Seat Altea: prototyp jde do série (fotografie, informace)

Seat Altea: prototyp jde do série (fotografie, informace)

Prototyp Seat Altea, který byl představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu, jde do sériové výroby. Jeho finální podoba je dokonce hezčí než u studie. Altea stojí na podvozku Golfu či A3 a pod kapotou má staré známé motory FSI a TDI.

Prototypu Seatu Altea jsem na AutoRevue.cz věnoval už hodně místa v loňském roce, proto nyní jen krátce. Altea je vozem kategorie miniMPV, nicméně Seat sám jej zařazuje do segmentu vozů MSV, tedy Multi Sport Vehicle. Chce tím ukázat, že i MPV může mít sportovního ducha. Sériová podoba se od té prototypové příliš neliší, takže stále vypadá velmi dobře. Maska je oproti současným seatům větší a vyšší, není protažená do boku jako u Ibizy či Cordoby. Z profilu je jasně patrná dynamika díky prudce se zvedající linii spodní strany okna.

   

Tisková zpráva dodává: „Altea odpovídá nejnovějším designerským trendům značky Seat. Přední části vozu dominují výrazné světlomety a velká maska chladiče. Při pohledu ze strany na svoji dynamičnost Altea upozorňuje „svalnatými“ proporcemi blatníků a směrem dozadu zřetelně stoupající linií boků. V podobném duchu by měl následovat i styling všech připravovaných modelů značky Seat. Pod designem je podepsán Walter de’Silva, šéfdesigner automobilky Seat, kterému se mistrovsky podařilo dát kompaktnímu jednoprostorovému modelu výrazně dynamický image a navíc mu připravit i překvapivě prostorný interiér.“

   

FSI, TDI, DSG, Tiptronic

Seatl Altea je dlouhý 4280 mm, široký 1770 mm a vysoký 1570 mm, jeho zavazadlový prostor má kapacitu přes 400 litrů. Oproti prototypu, který měl vzadu dvě samostatná sedadla, má sériová verze běžnou lavici pro tři cestující. Pod kapotou modelu se objeví klasické motory VW: benzínové 1.6 75 kW a 2.0 FSI 110 kW, naftové 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Dvoulitry budou mít standardně šestivalt, na přání tu bude i Tiptronic nebo sekvenční převodovka DSG. Podvozek je postaven na pětkovém Golfu, takže se můžete těšit na výborné jízdní vlastnosti.

Altea bude míst samozřejmě veškeré bezpečností systémy jako ABS, TCS (protiprokluz), ESP i brzdového asistenta. Tisková zpráva bohužel neuvádí, zda všechno bude v základní výbavě. O řízení se bude starat elektro-mechanický posilovač, brzdit budou kotouče na všech kolech. V Evropské unii se bude Altea prodávat se šesti airbagy, nebude chybět ani uchycení Isofix pro dětské sedačky. Altea se veřejnosti představí na ženevském autosalonu.

Tisková zpráva dodává: „Altea má zcela nové zavěšení předních kol, zadní nápravu typu multi-link, elektromechanický posilovač řízení nebo individuální ovládání ventilační a klimatizační soustavy v prostoru řidiče a spolujezdce. Originálním prvkem je konstrukce stěračů, které jsou v klidové pozici ukryté v A-sloupcích karoserie.“

Obrázky prototypu

   

   
Obrázky prototypu: od sériové verze se příliš neliší, změn doznal hlavně interiér

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud