Seat Exeo: facelift pro rok 2012 představen

Španělská továrna koncernu Volkswagen Group přichází s dalšími zlepšeními pro sedan a kombík Seat Exeo.

 

Oč je sedan, alternativně kombi střední třídy Seat Exeo konstrukčně obstarožní, o to častěji je vylepšován dílčími facelifty. My jsme vám španělský sedan, vlastně jen přestavěný z někdejšího Audi A4 generace B7, ve verzi Seat Exeo 2,0 TDI představili redakčním testem krátce po jeho uvedení na český trh, ale již brzy nato byla představenavylepšená verze Seat Exeo pro modelový rok 2011. Ještě před tím, na jaře roku 2010, však Seat Exeo prošel nárazovými testy EuroNCAP, kde však ziskem pouhých čtyř hvězdiček ukázal, jak rychle stárne i kdysi kvalitní konstrukce. Sada dílčích vylepšení tak přichází přesně po roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od letošního podzimu se však bude Seat Exeo prodávat ve vylepšené verzi připravené pro modelový rok 2012. Modifikace karoserie jsou pouze velmi decentní a za zmínku stojí prakticky jen pozměněná příď vozu s jinou maskou chladiče a novými hlavními, bi-xenonovými světlomety a denními svítilnami složenými z LED a nové lité ráfky s průměrem 17 a 18 palců. Úpravy interiéru se pak omezují na nový, kůží potažený volant a omlazené barevné kombinace čalounění.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani po mechanické stránce se toho mnoho neudálo, snad až na vylepšení vznětových čtyřválců 2,0 TDI CR ve výkonových verzích 120 koní (88 kW) a 143 koní (105 kW) z hlediska efektivity provozu. Konstruktérům Seatu se podařilo omezit produkci CO2 v průměru o 7 g/km, čímž se třeba sedany kombinované s manuálními převodovkami údajně vejdou pod hranici 130 g/km. Průměrná spotřeba dieselových verzí s jediným motorem 2,0 TDI CR a třemi nastaveními výkonů tak klesla až na 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vloni bylo u Exea zlepšení daleko více (tehdy zasáhly i nové zadní svítilny z LED, přepracovaná sedadla či sedmistupňovou převodovku Multitronic), nicméně věřme, že i nové detailní úpravy modelu Exeo vylepší jeho prodejní bilanci na evropských trzích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků