Seat Bocanegra: sériová verze je na světě

V Barceloně se právě představuje produkční provedení stejnojmenné studie z loňské Ženevy. Jde o „nový model” Seatu, Bocanegra.

Bocanegra (v překladu černý obličej) kdysi měla naznačit směřování třídveřového provedení nové Ibizy. Seat však zaznamenal na tuto studii, kterou jsme vám představili třeba na tomto místě, velmi dobré ohlasy, a tak se rozhodl uvést ji nakonec do sériové produkce pod stejným jménem jako separátní model. Automobilka ale v tomto případě klame tělem, neboť vůz je technicky i vzhledově velmi spřízněn s novou Ibizou Cupra.

Bocanegra tak ve skutečnosti bude jakousi limitovanou edici pro Seat velmi důležité modelové řady Ibiza, která se snaží zabrnkat na strunu těm, kteří ocení sportovní charakter a nestydí se jezdit Seatem. Provedení určené pro sériovou výrobu pochopitelně přišlo o většinu zvlášť atypických a agresivních prvků, ale stejně se vyznačuje řadou specifických znaků, jež jej odlišují na první pohled a které stojí za to zmínit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak již jméno naznačuje, na Bocanegře převládá černá barva. Zvláště výrazná je v tomto ohledu příď. Černě jsou zde vyvedeny nejen voštinové mřížky vstupů vzduchu k chladičům a brzdám (žádné chromované rámečky nečekejte), ale také příčka ve střední části přídě vozu. To ale není vše, neboť černé jsou i vnitřní části dvojitých sdružených reflektorů. Nepřekvapí proto, že černě lakována jsou též zpětná zrcátka, mezi další specifické rysy Ibizy Bocanegra patří při pohledu zvenčí střešní okno a sedmnáctipalcové ráfky Sira s pneumatikami o rozměru 215/40 R17.

Brzdová soustava byla posílena použitím třmenů AP Racing. Záď vozu nese na víku zavazadelníku tmavý nápis Bocanegra, spodní část nárazníku je opatřena náznakem difuzoru a centrálně osazenou centrální lichoběžníkovou koncovkou výfuku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř zaujmou především nová sportovní sedadla s oddělenými opěrkami hlav a se zvýrazněným bočním vedením, čalouněním černou látkou se zdůrazněným stehovaním červenou nití a vyšitým, stylizovaným písmenem B v horní části opěradel. Při podrobnější obhlídce ale zjistíme, že většina z úprav interiéru vychází z verzí Cupra a FR. Na palubní desce se setkáváme s kombinací řady materiálů včetně černých povrchů Brillante a Carbón. Za pozornost ovšem stojí také tříramenný, kůží obtažený volant s plochou spodní částí a dalším, tentokrát červeným symbolem B. Sice zde kromě houkačky nenajdeme žádná tlačítka, ale zpracování celého volantu je opravdu důkladné, vždyť je to právě volant, s nímž je řidič v permanentním kontaktu. Pod ním se pak nacházejí dvě „pádla“ sekvenčního ovládání sedmistupňové převodovky DSG.

Tím se dostávámé k použité pohonné jednotce, kterou bude koncernový čtyřválec 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním, jenž se bude pro Bocanegru doávat ve verzích 150 a 180 koní. Do standardní výbavy budou patřit třeba systémy XDS pro blokování kola po ztrátě adheze, dále ESP, ABS, TCS či asistent pro rozjezdy do kopce, kontrola tlaku pneumatik, kompletní sada airbagů, sportovní pérování nebo světla s nasvětlováním zatáček. Kdy a za jakých podmínek se k nám Bocanegra dostane, to je ale zatím ve hvězdách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku jistě stojí, že jméno Bocanegra není žádným bleskem z čistého nebe, neboť má u španělské značky tradici. V sedmdesátých letech se tak totiž přezdívalo Seatům 1200 a 1430 Sport. Žádaní dravci to nebyli a v základu vycházely z Fiatu 127, je třeba připomenout, že Seat působil většinu svého života jako španělská filiálka italského koncernu, jež produkovala auta pouze pro místní trh. V tomto případě pojmenování Bocanegra reflektovalo extrémní využití černého plastu na většině přídě daných modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat „Bocanegra”, dnes již bez uvozovek...
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků