Seat Altea: prototyp jde do série (fotografie, informace)

Prototyp Seat Altea, který byl představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu, jde do sériové výroby. Jeho finální podoba je dokonce hezčí než u studie. Altea stojí na podvozku Golfu či A3 a pod kapotou má staré známé motory FSI a TDI.
Seat Altea: prototyp jde do série (fotografie, informace)

Prototypu Seatu Altea jsem na AutoRevue.cz věnoval už hodně místa v loňském roce, proto nyní jen krátce. Altea je vozem kategorie miniMPV, nicméně Seat sám jej zařazuje do segmentu vozů MSV, tedy Multi Sport Vehicle. Chce tím ukázat, že i MPV může mít sportovního ducha. Sériová podoba se od té prototypové příliš neliší, takže stále vypadá velmi dobře. Maska je oproti současným seatům větší a vyšší, není protažená do boku jako u Ibizy či Cordoby. Z profilu je jasně patrná dynamika díky prudce se zvedající linii spodní strany okna.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tisková zpráva dodává: „Altea odpovídá nejnovějším designerským trendům značky Seat. Přední části vozu dominují výrazné světlomety a velká maska chladiče. Při pohledu ze strany na svoji dynamičnost Altea upozorňuje „svalnatými“ proporcemi blatníků a směrem dozadu zřetelně stoupající linií boků. V podobném duchu by měl následovat i styling všech připravovaných modelů značky Seat. Pod designem je podepsán Walter de’Silva, šéfdesigner automobilky Seat, kterému se mistrovsky podařilo dát kompaktnímu jednoprostorovému modelu výrazně dynamický image a navíc mu připravit i překvapivě prostorný interiér.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

FSI, TDI, DSG, Tiptronic

Seatl Altea je dlouhý 4280 mm, široký 1770 mm a vysoký 1570 mm, jeho zavazadlový prostor má kapacitu přes 400 litrů. Oproti prototypu, který měl vzadu dvě samostatná sedadla, má sériová verze běžnou lavici pro tři cestující. Pod kapotou modelu se objeví klasické motory VW: benzínové 1.6 75 kW a 2.0 FSI 110 kW, naftové 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Dvoulitry budou mít standardně šestivalt, na přání tu bude i Tiptronic nebo sekvenční převodovka DSG. Podvozek je postaven na pětkovém Golfu, takže se můžete těšit na výborné jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Altea bude míst samozřejmě veškeré bezpečností systémy jako ABS, TCS (protiprokluz), ESP i brzdového asistenta. Tisková zpráva bohužel neuvádí, zda všechno bude v základní výbavě. O řízení se bude starat elektro-mechanický posilovač, brzdit budou kotouče na všech kolech. V Evropské unii se bude Altea prodávat se šesti airbagy, nebude chybět ani uchycení Isofix pro dětské sedačky. Altea se veřejnosti představí na ženevském autosalonu.

Tisková zpráva dodává: „Altea má zcela nové zavěšení předních kol, zadní nápravu typu multi-link, elektromechanický posilovač řízení nebo individuální ovládání ventilační a klimatizační soustavy v prostoru řidiče a spolujezdce. Originálním prvkem je konstrukce stěračů, které jsou v klidové pozici ukryté v A-sloupcích karoserie.“

Obrázky prototypu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Obrázky prototypu: od sériové verze se příliš neliší, změn doznal hlavně interiér

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků