Seat Exeo: facelift pro rok 2012 představen

Španělská továrna koncernu Volkswagen Group přichází s dalšími zlepšeními pro sedan a kombík Seat Exeo.

 

Oč je sedan, alternativně kombi střední třídy Seat Exeo konstrukčně obstarožní, o to častěji je vylepšován dílčími facelifty. My jsme vám španělský sedan, vlastně jen přestavěný z někdejšího Audi A4 generace B7, ve verzi Seat Exeo 2,0 TDI představili redakčním testem krátce po jeho uvedení na český trh, ale již brzy nato byla představenavylepšená verze Seat Exeo pro modelový rok 2011. Ještě před tím, na jaře roku 2010, však Seat Exeo prošel nárazovými testy EuroNCAP, kde však ziskem pouhých čtyř hvězdiček ukázal, jak rychle stárne i kdysi kvalitní konstrukce. Sada dílčích vylepšení tak přichází přesně po roce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Od letošního podzimu se však bude Seat Exeo prodávat ve vylepšené verzi připravené pro modelový rok 2012. Modifikace karoserie jsou pouze velmi decentní a za zmínku stojí prakticky jen pozměněná příď vozu s jinou maskou chladiče a novými hlavními, bi-xenonovými světlomety a denními svítilnami složenými z LED a nové lité ráfky s průměrem 17 a 18 palců. Úpravy interiéru se pak omezují na nový, kůží potažený volant a omlazené barevné kombinace čalounění.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani po mechanické stránce se toho mnoho neudálo, snad až na vylepšení vznětových čtyřválců 2,0 TDI CR ve výkonových verzích 120 koní (88 kW) a 143 koní (105 kW) z hlediska efektivity provozu. Konstruktérům Seatu se podařilo omezit produkci CO2 v průměru o 7 g/km, čímž se třeba sedany kombinované s manuálními převodovkami údajně vejdou pod hranici 130 g/km. Průměrná spotřeba dieselových verzí s jediným motorem 2,0 TDI CR a třemi nastaveními výkonů tak klesla až na 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vloni bylo u Exea zlepšení daleko více (tehdy zasáhly i nové zadní svítilny z LED, přepracovaná sedadla či sedmistupňovou převodovku Multitronic), nicméně věřme, že i nové detailní úpravy modelu Exeo vylepší jeho prodejní bilanci na evropských trzích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 

Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 225 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 104 000 Kč
Seat Altea 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 158 046 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků