Spekulace o úplném nahrazení tradičního španělského výrobce novou a dravou Cuprou se nepotvrdily, alespoň ne do roku 2035.
Výkonný ředitel značek Seat a Cupra Wayne Griffiths na tiskové konferenci potvrdil, že mateřský koncern počítá se Seatem nejpozději do doby, kdy vejde v Evropě v platnost povinnost prodávat jen vozy s nulovými emisemi. To je rozhodně dobrá zpráva.
Nad osudem automobilky visel delší dobu otazník, protože prodeje od příchodu sesterské Cupry v roce 2018 nevypadaly příliš optimisticky, nicméně za loňský rok se lehce zvýšily i díky lepší dostupnosti polovodičů. Kvůli jejich nedostatku dostávala přednost právě Cupra, na jejichž vozech koncern vydělá zhruba o třetinu více než na Seatech. Nedávno se spekulovalo o úplné změně značky v platformu pro mikromobilitu.
V blízké budoucnosti čekají na modely Seatů facelifty. Třeba Leon se dočká v příštím roce modernizace, která mu mimo jiné přinese i plug-in hybridní pohon s dojezdem až 100 km. Následovat budou facelifty Ibizy a Arony, na řadu přijde i SUV Ateca.
Ohledně elektromobilů, které již sesterská Cupra má, je zatím na Seat brzy – nebyly by v současnou chvíli ziskové. Dle Griffithse je nutné počkat na dostupnější bateriovou platformu, dále také nyní nedává velký smysl, aby koncernové značky představovaly „lidové“ kompaktní elektromobily naráz. Nicméně značka počítá s výrobou tradičních pohonů až do roku 2035, podle výkonného ředitele hodlá Seat představovat plug-in hybridní a jinak úsporná vozidla.