SEAT hlásí prodejní i výrobní rekordy

Rok 2000 byl pro španělskou automobilku SEAT rokem dalšího rekordu: Své zákazníky vloni našlo celkem 515 000 vozů této značky, což znamená nový...
SEAT hlásí prodejní i výrobní rekordy
Rok 2000 byl pro španělskou automobilku SEAT rokem dalšího rekordu: Své zákazníky vloni našlo celkem 515 000 vozů této značky, což znamená nový prodejní rekord. Výsledek roku 2000 znamená nárůst prodejů o téměř 7 procent proti roku 1999. Společnosti se daří zvyšovat prodeje už čtvrtým rokem po sobě.

Z celkového počtu 515 000 vloni prodaných automobilů SEAT jich bylo více než 176 000 prodáno na domácím – španělském – trhu, zbytek pak putoval do zahraničí.

V domácím Španělsku dosáhl SEAT nejlepšího výsledku za posledních dvacet let, a to i přesto, že celkový automobilový trh Španělska poklesl. SEAT si ve Španělsku posílil pozici druhé nejprodávanější značky s tržním podílem 12,2 procenta. Mezi privátními zákazníky je však SEAT „jedničkou“.

Celkem 338 400 vozů, prodaných na zahraničních trzích, znamená nejenom navýšení o 10 procent proti roku 1999, ale zároveň také nový exportní rekord značky SEAT. Nejvýrazněji rostly prodeje ve Finsku (+ 18 %), Nizozemsku (+ 21 %), Rakousku (+ 20 %), Belgii (+ 18 %) a Portugalsku (+ 17 %).

Nejprodávanějším modelem z modelové škály SEAT zůstává i nadále Ibiza, kterých se prodalo celkem více než 198 000. Velmi dobře se vyvíjejí prodeje vloni uvedeného modelu SEAT Leon, kterých se prodalo téměř 79 000, což je více, než vedení automobilky předpokládalo.

V továrně v Martorellu, která je hlavní výrobní lokalitou španělské automobilky SEAT, se vloni vyrobilo přes 516 000 automobilů značek SEAT a Volkswagen, což je o 30 000 více než v roce 1999. To je nový výrobní rekord v sedmileté historii tohoto závodu, který je jednou z nejmodernějších továren svého druhu v celé Evropě.

V závodě v Martorellu, který byl otevřen v únoru roku 1993, se vyrábějí všechny modely automobilky SEAT s výjimkou vozů Alhambra a Toledo, které se pro SEAT vyrábějí v závodech koncernu Volkswagen v portugalské Palmele resp. belgickém Bruselu. Naopak pro Volkswagen se v Martorellu vyrábějí modely Polo Classic, Polo Variant a Caddy. Denně z výrobních linek martorellského závodu vyjede na 2250 vozů.

Velmi dobře si SEAT v loňském roce vedl i na českém trhu, kde se v roce 2000 prodalo 3603 vozů SEAT, což je o 66 vozů více v porovnání s rokem 1999. Dovozci automobilů SEAT se tak už druhým rokem po sobě daří zvyšovat prodeje.

Pozici vůdce značky SEAT na českém trhu převzal po Toledu model Cordoba, kterých se vloni prodalo celkem 997. Cordoba, která se ve své modernizované podobě objevila na tuzemském trhu v závěru roku 1999, tak potvrdila svoji pověst mimořádně zajímavé nabídky nižší střední třídy. Kvalitní technika, šarmantní design a atraktivní výbava – to vše za příznivé ceny – na tyto argumenty zákazníci slyší.

Jen nepatrně za Cordobou zaostalo Toledo (945 prodaných vozů), které si získalo srdce řidičů hledajících kvalitní a prostorný vůz, jenž však nepostrádá sportovní šarm a temperament. Standardní výbava všech vozů SEAT Toledo je pozoruhodně bohatá - obsahuje např. posilovač řízení, dvojici čelních airbagů, ABS, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání. Tedy prvky, za které se u jiných značek musí většinou připlácet. Největšímu zájmu mezi zákazníky se těší verze s vyspělými vznětovými motory TDi, udivující svojí vitalitou a zároveň mimořádnou hospodárností, které volí asi tři z pěti zákazníků.

Velmi dobře si vloni vedly i další modely značky SEAT – Ibiza (611 prodaných vozů) a kombi Cordoba Vario (215 prodaných vozů). Tyto modely jsou oblíbené především mezi racionálně uvažujícími zákazníky a není tedy překvapením, že například Ibizy se nejvíce prodávají se základním zážehovým motorem 1.4/44 kW (60 k) nebo s úsporným dieselem 1.9D/47 kW (64 k).

Výborně se „chytily“ loňské novinky značky SEAT – sportovně laděných hatchbacků Leon se prodalo přes šest stovek (přesně 603) a výsledky velkoprostorové Alhambry, která se na tuzemském trhu objevila až koncem loňského roku, jsou také velmi slibné. Celkem se vloni v ČR prodalo 91 vozů SEAT Alhambra.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků