Seat Altea XL 1,6: do třetice všeho dobrého

Honza  |  05. 03. 2007 08:50

Trochu nechápu ten údiv nad spotřebou 1,6. Motor má s tím autem dost práce, navíc MPV má podstatně horší odpor než taková Octavia, takže nárust spotřeby o cca 1l/100km oproti zmiňované O1 mi přijde vcelku adekvátní. Měl jsem tu čest jezdit asi měsíc s novým Passatem s 1,6 a žralo to a zároveň nejelo stejně jak píšete u Seatu. Halt slabý motůrek je k dosažení dynamicky třeba točit a v nádrži je to ihned znát.

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  05. 03. 2007 10:48

No já jezdim v LEONu se stejným motorem. Dlouhodobá spotřeba je 7,6. Takže to tak nějak odpovídá. Že to nejede bych netvrdil. Brzda provozu rozhodně nejsem.Co mě ale překvapuje je převodovka, hlavně to, jak je dlouhá 5. U LEONa při 3000ot/min jedu 95kmh. Je to snad nejkratší pětka co jsem kdy viděl. U tohohle většího a těšího auta jsem delší nečekal. Na dynamice to tomu autu moc nepřidá, při delších cestách to ale zase sníží spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Milan  |  05. 03. 2007 11:32

Jestli se můžu zeptat - kolik máte najeto a jste spokojen ? Ptám se proto, že kolega Leona pořizoval pro manželku - bohužel ? z druhé ruky. I když auto bylo staré sotva 6 měsíců, měl vážné problémy s podvozkem a zejména s převodovkou. Leon se mi jinak docela líbí, ale tohle byla silná negativní zkušenost tzv. z první ruky.

Díky

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  05. 03. 2007 11:43

Já ho kupoval jako funglovku a spokojenost zatim maximální. Vady jako u každýho jinýho auta. Sem tam nějaký drnčení v interieru, měněna hlavice řadící páky(trochu se protáčela), měněno ovládání tempomatu(sem tam se sám vypnul),přeflešovaná klima(vydávála zvuky jako by hlasité tikání), ale jinak pohoda. Najeto mám cca 13000km. Vše řeším zárukou. Vady sice byly, ale žádná fatální.Podvozek geniální, řazení taktéž.Co se týče toho podvozku, tak na okerskách by to chtělo 17ky kola, ale to se týče až hodně nadpředpisových rycholstí.

Odpovědět  |   | 
vedeni  |  05. 03. 2007 12:27

...to je kvalitka.

Odpovědět  |   | 
max  |  05. 03. 2007 13:30

..tak to máš nervy z ocele, po 13tisíc km trochu veľa porúch na auto dokonalého koncernu....mám tiež 13000 na takom "šrote" ako je Alfa 147 a zatial som nemal ani jednu poruchu....ako je to možné? Ináč známy len čo vyšiel z predajne/mal fakz asi 2 dni to auto/ menil na novom Leone celú prevodovku a mal porúchanú elektroniku....zaujímave....

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  05. 03. 2007 14:12

Poruchanej byl jenom ten tempomat, ostatních věcí by si spousta lidí ani nevšimla. Já jenom zastávám názor, že když už je to v záruce, tak využiju všechny možnosti jak mít auto v pohodě. Jinak mě je nějakej koncern uplně u prd.le. Já jsem si koupil SEAT a s tím taky počítám. Jinak která automobilka dneska není koncernová, co??

Odpovědět  |   | 
Konrad  |  05. 03. 2007 16:33

Třeba Honda nebo BMW...

Odpovědět  |   | 
no.problem  |  05. 03. 2007 11:42

Ten isty motor mam aj ja v leone, dlhodoba spotreba pod 7, pravda je, ze nie som zavodnik, ale mimo mesta takmer stale cca tachometrovych 100kmh a viac aut predbehnem ja ako predbehne mna... Napr. vcera na trati BA-KE s velkym kusom dialnice (130, chvilami 150) zopar horskych priechodov, nejake mesta a dediny, priemer >80, spotreba 6.7 podla PP (zimne gumy, cca 250kg zatazenie). Takze auto s tym motorom nie je ziadny sprinter, ale ked som ho kupoval, cakal som od toho motora menej (teda vyssiu spotreba, horsi vykon). Samozrejme pre cokolvek co je podobne MPV si viem predstavit, ze dobre vychovany naftak bude vhodnejsi, aj ked ja osobne naftu nemusim.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  05. 03. 2007 12:42

Mám Alteu 1,9 TDI, 13 měsíců stará, najeto 38 000 km, absolutně žádné problémy, spokojenost, po městě spotřeba kolem 5 l, dlouhodobý průměr mám 4,4 l/100 km.
Kdyby v té době, co jsem si ji kupoval, byla na trhu verze Altea XL, šel bych do ní.
XL jsem si vyzkoušel testovací jízdou a líbila se mi.

Odpovědět  |   | 
SusHa  |  05. 03. 2007 13:54

Doma máme taky "krákou" Alteu 1.9 TDI, ale spotřeba je tam větší - myslím, že 7.1 na sto...
Ale je fakt, že předpisově se s ní zrovna nejezdí...

Odpovědět  |   | 
max  |  05. 03. 2007 13:33

..fakt a to po meste jazdíš z 1,6 pod 7 litrov? Obyčajná 1.2 berie v meste priemerne 7-7,5 l....tomu sa fakt dá ťažko uveriť....

Odpovědět  |   | 
no.problem  |  05. 03. 2007 14:07

to som nepovedal, asi sme sa nepochopili, po meste jazdim velmi malo a velmi kratke trasy (10 minut do prace, pripadne po hlavnom tahu cez mesto), takze sa na celkovej priemermej spotrebe velmi neprejavia. Ale pokial sa pamatam, tak ak sa prave nedostanem do uplnej zapchy (v spicke nejazdim prakticky vobec) tak sa da rozumnym sposobom jazdit pod 8 litrov, s tym ze clovek pozna mesto a vie kadial sa ma prebijat aby nezastavil kvoli kazdemu semaforu.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  25. 07. 2016 13:41

Je to vše o stylu jízdy,nechci tě urazit.Se Seatem ALTEA 1,6 se nechá jezdit i úsporně,vím o čem hovořím....

Odpovědět  |   | 
Jogurt  |  05. 03. 2007 14:46

Altea, zejména v krátké verzi mi designově připadá velmi atraktivní, pravý opak Toleda. Na druhou stranu ale smysl její existence poněkud nechápu.

Dejme tomu, že mohla vzniknout jako sociální varianta k Touranu, který je sice exkluzivně zpracovaný, ale jeho cena jej předurčuje pro bohatou náročnou klientelu jako lepší zboží za vyšší cenu. Jenže ouha, z jeho vlastností Altea ani Altea XL moc nemají. nemají prodloužený rozvor, ani zdaleka nemají srovnatelnou variabilitu ani srovnatelný vnitřní prostor, jsou podmotorované. A ve vezi XL nejsou zas o tolik levnější. Takže výhoda Altey, přívětivější exteriér a o něco menší cena tu sice je, ve všem ostatním ji ale koncernový bratranec drtí a nekoncernoví konkurenti rovněž.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  05. 03. 2007 23:40

Nevím jesti je auto za půl milionu a více "sociální", ale to ostatní platí. Touran naprosto jinou úroveň zpracování interiéru, má o 10 cm větší rozvor, znatelně více (t.j. absolutní dostatek) místa pro cestující a proti Altee i Altee XL doslova obří zavazadlový prostor. A co je nejpodstatnější, má podstatně lepší nabídku motorů v horním výkonovém spektru 103, 110 a 125kW (TDI i TSI), i když poslední dva se do ČR oficiálně nedodávají, takové auto si musíte objednat u sousedů, ale tam zas proti českým cenám něco ušetříte. Altea není MPV ani omylem, Altea XL tak napůl, v obou případech jde spíš o netradiční zvýšené kombi. Je pdostatně levnější než výrazně lepší Touran, ale není levnější než C4 Picasso. Takže to nebude mít lehké, není vyhraněná ani exkluzivní ani avantgardní, nenabízí nic navíc, její jedinou výhodou je, že vypadá dobře. Stačí to ale??? Skoro bych se vsadil, že asi ne.

Odpovědět  |   | 
bbb32  |  05. 03. 2007 18:06

takže seat nejenom že vyrábí auta, který stejně vypadaj, ale už se i stejně jmenujou. no to je hrůza...

Odpovědět  |   | 
luda  |  05. 03. 2007 19:31

S Alteou 1,6 mám nalítáno 65000 km.Závada byla jen jedna-špatný zámek zadních dveří. Podvozek se podařil. auto dodopravdy člověka nutí trochu víc řezat zatáčky..tady velké plus. motoricky síla..ta 1.6 se fakt nepovedla (srovnání s oplikem) no a když už něco tak převodovka má fakt krátkou 5. Sakra krátkou...to se nepovedlo.
To že občas (teď už více) jsou slyšet různé zvuky z palubovky a zadní části je asi dáno starou částí D11.Výhled sice není z nejlepších ale po troše praxe není problém couvat "natěsno".
Co mě ale fakt štve a co si páni ze seatu za klobouk moc nedávají jsou stěrače. Chápu, že ve Španělsku sníh moc parády neudělá, koneckonců u nás letos taky ne, ale jízda ve sněhové vánici s tím přiblblým systémem stírání je utrpení...sníh je hnedka napěchován do bočních lišt, efektně se lepí na stěrač a úplně nejvíc ho baví se vozit na stírátku..zespoda.
Taktéž systém následného stírání po ostříknutí okna je jistě efektní na zbytku koncernových vozidel. Seat ale s tím má dost vážné problémy. V době, kdy je okno již zcela čisté a suché si krásně natáhne po setření bordel zase na sklo..jo a nejhorší je to v době solení silnic.
Ach jo..sem se zase rozčílil. jdu si dát pívo

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  06. 03. 2007 12:10

Stěrače si nech čipnout a máš to. To poslední stírnutí po ostříknutí se dá vypnout. Teď mi to budou dělat taky. :)

Odpovědět  |   | 
HrdinaJan  |  06. 03. 2007 12:23

Jo a jakou máš prosimtě dlouhodobou spotřebu, děkuju.

Odpovědět  |   | 
Polovnik  |  06. 03. 2007 01:51

Hlavně že prodělávají, a proto chtějí propouštět ty nejodpovědnější ve firmě, dělníky.
Daleko účinější by bylo vyhodit polovinu těch přeplacených manažerů, a mohli by odměnit i třetinu inženýrů, když nemají co dělat, a navrhli do výroby tři stejná auta.

Odpovědět  |   | 
Bohouš  |  06. 03. 2007 17:08

Možná se mi budete smát, ale já považuji 1,6l od volkswagenu za jeden z nejúspornějších motorů. Mám ho v octavii a v dlouhodobém průměru jsem se ještě nedostal přes 7 l. Podíl jízd je asi 1/3 město, 1/3 mimo a 1/3 dálnice. Když natankuji plnou nádrž, vydrží mi 800 - 850 km. Zpočátku jsem si vedl i záznamy písemně, teď už na to kašlu, ale opravdu to tak je. Že bych měl štěstí na kus?

Odpovědět  |   | 
no.problem  |  07. 03. 2007 11:57

to cislo Ti uverim, ale napis pripadne aj dlhodobu priemernu rychlost. BTW, ten motor je audi, nie vw, ale o je jedno, v kazdom pripade by to chcelo modernu nahradu a tym nemyslim nieco na sposob predrazeneho fsi, ktore ani nema vykonove parametre vyrazne lepsie (predava sa to vobec, mate niekto info?).

Odpovědět  |   | 
Miracek  |  06. 03. 2007 18:38

Jestlize auto dokaze napriklad pri predjizdeni nakladaku zrychlit z 80 na 120 na trojku za sedm sekund, prijde mi to jako velice dobra hodnota. O kolik kW potrebuji mit vic abych to zvladl za 6,4s (test Hondy Accord 2.4). A kolik dalsich abych to zvladl za 5s (test vectra turbo V6).

Odpovědět  |   | 
no.problem  |  07. 03. 2007 12:05

to je presne ten styl jazdy, s ktorym by som pri tomto aute ani neratal a vdaka ktoremu je lahko mozne prekonat spotrebu 10-11 litrov.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  31. 07. 2017 20:16

Dobrý den
Stal jsem se majitelem Seatu Altea 1,6 LPG.
Přečetl jsem zde celou diskuzi a i jinde. Vždy jsem byl a budu zastáncem 1,9 TDI .Mám již třetího Seata. Před tím to byli dvě Ibizi.
Nyní jsem šel po Seat Leon 1,9 Tdi .Bohužel neměl jsem to štěstí, narazil jsem na totálně shnilé stočené plečky. Poté jsem v jednom bazaru narazil na Alteu vzhledově jak nová bylo hned vidět ,že byla udržovaná a předchozí majitel se o ní řádně staral i přes to, že má již 10 let.Rok výroby 2007.Mé zklamání přišlo, když jsem koukl na popis žádné 1.9 TDI, ale 1,6 .
Jediné co mě začalo hlodat bylo ten dodatek LPG.Červík začal hlodat v hlavě, zda do toho jít či ne.Byl jsem zvyklí jezdit za 4,5 litrů nafty s mým mazlem než mi jej baba totálně na křižovatce zrušila.Nejsem již žádný závodník,tak jsem si řekl proč ne ze závodění sem již odrostl a je potřeba trochu větší auto pro rodinu.V tom LPG to snad trávu kolem cesty žrát nebude. Při zkušební jízdě první dojem hodně lenivé říkal jsem si až moc.Začal hlodat další červík.Není to TDI a je to shnilé jako prase i přes to že rozdíl v KW jsou pouhé 2 KW pro TDI. Po chvíli jsem si uvědomil,že nesedím v TDI, kdy se člověk pohybuje při běžném ježdění v otáčkách mezi 1600 až 3000. Trochu jsem se přeorientoval a začal se pohybovat cca o 1000 otáček výše přeřazuji cca mezi 2500/3000 otáčkami a už to není s tím motorem tak strašné. Zatím mám nalétané něco kolem 3000 km. Nežiji ve velkoměstě zatím mi palubák ukazuje průměrnou spotřebu 6,7 l/100 km. Což je pro mě velké pozitivum dle toho co jsem všude četl o spotřebě tohoto auta. Snad ten palubní počítač ukazuje správně.Je jasné, že v LPG je to cca o 15 až 20% více.Závěrem mohu říci,že jsem prozatím velice spokojený.
Klady
V LPG provozní náklady
Výbava a doplňky vozu
Komfortní posezení

Zápory
Špatný výhled přes sloupek
Při rychlejší jízdě docela hlučné
6 ka jednoznačně chybí

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A