Seat Altea sbírá jednu trofej za druhou

U odborníků i laiků nejvíce boduje atraktivní design a inovativní koncepce. Altea byla zvolena „Nejkrásnějším automobilem roku 2004“.

SEAT Altea není na automobilovém trhu ještě ani celý rok a už se stihl ozdobit celou řadou ocenění a trofejí. Největší úspěch sklízí inovativní koncepce nového modelu, který de facto vytváří zcela novou automobilovou třídu MSV (Multi Sports Vehicle), a atraktivní jednoprostorový design.

Výčet trofejí by modelu Altea záviděl leckterý prestižní konkurent. K nejrespektovanějším oceněním patří:

„Best Concept Car 2003“, ocenění uznávané organizace Designers (Europe). O letošních držitelích cen skupiny Designers (Europe) rozhodovaly dvě stovky profesionálních návrhářů a designerů, kteří hodnotili styling automobilových novinek čtyř tříd: Kompaktních modelů, luxusních automobilů, kompaktních MPV a konceptů – právě v této kategorii byl oceněn SEAT Altea.

„Red Dot: Best of the Best“, cena německého Designerského centra Severního Porýní-Vestfálska za průmyslový design v kategorii dopravní prostředky. Letos o „červenou tečku“ usilovalo rekordních 1673 produktů ze 32 zemí celého světa.

„Autonis“, trofej německých magazínů Auto-Strassenverkehr a Mot. Za prvenství ve své třídě vděčí Altea přízni více než 54 tisíc čtenářů obou uznávaných německých magazínů.

„Best Towcar“ („Nejlepší vůz pro tahání přívěsů“). Tento titul, udílený britským Caravan Clubem ve spolupráci s magazínem What Car? vybojovala Altea 2.0 TDI Sport.

„Auto Trophy 2004“, trofej německého motoristického magazínu Autozeitzung. Altea zvítězila v kategorii kompaktních jednoprostorových modelů. Do ankety se zapojilo přes 84 000 čtenářů magazínu Autozeitzung, kteří vybírali své favority z celkem 360 vozů.

„World’s Most Beautiful Automobile“. O nejčerstvějším titulu rozhodla mezinárodní jury složená z uznávaných designerů, kunsthistoriků a motoristických novinářů. Ti se vzácně shodli, že Altea a Ferrari 612 Scaglietti si zaslouží zvláštní ocenění.

Do soutěže o titul „World’s Most Beautiful Automobile“, jejíž finále se konalo v italském Miláně, bylo zařazeno na šedesát nových automobilů třiceti různých značek. Vedle modelu Altea, který získal zvláštní cenu za rok 2004, u náročné jury zabodovaly ještě další dva vozy divize Audi koncernu Volkswagen, a to Audi A6 (v kategorii velkých sedanů) a Lamborghini Murciélago Roadster, označené za nekrásnější „supercar“.

„Řada prestižních ocenění jasně dokládá, že ve vývoji designu našich modelů jdeme správným směrem,“ komentoval zatím poslední úspěch modelu Altea Walter de´Silva, šéfdesigner automobilky SEAT i celé skupiny Audi.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků