SEAT Arosa 1.4 Tdi: Průměrná spotřeba jen 3,18 l/100 km

Rostoucí ceny pohonných hmot nutí motoristy stále více se zajímat o spotřebu automobilů. Není divu, že hospodárné vznětové motory jsou nyní populárnější než kdy dříve.
SEAT Arosa 1.4 Tdi: Průměrná spotřeba jen 3,18 l/100 km

Automobilka SEAT má v tomto ohledu velkou výhodu: Ve všech modelových řadách – od ultrakompaktní Arosy až po velkoprostorovou Alhambru, nabízí SEAT verze s extrémně úspornými vznětovými motory TDi s přímým vstřikováním paliva do válců.

Pozoruhodné schopnosti těchto agregátů prokázala řada náročných testů a vytrvalostních jízd. Zatím poslední akcí byla jízda modelu SEAT Arosa s motorem 1.4 TDi o výkonu 55 kW/75 k od severu k jihu Evropy. Při této 6300 km dlouhé jízdě ze severního cípu Norska přes Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francii až na samý jih Španělska dosáhla Arosa 1.4 TDi průměrné spotřeby jenom 3,18 l nafty na 100 km. Trasa vedla po normálních silnicích a dálnicích a řidiči Arosy 1.4 TDi museli dodržovat všechny dopravní předpisy. Rozhodně se však neloudali, protože průměrná rychlost celé cesty nakonec činila pozoruhodných 83 km/h!

Rekordně hospodárná jízda Arosy od severu Evropy na jih nebyla prvním velkým činem toho praktického kompaktního modelu – už v roce 1998 ujel rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner s Arosou 1.7 SDi při své expedici po zemích Evropy během 99 dnů celkem 100 000 km, dosáhl průměrné rychlosti 82,3 km/h a jeho průměrná spotřeba činila jen 3,64 l/100 km.

Gerhard Plattner se zasloužil i o dvojí zápis vozů SEAT s motory TDi do Guinessovy knihy rekordů – poprvé když v roce 1995 dosáhl s vozem SEAT Toledo 1.9 TDi na trati dlouhé 1320 km spotřeby 2,75 l/100 km při průměrné rychlosti 82,5 km/h a podruhé v roce 1997 když se sériovým vozem SEAT Ibiza 1.9 TDi projel během padesáti hodin napříč od východu na západ USA. Při tomto 4745 km dlouhém non-stop maratónu dosáhl spotřeby 2,899 l nafty na 100 km jízdy.

Také v ČR dokázaly vozy SEAT s motory TDi už několikrát, že patří k absolutně nejúspornějším modelům na tuzemském trhu. V roce 1996 během non-stop vytrvalostní jízdy na celkem 10 000 km s modelem SEAT Toledo 1.9 TDi/66 kW (90 k) zajela nejlepší novinářská posádka svůj několikasetkilometrový okruh v běžném provozu s průměrnou spotřebou 3,4 l/100 km a o tři roky později tento skvělý výkon dokázalo za tropických letních veder zopakovat i Toledo nové generace poháněné výkonnějším motorem 1.9 TDi/81 kW (110 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků