Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Téměř měsíc dostával Seat Ateca do těla v pouštním regionu jižního Španělska. Po 80 testech má značka jasno – řidiči se na vůz mohou spolehnout.

Teplota 45 stupňů Celsia ve stínu a 40 automobilů. K tomu přidejte 50 inženýrů připravených vydolovat z Atecy maximum. Tak probíhaly tři týdenní testy, při kterých se najezdilo 25.000 kilometrů. Automobilka Seat chtěla dokázat schopnost auta zvládnout i opravdu náročné podmínky.

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Výběr lokace tak byl v tomto případě skutečně dokonalý. K nesnesitelně vysoké teplotě se přidaly i extrémní testy. Tvrdou zkouškou prošel například systém Trailer Stability Program, který napomáhá zůstat vozu stabilním i s přívěsem. Právě tento systém má za cíl snížit možnost nehody s přívěsem o 50 %.

Ateca prošla i testem trakce během prudkého klesání se zaměřením na Hill Descent Control. Řidičům tento systém pomáhá sjíždět svahy bez nutnosti šlapat na brzdový pedál. Nehostinný terén také otestoval celkovou výdrž automobilu a jeho součástek. Například i prachového filtru, který dostal v takových podmínkách pořádně zabrat. Video z testování ukazuje, že tento crossover jen tak něco nezaskočí.

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Model Ateca je prvním SUV automobilky Seat a zároveň blízký příbuzný nové generace Škody Yeti, která dorazí příští rok. Vozy budou sdílet motory i podvozky a budou si také velice podobné. Ateca má už nyní úspěch, což potvrzuje počet objednávek. Od premiéry v Ženevě si vůz objednalo už 21.000 zákazníků. Značka nicméně neusíná na vavřínech – už příští rok představí model Arona, městský crossover velikosti Ibizy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků