Seat bez sportu dlouho nevydržel

Je dobře známo, že koncern VW přidělil svým jednotlivým firmám určité úkoly související s image. Značka Seat dostala do vínku starat se i o sportovní aktivity. Před několika lety sice musela opustit světové soutěže, ale teď se vrací na jiné pole – do okruhových závodů.

V roce 2003 se ve startovním poli Evropského šampionátu cestovních vozů (ETCC) objeví dva vozy Seat Toledo. S jedním bude startovat dvaatřicetiletý španělský pilot Jordi Gené, který je zkušeným okruhovým závodníkem, druhé toledo bude pilotovat dvacetiletý německý jezdec Frank Diefenbacher, který je považován za jednoho z nejnadějnějších talentů Německa.

ETCC sice nemá zdaleka takovou prestiž jako mistrovství světa v soutěžích, ale tam už je koncernově obsazeno - úřaduje tu Škoda. lehkou náplastí na těžce opouštěné rallye může být Seatu útěcha, že seriál závodů je zařazován do výběru Racing Weekends televizního kanálu Eurosport.

Evropského seriálu se účastní vozy podle specifických předpisů, které umožňují účast vozů poměrně silně připomínajících sériové. Specialisté divize Seat Sport vybavili závodní toleda pro šampionát ETCC dvoulitrovými motory o výkonu 190 kW/260 k. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola 1140 kg těžkého vozu prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Vývoj závodního modelu urychlila i technická spřízněnost s modelem Leon Cupra R, který jezdí značkový šampionát Seat León Supercup.
Motoristický sport je důležitou součástí reklamy i vývoje. Z hlediska marketingu jde vlastně o nejlevnější propagaci, přestože sportovní automobily polykají velké částky při vývoji i provozu. Seat hodlá své přiřčené role využít co nejlépe. Zajímavý bude vývoj vztahů uvnitř koncernu vzhledem ke škodovce, která se věnují výhradně soutěžím.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků