Seat Cordoba Sport: ďábelská „minialfa“ (megatest)

V dalším redakčním megatestu jsme vyzkoušeli špičkovou verzi malého sedanu Seat Cordoba. Nejsilnější motor v nabídce je doplněn sportovním podvozkem a slušnou výbavou. V článku najdete i podrobné srovnání malých sedanů a jako bonus srovnání s Fabií RS.
Seat Cordoba Sport: ďábelská „minialfa“ (megatest)
Seznam kapitol
  1. Zpracování zádi, agresivní maska
  2. Zavazadlový prostor, jak se sedí vpředu
  3. Místo a pohodlí vzadu, interiér, pracoviště řidiče
  4. Odkládací prostory, centrání zamykání
  5. Motor: 1.9 TDI 96 kW = parádička
  6. Jízdní vlastnosti, řazení, převody
  7. Zhodnocení, cena, výbava, parametry
  8. Srovnání s konkurencí (parametry, ceny)

Ibiza + batoh = Cordoba

Nová generace Seatu Cordoba byla uvedena na loňském autosalonu v Paříži. Vychází z hatchbacku Ibiza, kterému mu byl na záda „pověšen batoh“. Stejně jako u předchozí Cordoby je i zde záď poměrně vysoká, takže na někoho může působit příliš mohutně. Na každý pád designéři navrhli záď tak, že i na malém autě vypadá docela dobře a nenásilně. Nová Cordoba je navíc o 17 cm delší než předchozí model, takže zadní partie působí vyváženěji. Díky větší délce tak vypadá Cordoba i lépe než Fabia sedan, ačkoliv nedosahuje elegance sedanů vyšší třídy. Vysoká záď má jen jedu nevýhodu – horší výhled dozadu, zadní okno je skutečně jen průzor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Z profilu i zezadu velmi elegantní malý sedan

Ze současných sedanů, které se prodávají na českém trhu, vypadá Seat Cordoba podle mého názoru nejlépe. Za ním se umisťuje Fabia sedan, následuje Kia Rio a na posledním místě, a na tom se asi shodneme, je Renault Thalia. Dobře vypadá i nové Polo Limousine, které se už prodává na německém trhu. To je sice kratší než Cordoba a Fabia sedan, ale přesto je zadní partie vyřešena dobře. Ostatně o tom jsem psal už minulý týden.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Z tohoto pohledu už záď nevypadá tak dobře, je totiž příliš krátká, i přesto je Cordoba nejhezčí
sedan v kategorii malých vozů

Agresivní dynamika

Přední maska je velmi dynamická a řekl bych i agresivní, hodně mi připomíná styling vůz Alfy Romeo, ostatně za vzhled nových Ibizy a Cordoby je zodpovědný stejný designér, Walter de Silva, který k Seatu přešel právě od Alfy Romeo. Vzhled přední masky skvěle dotvářejí protáhlé světlomety s čirým, ale tmavším překrytím, které schovávají celkem čtyři kruhová světla. Mlhovky jsou pak umístěny v dolní části nárazníku v rozích mohutného nasávání vzduchu. Na přední kapotě zaujme rovněž výrazný prolis a charakteristický znak automobilky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Příď je agresivní a velmi povedená. Inspirace Alfou Romeo se však nezapře

Z profilu působí malý sedan velmi dobře, na jeho vyšší záď si rychle zvyknete a bude se vám líbit. Zadní partii pak dominují světlomety protažené do víka ve stylu Alfy Romeo nebo Mazdy6. Vypadá to vážně dobře. Za výrazným chromovaným znakem automobilky se skrývá tlačítko pro otevřená zavazadlového prostoru. Ačkoliv má skutečně obrovskou velikost, 485 litrů (větší je v této třídě jen Thalia, Fabia sedan má „jen“ 438 l), při sklopení zadních sedaček pak 1140 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Takto se otvírá kufr --- Vstup do zavazadlového prostoru je omezen --- Víko se vyklopí dostatečně,
chce to ale sílu stejně jako pro zavření

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zpracování zádi, agresivní maska
  2. Zavazadlový prostor, jak se sedí vpředu
  3. Místo a pohodlí vzadu, interiér, pracoviště řidiče
  4. Odkládací prostory, centrání zamykání
  5. Motor: 1.9 TDI 96 kW = parádička
  6. Jízdní vlastnosti, řazení, převody
  7. Zhodnocení, cena, výbava, parametry
  8. Srovnání s konkurencí (parametry, ceny)
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků