SEAT Arosa 1.4 Tdi: Průměrná spotřeba jen 3,18 l/100 km

Rostoucí ceny pohonných hmot nutí motoristy stále více se zajímat o spotřebu automobilů. Není divu, že hospodárné vznětové motory jsou nyní populárnější než kdy dříve.
SEAT Arosa 1.4 Tdi: Průměrná spotřeba jen 3,18 l/100 km

Automobilka SEAT má v tomto ohledu velkou výhodu: Ve všech modelových řadách – od ultrakompaktní Arosy až po velkoprostorovou Alhambru, nabízí SEAT verze s extrémně úspornými vznětovými motory TDi s přímým vstřikováním paliva do válců.

Pozoruhodné schopnosti těchto agregátů prokázala řada náročných testů a vytrvalostních jízd. Zatím poslední akcí byla jízda modelu SEAT Arosa s motorem 1.4 TDi o výkonu 55 kW/75 k od severu k jihu Evropy. Při této 6300 km dlouhé jízdě ze severního cípu Norska přes Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francii až na samý jih Španělska dosáhla Arosa 1.4 TDi průměrné spotřeby jenom 3,18 l nafty na 100 km. Trasa vedla po normálních silnicích a dálnicích a řidiči Arosy 1.4 TDi museli dodržovat všechny dopravní předpisy. Rozhodně se však neloudali, protože průměrná rychlost celé cesty nakonec činila pozoruhodných 83 km/h!

Rekordně hospodárná jízda Arosy od severu Evropy na jih nebyla prvním velkým činem toho praktického kompaktního modelu – už v roce 1998 ujel rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner s Arosou 1.7 SDi při své expedici po zemích Evropy během 99 dnů celkem 100 000 km, dosáhl průměrné rychlosti 82,3 km/h a jeho průměrná spotřeba činila jen 3,64 l/100 km.

Gerhard Plattner se zasloužil i o dvojí zápis vozů SEAT s motory TDi do Guinessovy knihy rekordů – poprvé když v roce 1995 dosáhl s vozem SEAT Toledo 1.9 TDi na trati dlouhé 1320 km spotřeby 2,75 l/100 km při průměrné rychlosti 82,5 km/h a podruhé v roce 1997 když se sériovým vozem SEAT Ibiza 1.9 TDi projel během padesáti hodin napříč od východu na západ USA. Při tomto 4745 km dlouhém non-stop maratónu dosáhl spotřeby 2,899 l nafty na 100 km jízdy.

Také v ČR dokázaly vozy SEAT s motory TDi už několikrát, že patří k absolutně nejúspornějším modelům na tuzemském trhu. V roce 1996 během non-stop vytrvalostní jízdy na celkem 10 000 km s modelem SEAT Toledo 1.9 TDi/66 kW (90 k) zajela nejlepší novinářská posádka svůj několikasetkilometrový okruh v běžném provozu s průměrnou spotřebou 3,4 l/100 km a o tři roky později tento skvělý výkon dokázalo za tropických letních veder zopakovat i Toledo nové generace poháněné výkonnějším motorem 1.9 TDi/81 kW (110 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků