SEAT hlásí prodejní i výrobní rekordy

Rok 2000 byl pro španělskou automobilku SEAT rokem dalšího rekordu: Své zákazníky vloni našlo celkem 515 000 vozů této značky, což znamená nový...
SEAT hlásí prodejní i výrobní rekordy
Rok 2000 byl pro španělskou automobilku SEAT rokem dalšího rekordu: Své zákazníky vloni našlo celkem 515 000 vozů této značky, což znamená nový prodejní rekord. Výsledek roku 2000 znamená nárůst prodejů o téměř 7 procent proti roku 1999. Společnosti se daří zvyšovat prodeje už čtvrtým rokem po sobě.

Z celkového počtu 515 000 vloni prodaných automobilů SEAT jich bylo více než 176 000 prodáno na domácím – španělském – trhu, zbytek pak putoval do zahraničí.

V domácím Španělsku dosáhl SEAT nejlepšího výsledku za posledních dvacet let, a to i přesto, že celkový automobilový trh Španělska poklesl. SEAT si ve Španělsku posílil pozici druhé nejprodávanější značky s tržním podílem 12,2 procenta. Mezi privátními zákazníky je však SEAT „jedničkou“.

Celkem 338 400 vozů, prodaných na zahraničních trzích, znamená nejenom navýšení o 10 procent proti roku 1999, ale zároveň také nový exportní rekord značky SEAT. Nejvýrazněji rostly prodeje ve Finsku (+ 18 %), Nizozemsku (+ 21 %), Rakousku (+ 20 %), Belgii (+ 18 %) a Portugalsku (+ 17 %).

Nejprodávanějším modelem z modelové škály SEAT zůstává i nadále Ibiza, kterých se prodalo celkem více než 198 000. Velmi dobře se vyvíjejí prodeje vloni uvedeného modelu SEAT Leon, kterých se prodalo téměř 79 000, což je více, než vedení automobilky předpokládalo.

V továrně v Martorellu, která je hlavní výrobní lokalitou španělské automobilky SEAT, se vloni vyrobilo přes 516 000 automobilů značek SEAT a Volkswagen, což je o 30 000 více než v roce 1999. To je nový výrobní rekord v sedmileté historii tohoto závodu, který je jednou z nejmodernějších továren svého druhu v celé Evropě.

V závodě v Martorellu, který byl otevřen v únoru roku 1993, se vyrábějí všechny modely automobilky SEAT s výjimkou vozů Alhambra a Toledo, které se pro SEAT vyrábějí v závodech koncernu Volkswagen v portugalské Palmele resp. belgickém Bruselu. Naopak pro Volkswagen se v Martorellu vyrábějí modely Polo Classic, Polo Variant a Caddy. Denně z výrobních linek martorellského závodu vyjede na 2250 vozů.

Velmi dobře si SEAT v loňském roce vedl i na českém trhu, kde se v roce 2000 prodalo 3603 vozů SEAT, což je o 66 vozů více v porovnání s rokem 1999. Dovozci automobilů SEAT se tak už druhým rokem po sobě daří zvyšovat prodeje.

Pozici vůdce značky SEAT na českém trhu převzal po Toledu model Cordoba, kterých se vloni prodalo celkem 997. Cordoba, která se ve své modernizované podobě objevila na tuzemském trhu v závěru roku 1999, tak potvrdila svoji pověst mimořádně zajímavé nabídky nižší střední třídy. Kvalitní technika, šarmantní design a atraktivní výbava – to vše za příznivé ceny – na tyto argumenty zákazníci slyší.

Jen nepatrně za Cordobou zaostalo Toledo (945 prodaných vozů), které si získalo srdce řidičů hledajících kvalitní a prostorný vůz, jenž však nepostrádá sportovní šarm a temperament. Standardní výbava všech vozů SEAT Toledo je pozoruhodně bohatá - obsahuje např. posilovač řízení, dvojici čelních airbagů, ABS, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Tedy prvky, za které se u jiných značek musí většinou připlácet. Největšímu zájmu mezi zákazníky se těší verze s vyspělými vznětovými motory TDi, udivující svojí vitalitou a zároveň mimořádnou hospodárností, které volí asi tři z pěti zákazníků.

Velmi dobře si vloni vedly i další modely značky SEAT – Ibiza (611 prodaných vozů) a kombi Cordoba Vario (215 prodaných vozů). Tyto modely jsou oblíbené především mezi racionálně uvažujícími zákazníky a není tedy překvapením, že například Ibizy se nejvíce prodávají se základním zážehovým motorem 1.4/44 kW (60 k) nebo s úsporným dieselem 1.9D/47 kW (64 k).

Výborně se „chytily“ loňské novinky značky SEAT – sportovně laděných hatchbacků Leon se prodalo přes šest stovek (přesně 603) a výsledky velkoprostorové Alhambry, která se na tuzemském trhu objevila až koncem loňského roku, jsou také velmi slibné. Celkem se vloni v ČR prodalo 91 vozů SEAT Alhambra.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků