Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Už ve standardní verzi na tom není Seat Ateca s průchodností terénem vůbec zle. Jistě, je to SUV, které se většinu času pohybuje ve městě a mimo něj, má ale velmi slušnou světlou výšku a pohon všech kol se spojkou Haldex V, nezklame tedy ani dobrodružnější povahy. Natož pak verze, která se chystá do Paříže…

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Vzpomínáte si na Seat Leon X-perience, který mnozí považovali za dočasnou náplast za chybějící SUV Seatu? Tak přesně tento přídomek dostala i Ateca, jenom o změně jména to ale nebude. Jak můžete vidět na fotografiích, novinek je více než dost – osmnáctipalcová kola obouvají univerzální pneumatiky s pořádnými bočnicemi, zvětšila se světlá výška (Ateca 4x4 má 189 mm, u X-perience není uvedena), nový je přední nárazník a zejména matný lak karoserie odolný vůči poškrábání.

SUV Seat Ateca zřejmě dostane sportovní verzi Cupra s motorem 2.0 TSI

SUV Seat Ateca zřejmě dostane sportovní verzi Cupra s motorem 2.0 TSI

Seat tvrdí, že zatímco standardní Atecu používají zákazníci v 95 procentech na pevném povrchu a zbývajících 5 procent připadá terénu, u X-perience bude poměr 75:25. Možná i díky tomu má pod kapotou nejsilnější agregát nabídky.

Jedinou možností je vrcholné dvoulitrové TDI s výkonem 140 kW a točivým momentem 400 N.m, ke kterému se automaticky váže také pohon všech kol 4Drive s nastavitelným režimy a sedmistupňová převodovka DSG. Za tuto kombinaci dáte v Česku minimálně 843.900 Kč, dá se tedy očekávat, že X-perience posune hranice ještě o notný kus dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků