Seat bez sportu dlouho nevydržel

Je dobře známo, že koncern VW přidělil svým jednotlivým firmám určité úkoly související s image. Značka Seat dostala do vínku starat se i o sportovní aktivity. Před několika lety sice musela opustit světové soutěže, ale teď se vrací na jiné pole – do okruhových závodů.

V roce 2003 se ve startovním poli Evropského šampionátu cestovních vozů (ETCC) objeví dva vozy Seat Toledo. S jedním bude startovat dvaatřicetiletý španělský pilot Jordi Gené, který je zkušeným okruhovým závodníkem, druhé toledo bude pilotovat dvacetiletý německý jezdec Frank Diefenbacher, který je považován za jednoho z nejnadějnějších talentů Německa.

ETCC sice nemá zdaleka takovou prestiž jako mistrovství světa v soutěžích, ale tam už je koncernově obsazeno - úřaduje tu Škoda. lehkou náplastí na těžce opouštěné rallye může být Seatu útěcha, že seriál závodů je zařazován do výběru Racing Weekends televizního kanálu Eurosport.

Evropského seriálu se účastní vozy podle specifických předpisů, které umožňují účast vozů poměrně silně připomínajících sériové. Specialisté divize Seat Sport vybavili závodní toleda pro šampionát ETCC dvoulitrovými motory o výkonu 190 kW/260 k. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola 1140 kg těžkého vozu prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Vývoj závodního modelu urychlila i technická spřízněnost s modelem Leon Cupra R, který jezdí značkový šampionát Seat León Supercup.
Motoristický sport je důležitou součástí reklamy i vývoje. Z hlediska marketingu jde vlastně o nejlevnější propagaci, přestože sportovní automobily polykají velké částky při vývoji i provozu. Seat hodlá své přiřčené role využít co nejlépe. Zajímavý bude vývoj vztahů uvnitř koncernu vzhledem ke škodovce, která se věnují výhradně soutěžím.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků