Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Téměř měsíc dostával Seat Ateca do těla v pouštním regionu jižního Španělska. Po 80 testech má značka jasno – řidiči se na vůz mohou spolehnout.

Teplota 45 stupňů Celsia ve stínu a 40 automobilů. K tomu přidejte 50 inženýrů připravených vydolovat z Atecy maximum. Tak probíhaly tři týdenní testy, při kterých se najezdilo 25.000 kilometrů. Automobilka Seat chtěla dokázat schopnost auta zvládnout i opravdu náročné podmínky.

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Výběr lokace tak byl v tomto případě skutečně dokonalý. K nesnesitelně vysoké teplotě se přidaly i extrémní testy. Tvrdou zkouškou prošel například systém Trailer Stability Program, který napomáhá zůstat vozu stabilním i s přívěsem. Právě tento systém má za cíl snížit možnost nehody s přívěsem o 50 %.

Ateca prošla i testem trakce během prudkého klesání se zaměřením na Hill Descent Control. Řidičům tento systém pomáhá sjíždět svahy bez nutnosti šlapat na brzdový pedál. Nehostinný terén také otestoval celkovou výdrž automobilu a jeho součástek. Například i prachového filtru, který dostal v takových podmínkách pořádně zabrat. Video z testování ukazuje, že tento crossover jen tak něco nezaskočí.

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Model Ateca je prvním SUV automobilky Seat a zároveň blízký příbuzný nové generace Škody Yeti, která dorazí příští rok. Vozy budou sdílet motory i podvozky a budou si také velice podobné. Ateca má už nyní úspěch, což potvrzuje počet objednávek. Od premiéry v Ženevě si vůz objednalo už 21.000 zákazníků. Značka nicméně neusíná na vavřínech – už příští rok představí model Arona, městský crossover velikosti Ibizy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků