Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Téměř měsíc dostával Seat Ateca do těla v pouštním regionu jižního Španělska. Po 80 testech má značka jasno – řidiči se na vůz mohou spolehnout.

Teplota 45 stupňů Celsia ve stínu a 40 automobilů. K tomu přidejte 50 inženýrů připravených vydolovat z Atecy maximum. Tak probíhaly tři týdenní testy, při kterých se najezdilo 25.000 kilometrů. Automobilka Seat chtěla dokázat schopnost auta zvládnout i opravdu náročné podmínky.

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Výběr lokace tak byl v tomto případě skutečně dokonalý. K nesnesitelně vysoké teplotě se přidaly i extrémní testy. Tvrdou zkouškou prošel například systém Trailer Stability Program, který napomáhá zůstat vozu stabilním i s přívěsem. Právě tento systém má za cíl snížit možnost nehody s přívěsem o 50 %.

Ateca prošla i testem trakce během prudkého klesání se zaměřením na Hill Descent Control. Řidičům tento systém pomáhá sjíždět svahy bez nutnosti šlapat na brzdový pedál. Nehostinný terén také otestoval celkovou výdrž automobilu a jeho součástek. Například i prachového filtru, který dostal v takových podmínkách pořádně zabrat. Video z testování ukazuje, že tento crossover jen tak něco nezaskočí.

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Model Ateca je prvním SUV automobilky Seat a zároveň blízký příbuzný nové generace Škody Yeti, která dorazí příští rok. Vozy budou sdílet motory i podvozky a budou si také velice podobné. Ateca má už nyní úspěch, což potvrzuje počet objednávek. Od premiéry v Ženevě si vůz objednalo už 21.000 zákazníků. Značka nicméně neusíná na vavřínech – už příští rok představí model Arona, městský crossover velikosti Ibizy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků