SEAT Altea sklízí uznání za svůj design

Cena „autonis“ od německých magazínů „Auto-Strassenverkehr“ a „mot“. Design automobilky SEAT má úspěch u laiků i odborníků.

Elegantní sportovní design nového modelu SEAT Altea se evidentně líbí – o tom svědčí nejenom nadšené reakce běžných motoristů, ale i prestižní ceny, které tento výjimečný model již získal. Zatím poslední v řadě trofejí je cena „autonis“, kterou specializované německé motoristické magazíny „Auto-Strassenverkehr“ a „mot“ oceňují nejlepší design vozů v jednotlivých kategoriích.

Altea vděčí za prvenství ve své třídě, a tedy i za cenu „autonis“, názoru více než 54 tisíc čtenářů obou uznávaných německých magazínů, kteří se letos hlasování o nejlépe designovaných automobilech zúčastnili. Tento výsledek je o to výjimečnější, že v době hlasování nebyla Altea ještě ani uvedena na trh! Čtenáři hodnotili styling vozů celkem dvanácti kategorií – od minivozů až po velké limuzíny a sportovní modely. Přes 38 % z více než 54 tisíc hlasujících označilo Alteu jako nejatraktivnější vůz své kategorie.

Díky modelu Altea má SEAT ve své sbírce designerských trofejí už čtyři plakety „autonis“ – první dvě získaly v roce 2001 modely Arosa za vítězství a Leon za třetí místo ve svých kategoriích, třetí vybojoval v roce 2002 SEAT Tango v kategorii automobilových konceptů.

SEAT Altea je průkopníkem zcela nové automobilové třídy MSV (Multi Sports Vehicle), která kombinuje inovativní styling a jednoprostorový koncept kompaktní karoserie s neskrývaným sportovním charakterem a špičkovými jízdními vlastnostmi, což jsou tradiční přednosti všech modelů značky SEAT.

Karoserie Altey je dokonalým příkladem moderního designerského jazyka značky SEAT - má typicky výraznou masku chladiče s velkými světlomety a dynamickou boční siluetu se zvýrazněnými lemy podběhů kol a zpředu dozadu zřetelně stoupající podokenní křivkou. Tyto designerské prvky budou charakteristické pro všechny příští modely značky SEAT.

Cena „autonis“ je už třetím výrazným oceněním designu nového modelu SEAT Altea. Prvním byla už v roce 2003 cena od skupiny Designers (Europe) za nejlepší automobilový koncept, druhým pak „red dot: best of the best“ za průmyslový design v kategorii dopravní prostředky udělovaná každoročně Designerským centrem Severního Porýní-Vestfálska. O „červenou tečku“ letos usilovalo rekordních 1673 produktů ze 32 zemí celého světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků