Seat Ateca Cupra existuje. Krotí ho vysoce postavený činitel značky

Když Seat testoval předprodukční exempláře modelu Ateca na českých silnicích, nešlo si nevšimnout nenápadného nápisu na víku zavazadelníku jednoho z nich. Stálo tam „Cupra" a okamžitě se začaly šířit spekulace, že Seat skutečně ostré SUV připravuje. Později se k nám dostaly informace, že to byl jenom takový malý vtípek, ale co je potom auto na fotografiích? Ten rozhodně nevzniknul přes noc...

Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Seat Ateca dostal pořádně zabrat v poušti. Obstál, nebo pohořel?

Přiložené snímky pořádně nabroušeného Seatu Ateca zveřejnil britský Auto Express, vůz ale „nebije“ do očí pouze matným provedením karoserie. Není tak těžké poznat, že stojí na devatenáctipalcových kolech z Leonu Cupra, stejně jako on má dokonce i ostré brzdy Brembo. Na zádi pak najdeme dvě dvojité koncovky výfuku a chybí přední mlhovky. Pokud si z nás dělá Seat „šprťouchlata“ i tentokrát, šel opravdu do hloubky, je tady ale více faktorů, které svědčí o opaku.

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Předně Seat nikdy neřekl, že Ateca Cupra nebude. Španělské vozy jsou pověstné svým temperamentem a Ateca na silnici funguje velice dobře, tak proč jí nedopřát pořádný zážehový motor (v nabídce akorát turbomotory 1.0 TSI a 1.4 TSI)? Dalším vodítkem může být „tajemný“ Volkswagen Tiguan prohánějící se po Severní smyčce Nürburgringu, který zní naprosto stejně jako Golf R. Prototyp ostrého SUV koncernu Volkswagen o výkonu okolo 300 koní tedy existuje, a jak to nyní vypadá, není jenom jeden.

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Ženeva 2016 živě: Seat představil SUV Ateca. Dostane i tříválec

Podle informací britského Auto Expressu jezdí s matnou Atecou Matthias Rabe, výkonný viceprezident Seatu pro výzkum a vývoj. Spekulace hovoří o představení Atecy Cupra už na březnovém autosalonu v Ženevě, tedy rok po příchodu standardní verze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Foto: Auto Express
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků