Seat Altea XL JE Design: rýchlejší člen rodiny

Nestáva sa často, že sa tuningové spoločnosti púšťajú do úpravy rodinných áut, pretože tu ide najmä o priestrannosť a komfort.

Nemecká úpravarenská firma JE Design je vo svojej oblasti známa ako výrobca pomerne lacného, ale nie nekvalitného optického tuningu pre autá rôznych kategórii. A Seat Altea XL JE Design určite nie je výnimkou.

V prvom rade designéri prispôsobili bodykit svojím predstavám. Predný nárazník sa nijakých zásadnejších zmien, okrem nového tmavého ťahokovu, nedočkal. Pridaný bol len spodný spojler vo farbe karosérie. Tvar svetiel mierne zmenili použité mračítka, čo práve nie je najvhodnejšie riešenie, ale svojich priaznivcov si určite nájde. Po bokoch auta pribudli nové prahy športového tvaru, ktoré zapadajú do línie ostatnej časti karosérie. Zadný nárazník sa dočkal len drobnejších zmien a pozornosť si určite zaslúžia štyri chrómové koncovky výfukov. Jednotlivé časti tohto optického kitu budú predávané aj samostatne.

Dynamickejší výraz vozidlu dodáva kompletne znížený podvozok. JE Design sa pri tomto aute pokúsil dokázať, že aj stredne veľké rodinné auto môže zo seba vydať slušné výkony, čo sa týka zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Ako základ úprav poslúžil motor 2.0 TDI v sériovom výkone 103kW/140 koní. Úpravcom sa motor podarilo vyladiť na výkon 130kW, teda 177 koní a maximálna rýchlosť je 210km/h, čo je o 9 km/h viac ako jej sériová verzia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zredukovalo o 1 sekundu na výsledných 8,9 sekundy. Na všetky nové časti má JE Design osvedčenie od TUV, tak ako sa patrí. 

Zmien sa však nedočkal len motor a zovňajšok, Altea XL bola znížená približne o 35 mm, čo sa podieľa na zlepšení jazdných vlastností. V ponuke k tomuto autu bude aj špeciálny typ tlmičov s nastaviteľnou tuhosťou. Pre bezpečnosť a efektívnejší brzdný účinok implantoval úpravca športový brzdový systém pozostávajúci z predných štvorpiestikových bŕzd. Dojem z auta dotvárajú 19-palcové mnoholúčové športové disky z ľahkej zliatiny. V ponuke ich bude na výber niekoľko typov a rozmerov.

Pre niekoho, kto chce rozvážať rodinu a zároveň zažiť radosť z dynamickej jazdy, stojí toto auto vyladené v JE Designe minimálne za uváženie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL JE Design

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků