Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Téměř měsíc dostával Seat Ateca do těla v pouštním regionu jižního Španělska. Po 80 testech má značka jasno – řidiči se na vůz mohou spolehnout.

Teplota 45 stupňů Celsia ve stínu a 40 automobilů. K tomu přidejte 50 inženýrů připravených vydolovat z Atecy maximum. Tak probíhaly tři týdenní testy, při kterých se najezdilo 25.000 kilometrů. Automobilka Seat chtěla dokázat schopnost auta zvládnout i opravdu náročné podmínky.

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Výběr lokace tak byl v tomto případě skutečně dokonalý. K nesnesitelně vysoké teplotě se přidaly i extrémní testy. Tvrdou zkouškou prošel například systém Trailer Stability Program, který napomáhá zůstat vozu stabilním i s přívěsem. Právě tento systém má za cíl snížit možnost nehody s přívěsem o 50 %.

Ateca prošla i testem trakce během prudkého klesání se zaměřením na Hill Descent Control. Řidičům tento systém pomáhá sjíždět svahy bez nutnosti šlapat na brzdový pedál. Nehostinný terén také otestoval celkovou výdrž automobilu a jeho součástek. Například i prachového filtru, který dostal v takových podmínkách pořádně zabrat. Video z testování ukazuje, že tento crossover jen tak něco nezaskočí.

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Model Ateca je prvním SUV automobilky Seat a zároveň blízký příbuzný nové generace Škody Yeti, která dorazí příští rok. Vozy budou sdílet motory i podvozky a budou si také velice podobné. Ateca má už nyní úspěch, což potvrzuje počet objednávek. Od premiéry v Ženevě si vůz objednalo už 21.000 zákazníků. Značka nicméně neusíná na vavřínech – už příští rok představí model Arona, městský crossover velikosti Ibizy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků