě svou nízkou stavbou IBE přípomíná jakýsi zmenšený VW Scirocco.
Větší než ve skutečnosti vůz vypadá i kvůli použití velkých 19" kol, na lehkosti mu naopak přidávají minimalizované převisy karoserie. Uvnitř má koncept nabídnout místo por 2+2 cestující, ale vzhledem k vnějším rozměrům to ti dva vzadu nebudou mít jednoduché. Neboť však Seat nezveřejnil žádný snímek interiéru (vzhledem k začerněným sklům dost možná žádný ani neexistuje), můžeme se o vnitřním uspořádání vozu leda dohadovat.
Kabátek ale není tím jediným zajímavým, čím se IBE může pochlubit. Pod ním totiž skrývá zcela nový elektrický pohon sestávající z elektromotoru o výkonu 75 kW (102 koní) a sadě li-ion baterií umístěných v zadní části vozu. Díky hmotnosti jen 1 000 kg vůz i s tímto omezeným arzenálem zrychlí na 50 km/h za 3,4 sekundy, na 80 km/h za 6,3 sekundy a na stovku za 9,4 sekundy. Možnáse ptáte, proč Seat uvádí takto podivnou škálu zrychlení. Nu, důvod je jednoduchý, o mnoho více už totiž IBE nejede - maximální rychlost činí 160 km/h. Navíc tak nepojede ani moc dlouho, kapacita baterií činí skromných 18 kWh.
Seat ani nenaznačuje úmysl podobný vůz v nejbližší době vyrábět, ale za pár let by se podobným směrem vydat mohl.
Koncept Seat IBE