Seat chce vyrábět naftové modely Cupra. První bude Leon ST Bi-TDI

Chtěli byste rychlé sportovní naftové kombi? Seat možná takové postaví, tak mu držte palce.
Seat chce vyrábět naftové modely Cupra. První bude Leon ST Bi-TDI

Seat si pohrává s myšlenkou přinést na trh vozy s označením Cupra, které budou mít silné turbodiesely TDI a karoserii kombi. Naznačil to šéf automobilky Jürgen Stackmann při rozhovoru s britským magazínem Autocar na autosalonu v Barceloně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejenže Seat rozšířil nabídku modelů Cupra o rychlé kombi ST, ale brzy by se pod kapotu vozů s označením Cupra mohl podívat i silný naftový motor, zřejmě dvěma turby přeplňovaný dvoulitr TDI

Prvním modelem by mohl být Leon ST, který zřejmě dostane naftový čtyřválec bi-turbo z nového Passatu o výkonu 240 koní a točivém momentu 500 Nm. Očekávají se hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

Seat nyní zvažuje, zda se mu takové modely vyplatí a zda budou zákazníci ochotni za ně připlácet.

Automobilka přiznává, že takové modely nemohou být podbízivě levné. Je potřeba nově naladit podvozek a upravit motory i převodovky pro použití ve sportovně zaměřeném voze. To si vyžádá například přepracování chlazení a také mazání.

Vedle modelu Leon ST by mohla vzniknout i rychlá naftová Ibiza a Seat nevylučuje ani ostrý model nadcházejícího nového SUV, které bude pro španělskou automobilku vyrábět značka Škoda v Česku.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků