Seat Altea sbírá jednu trofej za druhou

U odborníků i laiků nejvíce boduje atraktivní design a inovativní koncepce. Altea byla zvolena „Nejkrásnějším automobilem roku 2004“.

SEAT Altea není na automobilovém trhu ještě ani celý rok a už se stihl ozdobit celou řadou ocenění a trofejí. Největší úspěch sklízí inovativní koncepce nového modelu, který de facto vytváří zcela novou automobilovou třídu MSV (Multi Sports Vehicle), a atraktivní jednoprostorový design.

Výčet trofejí by modelu Altea záviděl leckterý prestižní konkurent. K nejrespektovanějším oceněním patří:

„Best Concept Car 2003“, ocenění uznávané organizace Designers (Europe). O letošních držitelích cen skupiny Designers (Europe) rozhodovaly dvě stovky profesionálních návrhářů a designerů, kteří hodnotili styling automobilových novinek čtyř tříd: Kompaktních modelů, luxusních automobilů, kompaktních MPV a konceptů – právě v této kategorii byl oceněn SEAT Altea.

„Red Dot: Best of the Best“, cena německého Designerského centra Severního Porýní-Vestfálska za průmyslový design v kategorii dopravní prostředky. Letos o „červenou tečku“ usilovalo rekordních 1673 produktů ze 32 zemí celého světa.

„Autonis“, trofej německých magazínů Auto-Strassenverkehr a Mot. Za prvenství ve své třídě vděčí Altea přízni více než 54 tisíc čtenářů obou uznávaných německých magazínů.

„Best Towcar“ („Nejlepší vůz pro tahání přívěsů“). Tento titul, udílený britským Caravan Clubem ve spolupráci s magazínem What Car? vybojovala Altea 2.0 TDI Sport.

„Auto Trophy 2004“, trofej německého motoristického magazínu Autozeitzung. Altea zvítězila v kategorii kompaktních jednoprostorových modelů. Do ankety se zapojilo přes 84 000 čtenářů magazínu Autozeitzung, kteří vybírali své favority z celkem 360 vozů.

„World’s Most Beautiful Automobile“. O nejčerstvějším titulu rozhodla mezinárodní jury složená z uznávaných designerů, kunsthistoriků a motoristických novinářů. Ti se vzácně shodli, že Altea a Ferrari 612 Scaglietti si zaslouží zvláštní ocenění.

Do soutěže o titul „World’s Most Beautiful Automobile“, jejíž finále se konalo v italském Miláně, bylo zařazeno na šedesát nových automobilů třiceti různých značek. Vedle modelu Altea, který získal zvláštní cenu za rok 2004, u náročné jury zabodovaly ještě další dva vozy divize Audi koncernu Volkswagen, a to Audi A6 (v kategorii velkých sedanů) a Lamborghini Murciélago Roadster, označené za nekrásnější „supercar“.

„Řada prestižních ocenění jasně dokládá, že ve vývoji designu našich modelů jdeme správným směrem,“ komentoval zatím poslední úspěch modelu Altea Walter de´Silva, šéfdesigner automobilky SEAT i celé skupiny Audi.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky