Seat Exeo: staré dobré Toledo je zpět?

Před Paříží dělal Seat s Exeem snad větší okolky než Lamborghini se svojí novinkou. Postupnému odhalování je ale konec.

A přitom ještě stále nevíme úplně vše, i když máme konečně k dispozici snímky celého auta a některé dílčí informace. Klasický sedan Exeo vrátí španělský Seat do vod, které opustil s třetí generací Toleda, jež směřovala spíše mezi crossovery či MPV. Ale o tom jsme hovořili již mnohokrát, například ve dvojtestu ojetých vozů Seat Toledo a Altea. Exeo se však tentokrát nespokojí s nižší střední třídou, ale brousí si zuby na Mondeo nebo Passat. Jedná se přitom po nové Ibize o další z pětice nových modelů, které Seat na příští čtyřletku nahlásil. Podle všeho se tak můžeme těšit na nový minivůz, kompaktní SUV a crossover s převažujícími prvky kombíku. Výrobu Seatu Exeo bude zajišťovat továrna v Martorellu. Jeho postupné odhalování jsme pro vás sledovali například zde nebo zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Exeo se představí teprve pro modelový rok 2010 a bude k dispozici jako sedan a kombi. Hned po zveřejnění prvních linií se na nový vůz snesla do značné míry oprávněná kritika pro výraznou podobnost s Audi A4 předchozí generace (B7). Ano, Seat i přes značný pokrok neoplývá designérskou svérázností, ale přesto nelze vozu upřít jistý, byť velmi decentní sportovní akcent. Ale co je nejdůležitější: těšit se prý můžeme na cenu, která většině z nás dá ráda zapomenout na křivky, které jsme už někde viděli. Záď Exea se „audině“ podobá velmi, naopak výrazně vystupující zpětná zrcátka jsou pro Seat originální. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při náběhu výroby bude Seat Exeo k dispozici se třemi zážehovými motory s výkony od 102 do 200 koní a třemi vznětovými o výkonech od 120 do 170 koní, ty budou k dostání výhradně s novým vstřikováním common rail. Vůz právě vystavovaný na stánku Seatu v Paříži je osazen známým zážehovým „dvoulitrem“ TSI o výkonu 200 koní, s nímž by v kombinovaném režimu měl spotřebovat velmi zaímavých 6,4 l/100 km. O velmi slušné jízdní vlastnosti se postará podvozek s víceprvkovými závěsy na všech kolech, převzatý „překvapivě“ z vozu Audi A4 generace B7.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Ve výbavě vozu nebude chybět snad žádná ze současných vymožeností kocernu VW včetně zábavních soustav s podporou MP3/MPEG4/iPod/USB/Bluetooth či solárních panelů ve střešním okně, které pohánějí ventilátor klimatizace u stojícího vozidla. Samozřejmostí je kompletní výbava airbagy a řízením podvozku i duální klimatizace, přínosem budou nová světla s jednotkami pro denní svícení a natáčením do zatáčky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků