Seat Cordoba Sport: ďábelská „minialfa“ (megatest)

V dalším redakčním megatestu jsme vyzkoušeli špičkovou verzi malého sedanu Seat Cordoba. Nejsilnější motor v nabídce je doplněn sportovním podvozkem a slušnou výbavou. V článku najdete i podrobné srovnání malých sedanů a jako bonus srovnání s Fabií RS.
Seat Cordoba Sport: ďábelská „minialfa“ (megatest)
Seznam kapitol
  1. Zpracování zádi, agresivní maska
  2. Zavazadlový prostor, jak se sedí vpředu
  3. Místo a pohodlí vzadu, interiér, pracoviště řidiče
  4. Odkládací prostory, centrání zamykání
  5. Motor: 1.9 TDI 96 kW = parádička
  6. Jízdní vlastnosti, řazení, převody
  7. Zhodnocení, cena, výbava, parametry
  8. Srovnání s konkurencí (parametry, ceny)

Ibiza + batoh = Cordoba

Nová generace Seatu Cordoba byla uvedena na loňském autosalonu v Paříži. Vychází z hatchbacku Ibiza, kterému mu byl na záda „pověšen batoh“. Stejně jako u předchozí Cordoby je i zde záď poměrně vysoká, takže na někoho může působit příliš mohutně. Na každý pád designéři navrhli záď tak, že i na malém autě vypadá docela dobře a nenásilně. Nová Cordoba je navíc o 17 cm delší než předchozí model, takže zadní partie působí vyváženěji. Díky větší délce tak vypadá Cordoba i lépe než Fabia sedan, ačkoliv nedosahuje elegance sedanů vyšší třídy. Vysoká záď má jen jedu nevýhodu – horší výhled dozadu, zadní okno je skutečně jen průzor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Z profilu i zezadu velmi elegantní malý sedan

Ze současných sedanů, které se prodávají na českém trhu, vypadá Seat Cordoba podle mého názoru nejlépe. Za ním se umisťuje Fabia sedan, následuje Kia Rio a na posledním místě, a na tom se asi shodneme, je Renault Thalia. Dobře vypadá i nové Polo Limousine, které se už prodává na německém trhu. To je sice kratší než Cordoba a Fabia sedan, ale přesto je zadní partie vyřešena dobře. Ostatně o tom jsem psal už minulý týden.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Z tohoto pohledu už záď nevypadá tak dobře, je totiž příliš krátká, i přesto je Cordoba nejhezčí
sedan v kategorii malých vozů

Agresivní dynamika

Přední maska je velmi dynamická a řekl bych i agresivní, hodně mi připomíná styling vůz Alfy Romeo, ostatně za vzhled nových Ibizy a Cordoby je zodpovědný stejný designér, Walter de Silva, který k Seatu přešel právě od Alfy Romeo. Vzhled přední masky skvěle dotvářejí protáhlé světlomety s čirým, ale tmavším překrytím, které schovávají celkem čtyři kruhová světla. Mlhovky jsou pak umístěny v dolní části nárazníku v rozích mohutného nasávání vzduchu. Na přední kapotě zaujme rovněž výrazný prolis a charakteristický znak automobilky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Příď je agresivní a velmi povedená. Inspirace Alfou Romeo se však nezapře

Z profilu působí malý sedan velmi dobře, na jeho vyšší záď si rychle zvyknete a bude se vám líbit. Zadní partii pak dominují světlomety protažené do víka ve stylu Alfy Romeo nebo Mazdy6. Vypadá to vážně dobře. Za výrazným chromovaným znakem automobilky se skrývá tlačítko pro otevřená zavazadlového prostoru. Ačkoliv má skutečně obrovskou velikost, 485 litrů (větší je v této třídě jen Thalia, Fabia sedan má „jen“ 438 l), při sklopení zadních sedaček pak 1140 l.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Takto se otvírá kufr --- Vstup do zavazadlového prostoru je omezen --- Víko se vyklopí dostatečně,
chce to ale sílu stejně jako pro zavření

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Zpracování zádi, agresivní maska
  2. Zavazadlový prostor, jak se sedí vpředu
  3. Místo a pohodlí vzadu, interiér, pracoviště řidiče
  4. Odkládací prostory, centrání zamykání
  5. Motor: 1.9 TDI 96 kW = parádička
  6. Jízdní vlastnosti, řazení, převody
  7. Zhodnocení, cena, výbava, parametry
  8. Srovnání s konkurencí (parametry, ceny)
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků