Seat Altea XL JE Design: rýchlejší člen rodiny

Nestáva sa často, že sa tuningové spoločnosti púšťajú do úpravy rodinných áut, pretože tu ide najmä o priestrannosť a komfort.

Nemecká úpravarenská firma JE Design je vo svojej oblasti známa ako výrobca pomerne lacného, ale nie nekvalitného optického tuningu pre autá rôznych kategórii. A Seat Altea XL JE Design určite nie je výnimkou.

V prvom rade designéri prispôsobili bodykit svojím predstavám. Predný nárazník sa nijakých zásadnejších zmien, okrem nového tmavého ťahokovu, nedočkal. Pridaný bol len spodný spojler vo farbe karosérie. Tvar svetiel mierne zmenili použité mračítka, čo práve nie je najvhodnejšie riešenie, ale svojich priaznivcov si určite nájde. Po bokoch auta pribudli nové prahy športového tvaru, ktoré zapadajú do línie ostatnej časti karosérie. Zadný nárazník sa dočkal len drobnejších zmien a pozornosť si určite zaslúžia štyri chrómové koncovky výfukov. Jednotlivé časti tohto optického kitu budú predávané aj samostatne.

Dynamickejší výraz vozidlu dodáva kompletne znížený podvozok. JE Design sa pri tomto aute pokúsil dokázať, že aj stredne veľké rodinné auto môže zo seba vydať slušné výkony, čo sa týka zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Ako základ úprav poslúžil motor 2.0 TDI v sériovom výkone 103kW/140 koní. Úpravcom sa motor podarilo vyladiť na výkon 130kW, teda 177 koní a maximálna rýchlosť je 210km/h, čo je o 9 km/h viac ako jej sériová verzia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zredukovalo o 1 sekundu na výsledných 8,9 sekundy. Na všetky nové časti má JE Design osvedčenie od TUV, tak ako sa patrí. 

Zmien sa však nedočkal len motor a zovňajšok, Altea XL bola znížená približne o 35 mm, čo sa podieľa na zlepšení jazdných vlastností. V ponuke k tomuto autu bude aj špeciálny typ tlmičov s nastaviteľnou tuhosťou. Pre bezpečnosť a efektívnejší brzdný účinok implantoval úpravca športový brzdový systém pozostávajúci z predných štvorpiestikových bŕzd. Dojem z auta dotvárajú 19-palcové mnoholúčové športové disky z ľahkej zliatiny. V ponuke ich bude na výber niekoľko typov a rozmerov.

Pre niekoho, kto chce rozvážať rodinu a zároveň zažiť radosť z dynamickej jazdy, stojí toto auto vyladené v JE Designe minimálne za uváženie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL JE Design

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků