Seat Altea: prototyp jde do série (fotografie, informace)

Prototyp Seat Altea, který byl představen na loňském autosalonu ve Frankfurtu, jde do sériové výroby. Jeho finální podoba je dokonce hezčí než u studie. Altea stojí na podvozku Golfu či A3 a pod kapotou má staré známé motory FSI a TDI.
Seat Altea: prototyp jde do série (fotografie, informace)

Prototypu Seatu Altea jsem na AutoRevue.cz věnoval už hodně místa v loňském roce, proto nyní jen krátce. Altea je vozem kategorie miniMPV, nicméně Seat sám jej zařazuje do segmentu vozů MSV, tedy Multi Sport Vehicle. Chce tím ukázat, že i MPV může mít sportovního ducha. Sériová podoba se od té prototypové příliš neliší, takže stále vypadá velmi dobře. Maska je oproti současným seatům větší a vyšší, není protažená do boku jako u Ibizy či Cordoby. Z profilu je jasně patrná dynamika díky prudce se zvedající linii spodní strany okna.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Tisková zpráva dodává: „Altea odpovídá nejnovějším designerským trendům značky Seat. Přední části vozu dominují výrazné světlomety a velká maska chladiče. Při pohledu ze strany na svoji dynamičnost Altea upozorňuje „svalnatými“ proporcemi blatníků a směrem dozadu zřetelně stoupající linií boků. V podobném duchu by měl následovat i styling všech připravovaných modelů značky Seat. Pod designem je podepsán Walter de’Silva, šéfdesigner automobilky Seat, kterému se mistrovsky podařilo dát kompaktnímu jednoprostorovému modelu výrazně dynamický image a navíc mu připravit i překvapivě prostorný interiér.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

FSI, TDI, DSG, Tiptronic

Seatl Altea je dlouhý 4280 mm, široký 1770 mm a vysoký 1570 mm, jeho zavazadlový prostor má kapacitu přes 400 litrů. Oproti prototypu, který měl vzadu dvě samostatná sedadla, má sériová verze běžnou lavici pro tři cestující. Pod kapotou modelu se objeví klasické motory VW: benzínové 1.6 75 kW a 2.0 FSI 110 kW, naftové 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Dvoulitry budou mít standardně šestivalt, na přání tu bude i Tiptronic nebo sekvenční převodovka DSG. Podvozek je postaven na pětkovém Golfu, takže se můžete těšit na výborné jízdní vlastnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Altea bude míst samozřejmě veškeré bezpečností systémy jako ABS, TCS (protiprokluz), ESP i brzdového asistenta. Tisková zpráva bohužel neuvádí, zda všechno bude v základní výbavě. O řízení se bude starat elektro-mechanický posilovač, brzdit budou kotouče na všech kolech. V Evropské unii se bude Altea prodávat se šesti airbagy, nebude chybět ani uchycení Isofix pro dětské sedačky. Altea se veřejnosti představí na ženevském autosalonu.

Tisková zpráva dodává: „Altea má zcela nové zavěšení předních kol, zadní nápravu typu multi-link, elektromechanický posilovač řízení nebo individuální ovládání ventilační a klimatizační soustavy v prostoru řidiče a spolujezdce. Originálním prvkem je konstrukce stěračů, které jsou v klidové pozici ukryté v A-sloupcích karoserie.“

Obrázky prototypu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Obrázky prototypu: od sériové verze se příliš neliší, změn doznal hlavně interiér

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků