Seat Altea XL, slovenské ceny predĺženého modelu

Slovenský importér Seatu zverejnil ceny najnovšieho modelu Altea XL. Tie české ste si už pozrieť mohli, pohľad do slovenského cenníku však odhalí jednu zaujímavú skutočnosť. Kým v ČR je predĺžená Altea ponúkaná v štyroch výbavách, na Slovensku si musíme vystačiť výbavami dvoma. Nejde však o nič tragické, v ČR je navyše základ Basis a športová Sport-Up, ktorá sa na Slovensku prikupuje ako príplatková výbava k verzii Stylance. Takto to ale neplatí len u modelu Altea XL, ale aj u ostatných zástupcov španielskej značky. Ďalšou odlišnosťou je nemožnosť kúpy motorov 1,9 TDI a 2,0 TDI 103 kW s filtrom pevných častíc, to ale s veľkou pravdepodobnosťou zákazníkom prekážať nebude.

Tip 1: Predstavenie Seatu Altea XL si môžete prečítať tu.

A teraz k cenám samotným. Najlacnejšiu Alteu XL 1,6 Reference si môžete kúpiť od rovných 650 000 Sk, za nafťák 1,9 TDI v rovnakej výbave si priplatíte nemalých 69 000 Sk. Žiadaný turbodiesel 2,0 TDI (140 k) je už k dispozícii len vo vyššej výbave Stylance a stojí 863 000 Sk, za silnejšiu verziu doplnenú o filter pevných častíc si Seat účtuje 922 500 Sk. Úplne nový benzínový turbomotor 1,8 TFSI s priamym vstrekovaním paliva vás vyjde na 838 800 Sk, atmosférické „efesíčko“ 2,0 l (150 k) so šesťstupňovým automatom stojí 860 500 Sk.

Motor Reference Stylance
1,6 75 kW

650 000 Sk

723 700 Sk

2,0 FSI 110 kW Tiptronic

-

860 500 Sk

1,8 TFSI 118 kW

-

838 800 Sk

1,9 TDI 77 kW

719 000 Sk

792 600 Sk

2,0 TDI 103 kW

-

863 000 Sk

2,0 TDI 103 kW DSG

-

915 300 Sk

2,0 TDI 125 kW

-

922 500 Sk

Tip 2: Kompletný cenník (vrátane príplatkových výbav) si môžete vo formáte PDF stiahnuť tu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků