Seat IBE: elektrický sporťák podruhé, tentokrát v červené

Pokud je vám jméno Seat IBE tak nějak povědomé, gratulujeme vám k dobré paměti. Koncept stejného jména se totiz poprvé představil letos v Ženevě a zřejmě pro nedostatek invece jej španělská automobilka přivezla jako novinku i nyní do Paříže. Aby se však neřeklo, provedla na něm pár změn a současné provedení tedy můžeme považovat za jakousi druhou generaci.

Co se změnilo? V prvé řadě je to barva, kdy bylo poněkud nenápadité šedé provedení nahrazeno mnohem přitažlivějším rudým. Nové jsou LED svítilny vepředu i vzadu a změnil se též styling celé přídě, která působí, jako by byla o něco nižší. Vůz má navíc nyní i interiér, který ještě ve Švýcarsku neměl vůbec. Prohlédnout si jej ale můžeme beztak jen skrze skla.

Technické specifikace žádných dramatických proměn nedoznaly. Koncept kompaktního kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 má 3 830 mm na délku, 1 770 mm na šířku a jen 1 230 mm na výšku. Uvnitř má být dostatek místa pro cestování čtyř dospělých osob a jejich zavazadel (no nevíme, při daných rozměrech...) a novinkou je též jakýsi palubní systém, ktery umí bezdrátově komunikovat s chytrými telefony a předávat jim informace o svém stavu.

Není překvapením, že IBE zůstal ryzím elektromobilem. Motor o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu až 200 Nm je umístěn vpředu, li-on akumulátory pak vzadu, tedy nic zvláštního. S hmotností solidních 1 100 kg má zrychlit na 50 km/h za 3,6 sekundy a na 100 km/h za 9,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 160 km/h a teoretický dojet při pohodové jízdě 130 kilometrů.

Uvidíme, kam až to Seat s IBE dotáhne. Technické parametry nejsou zrovna okouzlující, jeho vzhled by to ale mohl mnohým vynahradit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat IBE v „pařížské” verzi
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků