Seat bez sportu dlouho nevydržel

Je dobře známo, že koncern VW přidělil svým jednotlivým firmám určité úkoly související s image. Značka Seat dostala do vínku starat se i o sportovní aktivity. Před několika lety sice musela opustit světové soutěže, ale teď se vrací na jiné pole – do okruhových závodů.

V roce 2003 se ve startovním poli Evropského šampionátu cestovních vozů (ETCC) objeví dva vozy Seat Toledo. S jedním bude startovat dvaatřicetiletý španělský pilot Jordi Gené, který je zkušeným okruhovým závodníkem, druhé toledo bude pilotovat dvacetiletý německý jezdec Frank Diefenbacher, který je považován za jednoho z nejnadějnějších talentů Německa.

ETCC sice nemá zdaleka takovou prestiž jako mistrovství světa v soutěžích, ale tam už je koncernově obsazeno - úřaduje tu Škoda. lehkou náplastí na těžce opouštěné rallye může být Seatu útěcha, že seriál závodů je zařazován do výběru Racing Weekends televizního kanálu Eurosport.

Evropského seriálu se účastní vozy podle specifických předpisů, které umožňují účast vozů poměrně silně připomínajících sériové. Specialisté divize Seat Sport vybavili závodní toleda pro šampionát ETCC dvoulitrovými motory o výkonu 190 kW/260 k. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola 1140 kg těžkého vozu prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Vývoj závodního modelu urychlila i technická spřízněnost s modelem Leon Cupra R, který jezdí značkový šampionát Seat León Supercup.
Motoristický sport je důležitou součástí reklamy i vývoje. Z hlediska marketingu jde vlastně o nejlevnější propagaci, přestože sportovní automobily polykají velké částky při vývoji i provozu. Seat hodlá své přiřčené role využít co nejlépe. Zajímavý bude vývoj vztahů uvnitř koncernu vzhledem ke škodovce, která se věnují výhradně soutěžím.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků