SEAT Arosa 1.4 Tdi: Průměrná spotřeba jen 3,18 l/100 km

Rostoucí ceny pohonných hmot nutí motoristy stále více se zajímat o spotřebu automobilů. Není divu, že hospodárné vznětové motory jsou nyní populárnější než kdy dříve.
SEAT Arosa 1.4 Tdi: Průměrná spotřeba jen 3,18 l/100 km

Automobilka SEAT má v tomto ohledu velkou výhodu: Ve všech modelových řadách – od ultrakompaktní Arosy až po velkoprostorovou Alhambru, nabízí SEAT verze s extrémně úspornými vznětovými motory TDi s přímým vstřikováním paliva do válců.

Pozoruhodné schopnosti těchto agregátů prokázala řada náročných testů a vytrvalostních jízd. Zatím poslední akcí byla jízda modelu SEAT Arosa s motorem 1.4 TDi o výkonu 55 kW/75 k od severu k jihu Evropy. Při této 6300 km dlouhé jízdě ze severního cípu Norska přes Finsko, Švédsko, Dánsko, Německo, Rakousko, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francii až na samý jih Španělska dosáhla Arosa 1.4 TDi průměrné spotřeby jenom 3,18 l nafty na 100 km. Trasa vedla po normálních silnicích a dálnicích a řidiči Arosy 1.4 TDi museli dodržovat všechny dopravní předpisy. Rozhodně se však neloudali, protože průměrná rychlost celé cesty nakonec činila pozoruhodných 83 km/h!

Rekordně hospodárná jízda Arosy od severu Evropy na jih nebyla prvním velkým činem toho praktického kompaktního modelu – už v roce 1998 ujel rakouský motoristický novinář Gerhard Plattner s Arosou 1.7 SDi při své expedici po zemích Evropy během 99 dnů celkem 100 000 km, dosáhl průměrné rychlosti 82,3 km/h a jeho průměrná spotřeba činila jen 3,64 l/100 km.

Gerhard Plattner se zasloužil i o dvojí zápis vozů SEAT s motory TDi do Guinessovy knihy rekordů – poprvé když v roce 1995 dosáhl s vozem SEAT Toledo 1.9 TDi na trati dlouhé 1320 km spotřeby 2,75 l/100 km při průměrné rychlosti 82,5 km/h a podruhé v roce 1997 když se sériovým vozem SEAT Ibiza 1.9 TDi projel během padesáti hodin napříč od východu na západ USA. Při tomto 4745 km dlouhém non-stop maratónu dosáhl spotřeby 2,899 l nafty na 100 km jízdy.

Také v ČR dokázaly vozy SEAT s motory TDi už několikrát, že patří k absolutně nejúspornějším modelům na tuzemském trhu. V roce 1996 během non-stop vytrvalostní jízdy na celkem 10 000 km s modelem SEAT Toledo 1.9 TDi/66 kW (90 k) zajela nejlepší novinářská posádka svůj několikasetkilometrový okruh v běžném provozu s průměrnou spotřebou 3,4 l/100 km a o tři roky později tento skvělý výkon dokázalo za tropických letních veder zopakovat i Toledo nové generace poháněné výkonnějším motorem 1.9 TDi/81 kW (110 k).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků