Seat Exeo 2011: více prostoru, nový automat

Sedmistupňový automat a více prostoru pro kolena vzadu, to jsou hlavní prvky faceliftu, který potkal španělského Němce jménem Exeo.

Model Exeo, vycházející z typu Audi A4 předchozí generace, na trhu zatím příliš dlouho není, ale ve Španělsku usoudili, že je načase modernizovat. Plody jejich úsilí zakusíme již na autosalonu v Paříži, který otevře své brány již za několik dní. Modifikace zasáhly obě karosářská provedení, tedy sedan i kombi, jež motoristům mají nabídnout vyspělejší techniku a prostornější interiér.

Zřejmě nejdůležitější změna bude spočívat v úpravě opěradel předních sedadel, jež mají při zachování patřičného pohodlí řidiče a jeho spolujezdce a objemu zavazadlového prostoru zvětšit délku pro kolena pasažérů vzadu o nemalých 44 mm. A tato změna bude jistě veřejností kvitována s povděkem, neboť to, co se jevilo v dobách Audi A4 jako dostatečné, již nyní dostatečným není. Zvláště v případě typu Exea, jenž má v nabídce koncernu Volkswagen Group hrát roli velkého vozu za malé peníze.

V otázce zlepšování techniky pak hlavní roli hraje zavedení bezstupňové převodovky Multitronic s plynulou změnou převodu, kterou může být doplněn vznětový čtyřválec 2,0 TDI CommonRail ve výkonové hladině 143 koní (106 kW). Tato skříň disponuje nejen sportovním režimem, ale též sedm přednastavených poloh pro manuální řazení skrze páčky pod volantem. Podle automobilky Seat má takto vybavené Exeo vykázat průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km.

V interiéru se můžeme těšit na novou zástrčku s napětím 230V, na karoserii se toho mnoho nezměnilo. Za výjimku můžeme v tomto ohledu považovat přepracované zadní svítilny nově využívající světelných zdrojů sestavených z LED.

Na ostatní detaily si musíme počkat ještě několik desítek hodin, pak své brány otevře autosalon v Paříži.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Exeo 2011

bazar

Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 36 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 56 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 180 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 682 km
Cena: 146 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 276 050 km
Cena: 30 000 Kč
Seat Toledo 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 153 141 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků