Seat IBE: elektrický sporťák podruhé, tentokrát v červené

Pokud je vám jméno Seat IBE tak nějak povědomé, gratulujeme vám k dobré paměti. Koncept stejného jména se totiz poprvé představil letos v Ženevě a zřejmě pro nedostatek invece jej španělská automobilka přivezla jako novinku i nyní do Paříže. Aby se však neřeklo, provedla na něm pár změn a současné provedení tedy můžeme považovat za jakousi druhou generaci.

Co se změnilo? V prvé řadě je to barva, kdy bylo poněkud nenápadité šedé provedení nahrazeno mnohem přitažlivějším rudým. Nové jsou LED svítilny vepředu i vzadu a změnil se též styling celé přídě, která působí, jako by byla o něco nižší. Vůz má navíc nyní i interiér, který ještě ve Švýcarsku neměl vůbec. Prohlédnout si jej ale můžeme beztak jen skrze skla.

Technické specifikace žádných dramatických proměn nedoznaly. Koncept kompaktního kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 má 3 830 mm na délku, 1 770 mm na šířku a jen 1 230 mm na výšku. Uvnitř má být dostatek místa pro cestování čtyř dospělých osob a jejich zavazadel (no nevíme, při daných rozměrech...) a novinkou je též jakýsi palubní systém, ktery umí bezdrátově komunikovat s chytrými telefony a předávat jim informace o svém stavu.

Není překvapením, že IBE zůstal ryzím elektromobilem. Motor o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu až 200 Nm je umístěn vpředu, li-on akumulátory pak vzadu, tedy nic zvláštního. S hmotností solidních 1 100 kg má zrychlit na 50 km/h za 3,6 sekundy a na 100 km/h za 9,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 160 km/h a teoretický dojet při pohodové jízdě 130 kilometrů.

Uvidíme, kam až to Seat s IBE dotáhne. Technické parametry nejsou zrovna okouzlující, jeho vzhled by to ale mohl mnohým vynahradit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat IBE v „pařížské” verzi
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků