SEAT Altea sklízí uznání za svůj design

Cena „autonis“ od německých magazínů „Auto-Strassenverkehr“ a „mot“. Design automobilky SEAT má úspěch u laiků i odborníků.

Elegantní sportovní design nového modelu SEAT Altea se evidentně líbí – o tom svědčí nejenom nadšené reakce běžných motoristů, ale i prestižní ceny, které tento výjimečný model již získal. Zatím poslední v řadě trofejí je cena „autonis“, kterou specializované německé motoristické magazíny „Auto-Strassenverkehr“ a „mot“ oceňují nejlepší design vozů v jednotlivých kategoriích.

Altea vděčí za prvenství ve své třídě, a tedy i za cenu „autonis“, názoru více než 54 tisíc čtenářů obou uznávaných německých magazínů, kteří se letos hlasování o nejlépe designovaných automobilech zúčastnili. Tento výsledek je o to výjimečnější, že v době hlasování nebyla Altea ještě ani uvedena na trh! Čtenáři hodnotili styling vozů celkem dvanácti kategorií – od minivozů až po velké limuzíny a sportovní modely. Přes 38 % z více než 54 tisíc hlasujících označilo Alteu jako nejatraktivnější vůz své kategorie.

Díky modelu Altea má SEAT ve své sbírce designerských trofejí už čtyři plakety „autonis“ – první dvě získaly v roce 2001 modely Arosa za vítězství a Leon za třetí místo ve svých kategoriích, třetí vybojoval v roce 2002 SEAT Tango v kategorii automobilových konceptů.

SEAT Altea je průkopníkem zcela nové automobilové třídy MSV (Multi Sports Vehicle), která kombinuje inovativní styling a jednoprostorový koncept kompaktní karoserie s neskrývaným sportovním charakterem a špičkovými jízdními vlastnostmi, což jsou tradiční přednosti všech modelů značky SEAT.

Karoserie Altey je dokonalým příkladem moderního designerského jazyka značky SEAT - má typicky výraznou masku chladiče s velkými světlomety a dynamickou boční siluetu se zvýrazněnými lemy podběhů kol a zpředu dozadu zřetelně stoupající podokenní křivkou. Tyto designerské prvky budou charakteristické pro všechny příští modely značky SEAT.

Cena „autonis“ je už třetím výrazným oceněním designu nového modelu SEAT Altea. Prvním byla už v roce 2003 cena od skupiny Designers (Europe) za nejlepší automobilový koncept, druhým pak „red dot: best of the best“ za průmyslový design v kategorii dopravní prostředky udělovaná každoročně Designerským centrem Severního Porýní-Vestfálska. O „červenou tečku“ letos usilovalo rekordních 1673 produktů ze 32 zemí celého světa.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků