Seat Altea XL 1,6: do třetice všeho dobrého

26 komentářů

Miracek
6. března • 18:38

Jestlize auto dokaze napriklad pri predjizdeni nakladaku zrychlit z 80 na 120 na trojku za sedm sekund, prijde mi to jako velice dobra hodnota. O kolik kW potrebuji mit vic abych to zvladl za 6,4s (test Hondy Accord 2.4). A kolik dalsich abych to zvladl za 5s (test vectra turbo V6).

no.problem
7. března • 12:05

to je presne ten styl jazdy, s ktorym by som pri tomto aute ani neratal a vdaka ktoremu je lahko mozne prekonat spotrebu 10-11 litrov.

Martin
31. července • 20:16

Dobrý den
Stal jsem se majitelem Seatu Altea 1,6 LPG.
Přečetl jsem zde celou diskuzi a i jinde. Vždy jsem byl a budu zastáncem 1,9 TDI .Mám již třetího Seata. Před tím to byli dvě Ibizi.
Nyní jsem šel po Seat Leon 1,9 Tdi .Bohužel neměl jsem to štěstí, narazil jsem na totálně shnilé stočené plečky. Poté jsem v jednom bazaru narazil na Alteu vzhledově jak nová bylo hned vidět ,že byla udržovaná a předchozí majitel se o ní řádně staral i přes to, že má již 10 let.Rok výroby 2007.Mé zklamání přišlo, když jsem koukl na popis žádné 1.9 TDI, ale 1,6 .
Jediné co mě začalo hlodat bylo ten dodatek LPG.Červík začal hlodat v hlavě, zda do toho jít či ne.Byl jsem zvyklí jezdit za 4,5 litrů nafty s mým mazlem než mi jej baba totálně na křižovatce zrušila.Nejsem již žádný závodník,tak jsem si řekl proč ne ze závodění sem již odrostl a je potřeba trochu větší auto pro rodinu.V tom LPG to snad trávu kolem cesty žrát nebude. Při zkušební jízdě první dojem hodně lenivé říkal jsem si až moc.Začal hlodat další červík.Není to TDI a je to shnilé jako prase i přes to že rozdíl v KW jsou pouhé 2 KW pro TDI. Po chvíli jsem si uvědomil,že nesedím v TDI, kdy se člověk pohybuje při běžném ježdění v otáčkách mezi 1600 až 3000. Trochu jsem se přeorientoval a začal se pohybovat cca o 1000 otáček výše přeřazuji cca mezi 2500/3000 otáčkami a už to není s tím motorem tak strašné. Zatím mám nalétané něco kolem 3000 km. Nežiji ve velkoměstě zatím mi palubák ukazuje průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km. Což je pro mě velké pozitivum dle toho co jsem všude četl o spotřebě tohoto auta. Snad ten palubní počítač ukazuje správně.Je jasné, že v LPG je to cca o 15 až 20% více.Závěrem mohu říci,že jsem prozatím velice spokojený.
Klady
V LPG provozní náklady
Výbava a doplňky vozu
Komfortní posezeníZápory
Špatný výhled přes sloupek
Při rychlejší jízdě docela hlučné
6 ka jednoznačně chybí

Bohouš
6. března • 17:08

Možná se mi budete smát, ale já považuji 1,6l od volkswagenu za jeden z nejúspornějších motorů. Mám ho v octavii a v dlouhodobém průměru jsem se ještě nedostal přes 7 l. Podíl jízd je asi 1/3 město, 1/3 mimo a 1/3 dálnice. Když natankuji plnou nádrž, vydrží mi 800 - 850 km. Zpočátku jsem si vedl i záznamy písemně, teď už na to kašlu, ale opravdu to tak je. Že bych měl štěstí na kus?:-)

no.problem
7. března • 11:57

to cislo Ti uverim, ale napis pripadne aj dlhodobu priemernu rychlost. BTW, ten motor je audi, nie vw, ale o je jedno, v kazdom pripade by to chcelo modernu nahradu a tym nemyslim nieco na sposob predrazeneho fsi, ktore ani nema vykonove parametre vyrazne lepsie (predava sa to vobec, mate niekto info?).

Polovnik
6. března • 1:51

Hlavně že prodělávají, a proto chtějí propouštět ty nejodpovědnější ve firmě, dělníky.
Daleko účinější by bylo vyhodit polovinu těch přeplacených manažerů, a mohli by odměnit i třetinu inženýrů, když nemají co dělat, a navrhli do výroby tři stejná auta.

luda
5. března • 19:31

S Alteou 1,6 mám nalítáno 65000 km.Závada byla jen jedna-špatný zámek zadních dveří. Podvozek se podařil. auto dodopravdy člověka nutí trochu víc řezat zatáčky..tady velké plus. motoricky síla..ta 1.6 se fakt nepovedla (srovnání s oplikem) no a když už něco tak převodovka má fakt krátkou 5. Sakra krátkou...to se nepovedlo.
To že občas (teď už více) jsou slyšet různé zvuky z palubovky a zadní části je asi dáno starou částí D11.Výhled sice není z nejlepších ale po troše praxe není problém couvat "natěsno".
Co mě ale fakt štve a co si páni ze seatu za klobouk moc nedávají jsou stěrače. Chápu, že ve Španělsku sníh moc parády neudělá, koneckonců u nás letos taky ne, ale jízda ve sněhové vánici s tím přiblblým systémem stírání je utrpení...sníh je hnedka napěchován do bočních lišt, efektně se lepí na stěrač a úplně nejvíc ho baví se vozit na stírátku..zespoda.
Taktéž systém následného stírání po ostříknutí okna je jistě efektní na zbytku koncernových vozidel. Seat ale s tím má dost vážné problémy. V době, kdy je okno již zcela čisté a suché si krásně natáhne po setření bordel zase na sklo..jo a nejhorší je to v době solení silnic.
Ach jo..sem se zase rozčílil. jdu si dát pívo

HrdinaJan
6. března • 12:10

Stěrače si nech čipnout a máš to. To poslední stírnutí po ostříknutí se dá vypnout. Teď mi to budou dělat taky. :)

HrdinaJan
6. března • 12:23

Jo a jakou máš prosimtě dlouhodobou spotřebu, děkuju.

bbb32
5. března • 18:06

takže seat nejenom že vyrábí auta, který stejně vypadaj, ale už se i stejně jmenujou. no to je hrůza...

Jogurt
5. března • 14:46

Altea, zejména v krátké verzi mi designově připadá velmi atraktivní, pravý opak Toleda. Na druhou stranu ale smysl její existence poněkud nechápu. Dejme tomu, že mohla vzniknout jako sociální varianta k Touranu, který je sice exkluzivně zpracovaný, ale jeho cena jej předurčuje pro bohatou náročnou klientelu jako lepší zboží za vyšší cenu. Jenže ouha, z jeho vlastností Altea ani Altea XL moc nemají. nemají prodloužený rozvor, ani zdaleka nemají srovnatelnou variabilitu ani srovnatelný vnitřní prostor, jsou podmotorované. A ve vezi XL nejsou zas o tolik levnější. Takže výhoda Altey, přívětivější exteriér a o něco menší cena tu sice je, ve všem ostatním ji ale koncernový bratranec drtí a nekoncernoví konkurenti rovněž.

x12345678
5. března • 23:40

Nevím jesti je auto za půl milionu a více "sociální", ale to ostatní platí. Touran naprosto jinou úroveň zpracování interiéru, má o 10 cm větší rozvor, znatelně více (t.j. absolutní dostatek) místa pro cestující a proti Altee i Altee XL doslova obří zavazadlový prostor. A co je nejpodstatnější, má podstatně lepší nabídku motorů v horním výkonovém spektru 103, 110 a 125kW (TDI i TSI), i když poslední dva se do ČR oficiálně nedodávají, takové auto si musíte objednat u sousedů, ale tam zas proti českým cenám něco ušetříte. Altea není MPV ani omylem, Altea XL tak napůl, v obou případech jde spíš o netradiční zvýšené kombi. Je pdostatně levnější než výrazně lepší Touran, ale není levnější než C4 Picasso. Takže to nebude mít lehké, není vyhraněná ani exkluzivní ani avantgardní, nenabízí nic navíc, její jedinou výhodou je, že vypadá dobře. Stačí to ale??? Skoro bych se vsadil, že asi ne.

Honza
5. března • 8:50

Trochu nechápu ten údiv nad spotřebou 1,6. Motor má s tím autem dost práce, navíc MPV má podstatně horší odpor než taková Octavia, takže nárust spotřeby o cca 1l/100km oproti zmiňované O1 mi přijde vcelku adekvátní. Měl jsem tu čest jezdit asi měsíc s novým Passatem s 1,6 a žralo to a zároveň nejelo stejně jak píšete u Seatu. Halt slabý motůrek je k dosažení dynamicky třeba točit a v nádrži je to ihned znát.

Pavel
25. července • 13:41

Je to vše o stylu jízdy,nechci tě urazit.Se Seatem ALTEA 1,6 se nechá jezdit i úsporně,vím o čem hovořím....

HrdinaJan
5. března • 10:48

No já jezdim v LEONu se stejným motorem. Dlouhodobá spotřeba je 7,6. Takže to tak nějak odpovídá. Že to nejede bych netvrdil. Brzda provozu rozhodně nejsem.Co mě ale překvapuje je převodovka, hlavně to, jak je dlouhá 5. U LEONa při 3000ot/min jedu 95kmh. Je to snad nejkratší pětka co jsem kdy viděl. U tohohle většího a těšího auta jsem delší nečekal. Na dynamice to tomu autu moc nepřidá, při delších cestách to ale zase sníží spotřebu.

no.problem
5. března • 11:42

Ten isty motor mam aj ja v leone, dlhodoba spotreba pod 7, pravda je, ze nie som zavodnik, ale mimo mesta takmer stale cca tachometrovych 100kmh a viac aut predbehnem ja ako predbehne mna... Napr. vcera na trati BA-KE s velkym kusom dialnice (130, chvilami 150) zopar horskych priechodov, nejake mesta a dediny, priemer >80, spotreba 6.7 podla PP (zimne gumy, cca 250kg zatazenie). Takze auto s tym motorom nie je ziadny sprinter, ale ked som ho kupoval, cakal som od toho motora menej (teda vyssiu spotreba, horsi vykon). Samozrejme pre cokolvek co je podobne MPV si viem predstavit, ze dobre vychovany naftak bude vhodnejsi, aj ked ja osobne naftu nemusim.

max
5. března • 13:33

..fakt a to po meste jazdíš z 1,6 pod 7 litrov? Obyčajná 1.2 berie v meste priemerne 7-7,5 l....tomu sa fakt dá ťažko uveriť....

no.problem
5. března • 14:07

to som nepovedal, asi sme sa nepochopili, po meste jazdim velmi malo a velmi kratke trasy (10 minut do prace, pripadne po hlavnom tahu cez mesto), takze sa na celkovej priemermej spotrebe velmi neprejavia. Ale pokial sa pamatam, tak ak sa prave nedostanem do uplnej zapchy (v spicke nejazdim prakticky vobec) tak sa da rozumnym sposobom jazdit pod 8 litrov, s tym ze clovek pozna mesto a vie kadial sa ma prebijat aby nezastavil kvoli kazdemu semaforu.

Jarda
5. března • 12:42

Mám Alteu 1,9 TDI, 13 měsíců stará, najeto 38 000 km, absolutně žádné problémy, spokojenost, po městě spotřeba kolem 5 l, dlouhodobý průměr mám 4,4 l/100 km.
Kdyby v té době, co jsem si ji kupoval, byla na trhu verze Altea XL, šel bych do ní.
XL jsem si vyzkoušel testovací jízdou a líbila se mi.

SusHa
5. března • 13:54

Doma máme taky "krákou" Alteu 1.9 TDI, ale spotřeba je tam větší - myslím, že 7.1 na sto...
Ale je fakt, že předpisově se s ní zrovna nejezdí...:-))

Milan
5. března • 11:32

Jestli se můžu zeptat - kolik máte najeto a jste spokojen ? Ptám se proto, že kolega Leona pořizoval pro manželku - bohužel ? z druhé ruky. I když auto bylo staré sotva 6 měsíců, měl vážné problémy s podvozkem a zejména s převodovkou. Leon se mi jinak docela líbí, ale tohle byla silná negativní zkušenost tzv. z první ruky. Díky

HrdinaJan
5. března • 11:43

Já ho kupoval jako funglovku a spokojenost zatim maximální. Vady jako u každýho jinýho auta. Sem tam nějaký drnčení v interieru, měněna hlavice řadící páky(trochu se protáčela), měněno ovládání tempomatu(sem tam se sám vypnul),přeflešovaná klima(vydávála zvuky jako by hlasité tikání), ale jinak pohoda. Najeto mám cca 13000km. Vše řeším zárukou. Vady sice byly, ale žádná fatální.Podvozek geniální, řazení taktéž.Co se týče toho podvozku, tak na okerskách by to chtělo 17ky kola, ale to se týče až hodně nadpředpisových rycholstí.

max
5. března • 13:30

..tak to máš nervy z ocele, po 13tisíc km trochu veľa porúch na auto dokonalého koncernu....mám tiež 13000 na takom "šrote" ako je Alfa 147 a zatial som nemal ani jednu poruchu....ako je to možné? Ináč známy len čo vyšiel z predajne/mal fakz asi 2 dni to auto/ menil na novom Leone celú prevodovku a mal porúchanú elektroniku....zaujímave....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HrdinaJan
5. března • 14:12

Poruchanej byl jenom ten tempomat, ostatních věcí by si spousta lidí ani nevšimla. Já jenom zastávám názor, že když už je to v záruce, tak využiju všechny možnosti jak mít auto v pohodě. Jinak mě je nějakej koncern uplně u prd.le. Já jsem si koupil SEAT a s tím taky počítám. Jinak která automobilka dneska není koncernová, co??

Konrad
5. března • 16:33

Třeba Honda nebo BMW...;-)

vedeni
5. března • 12:27

...to je kvalitka. :-D

Doporučujeme

Články odjinud