Seat Altea sbírá jednu trofej za druhou

U odborníků i laiků nejvíce boduje atraktivní design a inovativní koncepce. Altea byla zvolena „Nejkrásnějším automobilem roku 2004“.

SEAT Altea není na automobilovém trhu ještě ani celý rok a už se stihl ozdobit celou řadou ocenění a trofejí. Největší úspěch sklízí inovativní koncepce nového modelu, který de facto vytváří zcela novou automobilovou třídu MSV (Multi Sports Vehicle), a atraktivní jednoprostorový design.

Výčet trofejí by modelu Altea záviděl leckterý prestižní konkurent. K nejrespektovanějším oceněním patří:

„Best Concept Car 2003“, ocenění uznávané organizace Designers (Europe). O letošních držitelích cen skupiny Designers (Europe) rozhodovaly dvě stovky profesionálních návrhářů a designerů, kteří hodnotili styling automobilových novinek čtyř tříd: Kompaktních modelů, luxusních automobilů, kompaktních MPV a konceptů – právě v této kategorii byl oceněn SEAT Altea.

„Red Dot: Best of the Best“, cena německého Designerského centra Severního Porýní-Vestfálska za průmyslový design v kategorii dopravní prostředky. Letos o „červenou tečku“ usilovalo rekordních 1673 produktů ze 32 zemí celého světa.

„Autonis“, trofej německých magazínů Auto-Strassenverkehr a Mot. Za prvenství ve své třídě vděčí Altea přízni více než 54 tisíc čtenářů obou uznávaných německých magazínů.

„Best Towcar“ („Nejlepší vůz pro tahání přívěsů“). Tento titul, udílený britským Caravan Clubem ve spolupráci s magazínem What Car? vybojovala Altea 2.0 TDI Sport.

„Auto Trophy 2004“, trofej německého motoristického magazínu Autozeitzung. Altea zvítězila v kategorii kompaktních jednoprostorových modelů. Do ankety se zapojilo přes 84 000 čtenářů magazínu Autozeitzung, kteří vybírali své favority z celkem 360 vozů.

„World’s Most Beautiful Automobile“. O nejčerstvějším titulu rozhodla mezinárodní jury složená z uznávaných designerů, kunsthistoriků a motoristických novinářů. Ti se vzácně shodli, že Altea a Ferrari 612 Scaglietti si zaslouží zvláštní ocenění.

Do soutěže o titul „World’s Most Beautiful Automobile“, jejíž finále se konalo v italském Miláně, bylo zařazeno na šedesát nových automobilů třiceti různých značek. Vedle modelu Altea, který získal zvláštní cenu za rok 2004, u náročné jury zabodovaly ještě další dva vozy divize Audi koncernu Volkswagen, a to Audi A6 (v kategorii velkých sedanů) a Lamborghini Murciélago Roadster, označené za nekrásnější „supercar“.

„Řada prestižních ocenění jasně dokládá, že ve vývoji designu našich modelů jdeme správným směrem,“ komentoval zatím poslední úspěch modelu Altea Walter de´Silva, šéfdesigner automobilky SEAT i celé skupiny Audi.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků