Seat Exeo ST: nový kombík v detailech

Ani pozornosti návštěvníků brněnského autosalonu jistě neujde novinka Seatu: Exeo ST. Pojďme se na něj podívat ve všech detailech.

Model Exeo se vrací na cestu, z níž se vychýlila poslední generace typu Toledo. Oproti němu se však nebude nabízet pouze jako tříprostorový čtyřdvéřový sedan, ale také jako kombi s označením ST. Část veřejnosti, která byla odklonem posledního Toleda zklamána, se tedy opět může těšit na cenově dostupný vůz konvenčního střihu a jistě mu odpustí, že se jedná pouze o upravenou verzi předchozí generace modelu Audi A4.

V podstatě již vysloužilá technika kvalitního vzoru však novému Seatu přesto přinese zásadní posun v oblasti technologií a otevře dveře do plnohodnotné střední třídy. V souvislosti s nástupem kombíku Exeo ST Seat zároveň pro řadu Exeo uvádí některé nové výbavové prvky. Mezi ně patří například příplatková audiosoustava Bose s desítkou reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Exeo ST se od dříve představeného sedanu liší v podstatě jen prodlouženou střechou s vestavěnými podélníky a upravenou zadní stěnou. Přídi dominují lichoběžníková maska podle trendu Seat se svislým žebrováním, zádi pak kompaktní sdružené světlomety s typickým decentním prolomením.

Na délku měří 4 666 mm (veškeré vnitřní i vnější rozměry noviny naleznete v přiloženém náčrtku) a v základní konfiguraci pojme 442 litrů zavazadel. Spíše než objemem zavazadelníku tak Exeo ST uspokojí především širokým vstupním otvorem, rovnou podlahou jež je ve stejné výšce jako nákladový práh a slušnou šířkou, která není příliš omezena ani mezi podběhy zadních kol.

Na výběr bude celkem pět pohonných jednotek. Skromnější zákazníci se spokojí se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 102 koní, ti náročnější pak sáhnou po osmnáctistovce s výkonem 150 koní (110 kW). Milovníci vozů Seat však nebudou v případě Exea ST ochuzeni ani o moderní přímovstřikový čtyřválec 2,0 TSI, jenž dává rovných 200 koní (147 kW). Vznětový dvoulitr již disponuje vstřikováním common rail a filtrem pevných částic DPF a zprvu bude k dostání ve verzích 143 a 170 koní (105 a 125 kW), letos na podzim přibude základní provedení naladěné na 120 koní (88 kW). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Seat se na zákazníky pokusí zapůsobit nejen zajímavou cenou, ale také rozsáhlou škálou standardních i příplatkových výbav. Exeo ST se bude nabízet ve stupních Reference, Style a Sport. Již do základní výbavy stupně Reference budou patřit třeba duální automatická klimatizace, sedm airbagů (včetně kolenního pro řidiče, boční pro cestující vzadu jsou za příplatek), stabilizační i protiprokluzový systém, indikátor ekonomického řazení (kromě motoru 1,6i), palubní počítač, elektrické ovládání všech dveřních oken a zpětných zrcátek, mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání nebo rádio s přehrávačem CD a MP3 a vstupem aux-in.

Provedení Style přidává například stavitelné bederní opěrky v předních opěradlech, tempomat, automatická světla a stěrače, parkovací senzory vzadu, středové loketní opěry vpředu i vzadu, kůží potažený multifunkční volant či lité šestnáctipalcové ráfky s pneumatikami o rozměru 205/55.

Nejvyšší výbava Sport se pak vyznačuje sportovně střiženými sedadly, alarmem nebo sedmnáctipalcovými ráfky s pneumatikami 225/45, jinak v podstatě odpovídá řadě Style, od níž se liší spíše drobnými doplňky zdůrazňujícími dynamičtější poslání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobně široká je pak škála příplatkových výbav, která potvrzuje, že Exeo nemá být pouhou recyklací osvědčeného vzoru. Většinu z prvků však bohužel nebude možno objednávat samostatně, ale opět ve formě paketů. Tyto sady jsou jistě finančně zajímavé, ale opatří váš vůz i doplňky, o něž v podstatě ani nestojíte. Pro Exeo jsou tak připraveny třeba adaptivní bi-xenonové světlomety, konektivita Bluetooth, řada audiosoustav a navigací včetně barevného displeje na středovém panelu, čidlo kvality vzduchu vstupujícího do prostoru posádky nebo škála originálních litých ráfků do průměru osmnácti palců.

Sedan Exeo ve verzi sedan se na českém trhu již prodává za ceny od 499 900 Kč za verzi s motorem 1,6 a základní výbavou Reference do 684 900 Kč za verzi s agregátem 2,0 TDI 125 kW a nejvyšší výbavou Sport. Kombík ST by jej měl následovat během nejvýše pár měsíců s cenami o pár desítek tisíc Kč vyššími.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Exeo ST

bazar

Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 73 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 120 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků