Seat IBE: elektrický sporťák podruhé, tentokrát v červené

Pokud je vám jméno Seat IBE tak nějak povědomé, gratulujeme vám k dobré paměti. Koncept stejného jména se totiz poprvé představil letos v Ženevě a zřejmě pro nedostatek invece jej španělská automobilka přivezla jako novinku i nyní do Paříže. Aby se však neřeklo, provedla na něm pár změn a současné provedení tedy můžeme považovat za jakousi druhou generaci.

Co se změnilo? V prvé řadě je to barva, kdy bylo poněkud nenápadité šedé provedení nahrazeno mnohem přitažlivějším rudým. Nové jsou LED svítilny vepředu i vzadu a změnil se též styling celé přídě, která působí, jako by byla o něco nižší. Vůz má navíc nyní i interiér, který ještě ve Švýcarsku neměl vůbec. Prohlédnout si jej ale můžeme beztak jen skrze skla.

Technické specifikace žádných dramatických proměn nedoznaly. Koncept kompaktního kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 má 3 830 mm na délku, 1 770 mm na šířku a jen 1 230 mm na výšku. Uvnitř má být dostatek místa pro cestování čtyř dospělých osob a jejich zavazadel (no nevíme, při daných rozměrech...) a novinkou je též jakýsi palubní systém, ktery umí bezdrátově komunikovat s chytrými telefony a předávat jim informace o svém stavu.

Není překvapením, že IBE zůstal ryzím elektromobilem. Motor o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu až 200 Nm je umístěn vpředu, li-on akumulátory pak vzadu, tedy nic zvláštního. S hmotností solidních 1 100 kg má zrychlit na 50 km/h za 3,6 sekundy a na 100 km/h za 9,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 160 km/h a teoretický dojet při pohodové jízdě 130 kilometrů.

Uvidíme, kam až to Seat s IBE dotáhne. Technické parametry nejsou zrovna okouzlující, jeho vzhled by to ale mohl mnohým vynahradit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat IBE v „pařížské” verzi

bazar

Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 183 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 629 km
Cena: 150 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2001
Stav: 74 671 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 58 050 km
Cena: 148 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 276 050 km
Cena: 30 000 Kč
Seat Toledo 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 153 141 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků