Seat Altea: MSV, nebo hatchback? (velký test)

Seat Altea: MSV, nebo hatchback? (velký test)

Kapitoly článku:


Docela povedená palubka

Palubní deska je řešena poněkud zvláštně, zaujme především středová konzola zasahující do interiéru více než je běžné a to pod zcela neobvyklým úhlem. Je rovněž velmi široká, nicméně díky tomu, že končí „ve vzduchu“, to zase tolik kolenům nevadí, i když vyšší osoby mohou narážet do hrany. Kaplička kryje budíky podobné těm, jaké najdete v Ibize; budíky nejsou kryty jedním společným sklem, ale jsou odděleny; nevypadá to vážně zle. Oproti zvyklostem je otáčkoměr umístěn uprostřed a palivoměr s teploměrem chladící kapaliny se nachází vlevo ve větším „tunýlku“; zpočátku mi dělalo potíže se zorientovat. Palubka je celá z tvrdého plastu, který na dotek trochu popraskává.

   

  
Palubní deska je nezvyklá, ale povedená --- Ve standardu je tříramenný volant --- Středová konzola je přehledná a ergonomická, s ovládáním jsem neměl problémy

Středový tunel navazuje na loketní opěrku, takže po straně páky ruční brzdy nezbylo místo na odkládací prostory. Za řadící pákou s příjemnou hlavicí a krátkým madlem jsou příčky spojující tunel s konzolou. Jsou tvrdé a někteří řidiči si mohou otlačit koleno či holeň; podobné má Golf či A3. Pokud nejste příliš dlouzí, máte šanci, že nohu zadrží boční vedení stehen a tvrdých příček se dotýkat nebudete. Středový tunel je přesně tak vysoko, aby řadička padla dobře do ruky. Trochu mi vadilo nedostatečné výškové nastavení volantu, který nejde dát dostatečně dolů. Aby se mi dobře řídilo, musel jsem si zvednout sedadlo do posedu ála dodávka. Naopak vysoký kolega neměl s nastavením volantu problém. 

  
Výhled do stran není právě nejlepší

 
Palubní přístroje mají netradiční rozmístění

S pet lahví není problém

Ač se na první pohled nezdá, místa na předměty je v autě dostatek. Do předních bočních kapes lze uložit 1,5litrové pet láhve, musíte je ale položit. Do zadních dveří pak zasunete půllitrovky, stejně jako do kapes vedle sedadel. Nápoje si může řidič a spolujezdec uložit do středového tunelu pod konzolu; větší láhev se však už nevejde, bude se dotýkat spodku konzoly. Schránka u spolujezdce není příliš velká a bohužel chybí osvětlení. Drobnosti lze uložit do malého prostoru za držáky na nápoje ve středovém tunelu či do loketní opěrky; ta má dvojité dno. Užitečná je také kapsa na brýle ve stropě.

  

  
Místa na předměty je v autě dostatek

Vzadu? Místa dost

Ačkoliv má Altea rozvor jen 2 578 mm, tedy téměř nejméně ve třídě, místo vzadu nechybí. Opěradla lze sklápět, nejlépe se samozřejmě sedí v nejzazší poloze. Sedáky jsou docela vysoko, což souvisí s vyšší stavbou karoserie, takže stehna se celou plochou o ně opírají. Až jsem měl skoro pocit, že sedím už příliš vysoko. Místa pro nárty je nadbytek, stejně tak jako pro kolena. Snad jen větší osoby sedící za rozměrným řidičem mohou mít s koleny menší problémy. Subjektivně se mi ale zdálo (neměřil jsem to), že Golf a Octavia nabízí v podélném směru místa více. Prostřední místo je pouze nouzové, cestující si zde užije prkenný a tvrdý posez. Již ve standardu je výklopná opěrka, v níž najdete držáky na nápoje.

  
Místa je vzadu dostatek --- Sedadla jsou sklopná --- Loketní opěrka s držáky na nápoje

  

 
Sedáky jsou vysoko, možná ale příliš krátké

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud