Seat Ateca oficiálně: Motory o výkonu až 190 koní, v prodeji už na jaře

Po včerejší sérii neoficiálně zveřejněných fotografií tu máme oficiální představení nového Seatu Ateca. Španělské SUV dostane motory o výkonu až 190 koní. Prodávat se začne už na jaře.
Seat Ateca oficiálně: Motory o výkonu až 190 koní, v prodeji už na jaře
Seznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videa
  2. Seat Ateca: Fotogalerie

Seat zveřejnil první oficiální materiály týkající se nového SUV. Jak už víme, novinka nese označení Ateca a používá koncernovou techniku. Vůz se představí v Ženevě a nedlouho poté se dostane také do prodeje.

Jméno Ateca nemá vyjadřovat nic speciálního a ani to není nějaká zkratka. Seat si pouze vypůjčil název jedné vesnice, která leží na západě Zaragozy uprostřed Pyrenejského poloostrova. Design navazuje na to, co známe z ostatních modelů této značky. Přesné rozměry modelu Ateca Seat zatím neprozradil. Z tiskové zprávy můžeme vyčíst pouze délku, která dosahuje na 4,36 m.

SUV | Zajímavosti | Ženeva 2016 | Seat | Škoda Kodiaq

SUV Seat Ateca je venku. Bude se vyrábět na stejné lince jako Škoda Kodiaq

V interiéru se Ateca chlubí něčím, co je doménou Škody. Seat slibuje nejlepší využití prostoru v daném segmentu. Dá se ale očekávat, že Kodiaq bude ještě větší. Každopádně Ateca nabídne kromě prostorného interiéru také velký zavazadelník. Verze s pohonem předních kol disponuje objemem 510 litrů, čtyřkolky budou mít objem 485 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Španělské SUV má svou oficiální premiéru za sebou. Prodávat se začne ještě v průběhu jara. Prozatímním vrcholem je diesel o výkonu 140 kW (190 k)

Co se nabídky motorů týká, těšit se můžete na čtyřválec 1.6 TDI (85 kW/115 k) a naftové dvoulitry s výkony 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Poslední jmenovaný je zároveň nejsilnějším motorem v nabídce. Prozatím tak španělské SUV nedostalo dvakrát přeplňovaný diesel o výkonu 176 kW (240 koní), který se prezentoval dříve u konceptu.

SUV | Premiéry | Autosalony | Seat | Ženeva 2015

První SUV značky Seat je tady. Vyrábět ho bude Škoda [aktualizováno]

Zájemci o benzinové jednotky budou vybírat mezi tříválcem 1.0 TSI (115 k) a benzinovou čtrnáctistovkou vybavenou systémem deaktivace válců s maximem 110 kW (150 k). Se spotřebou se mají diesely pohybovat v rozmezí od 4,3 do 5,0 l/100 km, u benzinových motorů to bude 5,3 až 6,2 l/100 km.

Ateca bude dostupná s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatickou převodovkou a nechybí ani řada asistentů. Tisková zpráva zmiňuje asistent pro jízdu v koloně, který brzdí, akceleruje i drží vůz v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu, kamery nebo asistent pro stav nouze, kdy by měl vůz rozpoznat, že řidič nereaguje, následně ho zvukově a vizuálně upozornit a pokud se nic nestane, vůz by měl sám zastavit.

Další informace najdete v přiložené tiskové zprávě.  

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Seat Ateca, Videa
  2. Seat Ateca: Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků