Značka počítá s výrobou tradičních pohonů až do roku 2035, podle výkonného ředitele hodlá Seat představovat plug-in hybridní a jinak úsporná vozidla. Zdroj: Seat

Značka počítá s výrobou tradičních pohonů až do roku 2035, podle výkonného ředitele hodlá Seat představovat plug-in hybridní a jinak úsporná vozidla. | Zdroj: Seat

V blízké budoucnosti čekají na různé modely Seatů facelifty, například Leon se dočká v příštím roce modernizace, která mu mimo jiné přinese i plug-in hybridní pohon s dojezdem až 100 kilometrů. Zdroj: Seat

V blízké budoucnosti čekají na různé modely Seatů facelifty, například Leon se dočká v příštím roce modernizace, která mu mimo jiné přinese i plug-in hybridní pohon s dojezdem až 100 kilometrů. | Zdroj: Seat

Následovat budou facelifty Ibizy a Arony, na řadu poté přijde i Ateca. Zdroj: Seat

Následovat budou facelifty Ibizy a Arony, na řadu poté přijde i Ateca. | Zdroj: Seat

Ohledně ryzích elektromobilů, které již sesterská Cupra má, je zatím na Seat brzy – nebyly by v současnou chvíli ziskové. Zdroj: Seat

Ohledně ryzích elektromobilů, které již sesterská Cupra má, je zatím na Seat brzy – nebyly by v současnou chvíli ziskové. | Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

 Zdroj: Seat

| Zdroj: Seat

V blízké budoucnosti čekají na různé modely Seatů facelifty, například Leon se dočká v příštím roce modernizace, která mu mimo jiné přinese i plug-in hybridní pohon s dojezdem až 100 kilometrů. Zdroj: Seat
Následovat budou facelifty Ibizy a Arony, na řadu poté přijde i Ateca. Zdroj: Seat
Ohledně ryzích elektromobilů, které již sesterská Cupra má, je zatím na Seat brzy – nebyly by v současnou chvíli ziskové. Zdroj: Seat
 Zdroj: Seat
17
Fotogalerie

Seat bude vyrábět auta až do konce spalovací éry. Změna ve značku pro mobilitu ještě nepřijde

Spekulace o úplném nahrazení tradičního španělského výrobce novou a dravou Cuprou se nepotvrdily, alespoň ne do roku 2035.

Výkonný ředitel značek Seat a Cupra Wayne Griffiths na tiskové konferenci potvrdil, že mateřský koncern počítá se Seatem nejpozději do doby, kdy vejde v Evropě v platnost povinnost prodávat jen vozy s nulovými emisemi. To je rozhodně dobrá zpráva.

Nad osudem automobilky visel delší dobu otazník, protože prodeje od příchodu sesterské Cupry v roce 2018 nevypadaly příliš optimisticky, nicméně za loňský rok se lehce zvýšily i díky lepší dostupnosti polovodičů. Kvůli jejich nedostatku dostávala přednost právě Cupra, na jejichž vozech koncern vydělá zhruba o třetinu více než na Seatech. Nedávno se spekulovalo o úplné změně značky v platformu pro mikromobilitu.

V blízké budoucnosti čekají na modely Seatů facelifty. Třeba Leon se dočká v příštím roce modernizace, která mu mimo jiné přinese i plug-in hybridní pohon s dojezdem až 100 km. Následovat budou facelifty Ibizy a Arony, na řadu přijde i SUV Ateca.

Ohledně elektromobilů, které již sesterská Cupra má, je zatím na Seat brzy – nebyly by v současnou chvíli ziskové. Dle Griffithse je nutné počkat na dostupnější bateriovou platformu, dále také nyní nedává velký smysl, aby koncernové značky představovaly „lidové“ kompaktní elektromobily naráz. Nicméně značka počítá s výrobou tradičních pohonů až do roku 2035, podle výkonného ředitele hodlá Seat představovat plug-in hybridní a jinak úsporná vozidla.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud