Seat Ateca bude ještě terénnější. V Paříži se ukáže verze X-perience

Už ve standardní verzi na tom není Seat Ateca s průchodností terénem vůbec zle. Jistě, je to SUV, které se většinu času pohybuje ve městě a mimo něj, má ale velmi slušnou světlou výšku a pohon všech kol se spojkou Haldex V, nezklame tedy ani dobrodružnější povahy. Natož pak verze, která se chystá do Paříže…

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Seat Ateca má české ceny, za tříválec 1.0 TSI dáte přes půl milionu

Vzpomínáte si na Seat Leon X-perience, který mnozí považovali za dočasnou náplast za chybějící SUV Seatu? Tak přesně tento přídomek dostala i Ateca, jenom o změně jména to ale nebude. Jak můžete vidět na fotografiích, novinek je více než dost – osmnáctipalcová kola obouvají univerzální pneumatiky s pořádnými bočnicemi, zvětšila se světlá výška (Ateca 4x4 má 189 mm, u X-perience není uvedena), nový je přední nárazník a zejména matný lak karoserie odolný vůči poškrábání.

SUV Seat Ateca zřejmě dostane sportovní verzi Cupra s motorem 2.0 TSI

SUV Seat Ateca zřejmě dostane sportovní verzi Cupra s motorem 2.0 TSI

Seat tvrdí, že zatímco standardní Atecu používají zákazníci v 95 procentech na pevném povrchu a zbývajících 5 procent připadá terénu, u X-perience bude poměr 75:25. Možná i díky tomu má pod kapotou nejsilnější agregát nabídky.

Jedinou možností je vrcholné dvoulitrové TDI s výkonem 140 kW a točivým momentem 400 N.m, ke kterému se automaticky váže také pohon všech kol 4Drive s nastavitelným režimy a sedmistupňová převodovka DSG. Za tuto kombinaci dáte v Česku minimálně 843.900 Kč, dá se tedy očekávat, že X-perience posune hranice ještě o notný kus dál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků