Kladu si jednu otázku PROČ? Proč musel Seat dostat jednoho z nejlepších automobilových návrhářů? PROČ má Seat v designu volnou ruku? PROČ jsem v interiéru našel jen jeden koncernový prvek (ovládání oken). PROČ nedají Škodě trošilinku volnější ruku?
Jediné, co mě trochu udržuje optimismus je Roomster. jestli se toho budou držet, tak na tom bude Škodovička dobře.... jinak se o ni začnu bát..
Denis
podľa mňa je to čistý protekcionizmus v rámci koncernu. Je tu zbytočné hľadať nejakú ekonomickú logiku, je to o medziľudských vzťahoch a management seatu si zrejme vydupal nadštandardné postavenie.
Keď to zoberiem na malé Slovensko, tak konkrétne ja pracujem vo väčšej lízingovke, ktorá má odštepné závody po celej republike. Dá sa povedať, že podľa toho, aký je schopný riaditeľ o.z., podľa toho presne vyzerá aj jeho pracovisko. Niektoré sú dokonca ďaleko reprezentatívnejšie ako riaditeľstvo.
Celkom sympatické na Seate mi je to, že sa zatiaľ úspešne bráni plošnému zdražovaniu, ktoré v súčasnosti prebieha v koncerne VW a ktoré je zapríčinené neúspechom megalomanských projektov typu Phaeton a jeho sklenená fabrika.
Tu je zaujímavý link ukazujúci na problémy VW:
http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1252847
No tak takhle by to v zadne firme byt menelo. Ja se tu ekonomickou zavislost s dovolenim pokusim odvodit.
Seat je firma, ktera ma potencialni trh zejmena ve sve domovske zemi (kde se auta domaci znacky prodavaji nejvice) znacne vyssi, nez ma Skoda. Jeji image je v ramci koncernu rozhodne vyse, nez Skody. Zeptejte se lidi, kde vidi kvalitu, jestli na strane Skody, ci Seatu. Seatu se prodava vice a na dulezitejsich trzich. Skoda se orientuje na stredni a vychodni Evropu, samozrejme prodava i na zapade.
Ja jako manager koncernu bych dal jiste volnejsi ruku, vice technicke podpory te znacce, ktera mi prinasi vyssi zisk a ma zasadnejsi postaveni ve vztahu k "VIP" trhum, ktere formuji mou strategii.
Zadne bratrickovani jako je tomu u Vas ve firme bych v tom zase nehledal ja. Pokud se pletu, pak je koncern odsouzen k zaniku, protoze bezduvodne (neekonomicke) zvyhodnovani/znevyhodnovani je dlouhodobe neunosne.
Amen! Je to tak , Škoda se bohužel prodává díky cenám , to co vymýšlejí nyní s cenami na Oktávku , ale i na Fábii je už za hranicí rentabilnosti , pracuji v prodeji aut již 8 let a vím kam to jde , Škoda se bohužel chová tak , aby si udržela svůj podíl na trhu ( každoročně strácí ) a to díky cenám , akční modely celebration na oktávce a superbu , kde to fabrika dotuje 60tisíc na modelu je asi na hranici , proto VW dává přednost SEATu , kde ve Francii , Itálii a Německu se prodává velice dobře a asi z toho nějaký peníze jsou. Nedokážu si představit co se bude dít se vstupem do EU , kdy Škoda bude muset zdražit , aby prodejní ceny bez DPH byly stejné jako jinde v EU , myslím , že její tržní podíl v ČR půjde rapidně níže...
No tak úplně bych nesouhlasil.. Škodovka v koncernu budovala Image levnější značky, než je třeba seat, ale teď to je jinak. Seat buduje image značky sportovního ducha, na což všechno sází. Na jihu v temperamentním španělsku je to celkem logický.
Škodovka je zase stavěná jako druhý VW, tedy spolehlivý držák, ale levnější než přímo VW a její cesta jde tímto směrem. Pokdu vím, tak minimálně v roce 2002 ale podle meziročních výsledků to mělo být i v 2003 byla škodovka v poměru nejziskovější ze všech částí koncernu VW.
Nová kokta už ukazuje, že škodovka nechce jít cenou levnejch aut za každou cenu už jen proto, že jim to koncernový záruky na kvalitu i koncernový díly prostě neumožňujou.
Osobně pro svoje nový auto zvažuju právě novou Koktu, nebo tady zmiňovanou Alteu... jsem zvědav, až si budu moct sednout do obojeho, cenově očekávám stejnou kategorii.
Ja myslim ze je to jednuduchy - Seat uz se neda prodavat jako levny auto - Skoda si tu image "levnyho" auta vybudovala - to neni o volnosti designeru - ale o zpristupneni vozu masam ...
Skoda - skoda
No ale ten zadek vypada divne... ...tak nejak tezkopadne.
asi prvni auto, ktere se mi v serii libi vic nez concept... uz se tesim na novy leon...
Super bomba narherny auto - mam fakt radost kdyz se takovy pekne designovy auto postane do vyroby a je prototipu tolik podobny. Walter da Silva je buh.
L.
Stoprocentní souhlas Líbí se mi zejmená ta boční linie od předních blatníků k zadním dveřím. To auto má na pohled šmrnc a vypadá dravě
Jaký je rozdíl mezi TCS a ASR? Vím že Opel používá TC je v tom rozlíl nebo jen jiné názvy a podstata a funkce stejná?
tcs (traction control system) je to isté čo ASR. Akurát že Škoda to označuje ASR a SEAT TCS (VW a Audi si momentálne nespomínam).
VW, Audi, Peugeot (možná i BMW, MB atd.) mají tušim ASR
Podle mě jsou změny velice zásadní, zejména z bočního pohledu jsou vidět zcela jiné proporce. A ta palubovka s navigačním systémem vypadá také lépe. Jinak ty zadní světla obtáhli od Hyundaye.
Chtěl jsem tím spíše říct, že sériová podoba není od konceptu natolik odlišná, jak bývá zvykem. Rozdíly tu samozřejmě jsou, proto jsem přidal i fotky prototypu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.