Seat Bocanegra: sériová verze je na světě

V Barceloně se právě představuje produkční provedení stejnojmenné studie z loňské Ženevy. Jde o „nový model” Seatu, Bocanegra.

Bocanegra (v překladu černý obličej) kdysi měla naznačit směřování třídveřového provedení nové Ibizy. Seat však zaznamenal na tuto studii, kterou jsme vám představili třeba na tomto místě, velmi dobré ohlasy, a tak se rozhodl uvést ji nakonec do sériové produkce pod stejným jménem jako separátní model. Automobilka ale v tomto případě klame tělem, neboť vůz je technicky i vzhledově velmi spřízněn s novou Ibizou Cupra.

Bocanegra tak ve skutečnosti bude jakousi limitovanou edici pro Seat velmi důležité modelové řady Ibiza, která se snaží zabrnkat na strunu těm, kteří ocení sportovní charakter a nestydí se jezdit Seatem. Provedení určené pro sériovou výrobu pochopitelně přišlo o většinu zvlášť atypických a agresivních prvků, ale stejně se vyznačuje řadou specifických znaků, jež jej odlišují na první pohled a které stojí za to zmínit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak již jméno naznačuje, na Bocanegře převládá černá barva. Zvláště výrazná je v tomto ohledu příď. Černě jsou zde vyvedeny nejen voštinové mřížky vstupů vzduchu k chladičům a brzdám (žádné chromované rámečky nečekejte), ale také příčka ve střední části přídě vozu. To ale není vše, neboť černé jsou i vnitřní části dvojitých sdružených reflektorů. Nepřekvapí proto, že černě lakována jsou též zpětná zrcátka, mezi další specifické rysy Ibizy Bocanegra patří při pohledu zvenčí střešní okno a sedmnáctipalcové ráfky Sira s pneumatikami o rozměru 215/40 R17.

Brzdová soustava byla posílena použitím třmenů AP Racing. Záď vozu nese na víku zavazadelníku tmavý nápis Bocanegra, spodní část nárazníku je opatřena náznakem difuzoru a centrálně osazenou centrální lichoběžníkovou koncovkou výfuku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř zaujmou především nová sportovní sedadla s oddělenými opěrkami hlav a se zvýrazněným bočním vedením, čalouněním černou látkou se zdůrazněným stehovaním červenou nití a vyšitým, stylizovaným písmenem B v horní části opěradel. Při podrobnější obhlídce ale zjistíme, že většina z úprav interiéru vychází z verzí Cupra a FR. Na palubní desce se setkáváme s kombinací řady materiálů včetně černých povrchů Brillante a Carbón. Za pozornost ovšem stojí také tříramenný, kůží obtažený volant s plochou spodní částí a dalším, tentokrát červeným symbolem B. Sice zde kromě houkačky nenajdeme žádná tlačítka, ale zpracování celého volantu je opravdu důkladné, vždyť je to právě volant, s nímž je řidič v permanentním kontaktu. Pod ním se pak nacházejí dvě „pádla“ sekvenčního ovládání sedmistupňové převodovky DSG.

Tím se dostávámé k použité pohonné jednotce, kterou bude koncernový čtyřválec 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním, jenž se bude pro Bocanegru doávat ve verzích 150 a 180 koní. Do standardní výbavy budou patřit třeba systémy XDS pro blokování kola po ztrátě adheze, dále ESP, ABS, TCS či asistent pro rozjezdy do kopce, kontrola tlaku pneumatik, kompletní sada airbagů, sportovní pérování nebo světla s nasvětlováním zatáček. Kdy a za jakých podmínek se k nám Bocanegra dostane, to je ale zatím ve hvězdách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku jistě stojí, že jméno Bocanegra není žádným bleskem z čistého nebe, neboť má u španělské značky tradici. V sedmdesátých letech se tak totiž přezdívalo Seatům 1200 a 1430 Sport. Žádaní dravci to nebyli a v základu vycházely z Fiatu 127, je třeba připomenout, že Seat působil většinu svého života jako španělská filiálka italského koncernu, jež produkovala auta pouze pro místní trh. V tomto případě pojmenování Bocanegra reflektovalo extrémní využití černého plastu na většině přídě daných modelů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat „Bocanegra”, dnes již bez uvozovek...

bazar

Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 128 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 87 123 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 37 177 km
Cena: 370 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 27 851 km
Cena: 256 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 191 248 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků