Seat IBE: elektrický sporťák podruhé, tentokrát v červené

Pokud je vám jméno Seat IBE tak nějak povědomé, gratulujeme vám k dobré paměti. Koncept stejného jména se totiz poprvé představil letos v Ženevě a zřejmě pro nedostatek invece jej španělská automobilka přivezla jako novinku i nyní do Paříže. Aby se však neřeklo, provedla na něm pár změn a současné provedení tedy můžeme považovat za jakousi druhou generaci.

Co se změnilo? V prvé řadě je to barva, kdy bylo poněkud nenápadité šedé provedení nahrazeno mnohem přitažlivějším rudým. Nové jsou LED svítilny vepředu i vzadu a změnil se též styling celé přídě, která působí, jako by byla o něco nižší. Vůz má navíc nyní i interiér, který ještě ve Švýcarsku neměl vůbec. Prohlédnout si jej ale můžeme beztak jen skrze skla.

Technické specifikace žádných dramatických proměn nedoznaly. Koncept kompaktního kupé s vnitřním uspořádáním 2+2 má 3 830 mm na délku, 1 770 mm na šířku a jen 1 230 mm na výšku. Uvnitř má být dostatek místa pro cestování čtyř dospělých osob a jejich zavazadel (no nevíme, při daných rozměrech...) a novinkou je též jakýsi palubní systém, ktery umí bezdrátově komunikovat s chytrými telefony a předávat jim informace o svém stavu.

Není překvapením, že IBE zůstal ryzím elektromobilem. Motor o výkonu 75 kW (102 koní) a točivém momentu až 200 Nm je umístěn vpředu, li-on akumulátory pak vzadu, tedy nic zvláštního. S hmotností solidních 1 100 kg má zrychlit na 50 km/h za 3,6 sekundy a na 100 km/h za 9,7 sekundy. Maximální rychlost pak činí 160 km/h a teoretický dojet při pohodové jízdě 130 kilometrů.

Uvidíme, kam až to Seat s IBE dotáhne. Technické parametry nejsou zrovna okouzlující, jeho vzhled by to ale mohl mnohým vynahradit...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat IBE v „pařížské” verzi
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků