Seat Altea XL JE Design: rýchlejší člen rodiny

Nestáva sa často, že sa tuningové spoločnosti púšťajú do úpravy rodinných áut, pretože tu ide najmä o priestrannosť a komfort.

Nemecká úpravarenská firma JE Design je vo svojej oblasti známa ako výrobca pomerne lacného, ale nie nekvalitného optického tuningu pre autá rôznych kategórii. A Seat Altea XL JE Design určite nie je výnimkou.

V prvom rade designéri prispôsobili bodykit svojím predstavám. Predný nárazník sa nijakých zásadnejších zmien, okrem nového tmavého ťahokovu, nedočkal. Pridaný bol len spodný spojler vo farbe karosérie. Tvar svetiel mierne zmenili použité mračítka, čo práve nie je najvhodnejšie riešenie, ale svojich priaznivcov si určite nájde. Po bokoch auta pribudli nové prahy športového tvaru, ktoré zapadajú do línie ostatnej časti karosérie. Zadný nárazník sa dočkal len drobnejších zmien a pozornosť si určite zaslúžia štyri chrómové koncovky výfukov. Jednotlivé časti tohto optického kitu budú predávané aj samostatne.

Dynamickejší výraz vozidlu dodáva kompletne znížený podvozok. JE Design sa pri tomto aute pokúsil dokázať, že aj stredne veľké rodinné auto môže zo seba vydať slušné výkony, čo sa týka zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Ako základ úprav poslúžil motor 2.0 TDI v sériovom výkone 103kW/140 koní. Úpravcom sa motor podarilo vyladiť na výkon 130kW, teda 177 koní a maximálna rýchlosť je 210km/h, čo je o 9 km/h viac ako jej sériová verzia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zredukovalo o 1 sekundu na výsledných 8,9 sekundy. Na všetky nové časti má JE Design osvedčenie od TUV, tak ako sa patrí. 

Zmien sa však nedočkal len motor a zovňajšok, Altea XL bola znížená približne o 35 mm, čo sa podieľa na zlepšení jazdných vlastností. V ponuke k tomuto autu bude aj špeciálny typ tlmičov s nastaviteľnou tuhosťou. Pre bezpečnosť a efektívnejší brzdný účinok implantoval úpravca športový brzdový systém pozostávajúci z predných štvorpiestikových bŕzd. Dojem z auta dotvárajú 19-palcové mnoholúčové športové disky z ľahkej zliatiny. V ponuke ich bude na výber niekoľko typov a rozmerov.

Pre niekoho, kto chce rozvážať rodinu a zároveň zažiť radosť z dynamickej jazdy, stojí toto auto vyladené v JE Designe minimálne za uváženie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL JE Design

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků