Seat Ateca oficiálně: Motory o výkonu až 190 koní, v prodeji už na jaře

Po včerejší sérii neoficiálně zveřejněných fotografií tu máme oficiální představení nového Seatu Ateca. Španělské SUV dostane motory o výkonu až 190 koní. Prodávat se začne už na jaře.
Seznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videa
  2. Seat Ateca: Fotogalerie

Seat zveřejnil první oficiální materiály týkající se nového SUV. Jak už víme, novinka nese označení Ateca a používá koncernovou techniku. Vůz se představí v Ženevě a nedlouho poté se dostane také do prodeje.

Jméno Ateca nemá vyjadřovat nic speciálního a ani to není nějaká zkratka. Seat si pouze vypůjčil název jedné vesnice, která leží na západě Zaragozy uprostřed Pyrenejského poloostrova. Design navazuje na to, co známe z ostatních modelů této značky. Přesné rozměry modelu Ateca Seat zatím neprozradil. Z tiskové zprávy můžeme vyčíst pouze délku, která dosahuje na 4,36 m.

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

V interiéru se Ateca chlubí něčím, co je doménou Škody. Seat slibuje nejlepší využití prostoru v daném segmentu. Dá se ale očekávat, že Kodiaq bude ještě větší. Každopádně Ateca nabídne kromě prostorného interiéru také velký zavazadelník. Verze s pohonem předních kol disponuje objemem 510 litrů, čtyřkolky budou mít objem 485 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Španělské SUV má svou oficiální premiéru za sebou. Prodávat se začne ještě v průběhu jara. Prozatímním vrcholem je diesel o výkonu 140 kW (190 k)

Co se nabídky motorů týká, těšit se můžete na čtyřválec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvoulitry s výkony 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Poslední jmenovaný je zároveň nejsilnějším motorem v nabídce. Prozatím tak španělské SUV nedostalo dvakrát přeplňovaný diesel o výkonu 176 kW (240 koní), který se prezentoval dříve u konceptu.

První SUV značky Seat je tady. Vyrábět ho bude Škoda [aktualizováno]

První SUV značky Seat je tady. Vyrábět ho bude Škoda [aktualizováno]

Zájemci o benzinové jednotky budou vybírat mezi tříválcem 1.0 TSI (115 k) a benzinovou čtrnáctistovkou vybavenou systémem deaktivace válců s maximem 110 kW (150 k). Se spotřebou se mají diesely pohybovat v rozmezí od 4,3 do 5,0 l/100 km, u benzinových motorů to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.

Ateca bude dostupná s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatickou převodovkou a nechybí ani řada asistentů. Tisková zpráva zmiňuje asistent pro jízdu v koloně, který brzdí, akceleruje i drží vůz v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu, kamery nebo asistent pro stav nouze, kdy by měl vůz rozpoznat, že řidič nereaguje, následně ho zvukově a vizuálně upozornit a pokud se nic nestane, vůz by měl sám zastavit.

Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě.  

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videa
  2. Seat Ateca: Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků