Seat Altea XL JE Design: rýchlejší člen rodiny

Nestáva sa často, že sa tuningové spoločnosti púšťajú do úpravy rodinných áut, pretože tu ide najmä o priestrannosť a komfort.

Nemecká úpravarenská firma JE Design je vo svojej oblasti známa ako výrobca pomerne lacného, ale nie nekvalitného optického tuningu pre autá rôznych kategórii. A Seat Altea XL JE Design určite nie je výnimkou.

V prvom rade designéri prispôsobili bodykit svojím predstavám. Predný nárazník sa nijakých zásadnejších zmien, okrem nového tmavého ťahokovu, nedočkal. Pridaný bol len spodný spojler vo farbe karosérie. Tvar svetiel mierne zmenili použité mračítka, čo práve nie je najvhodnejšie riešenie, ale svojich priaznivcov si určite nájde. Po bokoch auta pribudli nové prahy športového tvaru, ktoré zapadajú do línie ostatnej časti karosérie. Zadný nárazník sa dočkal len drobnejších zmien a pozornosť si určite zaslúžia štyri chrómové koncovky výfukov. Jednotlivé časti tohto optického kitu budú predávané aj samostatne.

Dynamickejší výraz vozidlu dodáva kompletne znížený podvozok. JE Design sa pri tomto aute pokúsil dokázať, že aj stredne veľké rodinné auto môže zo seba vydať slušné výkony, čo sa týka zrýchlenia a maximálnej rýchlosti. Ako základ úprav poslúžil motor 2.0 TDI v sériovom výkone 103kW/140 koní. Úpravcom sa motor podarilo vyladiť na výkon 130kW, teda 177 koní a maximálna rýchlosť je 210km/h, čo je o 9 km/h viac ako jej sériová verzia. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa zredukovalo o 1 sekundu na výsledných 8,9 sekundy. Na všetky nové časti má JE Design osvedčenie od TUV, tak ako sa patrí. 

Zmien sa však nedočkal len motor a zovňajšok, Altea XL bola znížená približne o 35 mm, čo sa podieľa na zlepšení jazdných vlastností. V ponuke k tomuto autu bude aj špeciálny typ tlmičov s nastaviteľnou tuhosťou. Pre bezpečnosť a efektívnejší brzdný účinok implantoval úpravca športový brzdový systém pozostávajúci z predných štvorpiestikových bŕzd. Dojem z auta dotvárajú 19-palcové mnoholúčové športové disky z ľahkej zliatiny. V ponuke ich bude na výber niekoľko typov a rozmerov.

Pre niekoho, kto chce rozvážať rodinu a zároveň zažiť radosť z dynamickej jazdy, stojí toto auto vyladené v JE Designe minimálne za uváženie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea XL JE Design

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků