Toto je neuvěřitelně zhovadilý test. Omluvte to silné slovo, ale opravdu mě zvedl ze židle. Měřím cca 195 cm a ani co se týče "objemu", takže otázka prostoru v autech je pro mě klíčová. Na letošním brněnském Autotecu jsem si poctivě vyzkoušel většinu automobilů těchto tříd. Seat Altea mě nadchl svou nesrovnatelnou prostorností a velmi působivým a účelným vnitřním uspořádáním. Proto jsem si vyhledal test a - co to čtu? Samé stesky na tvarování kapoty, malý kufr, úzká sedadla... To se Vám, pane Brožo snad popletly nadpisy, ne?O ostatních hodnoceních si nedělám iluze.Mám ještě jednu hypotézu, proč ta spousta totálních výmyslů na tak malém prostoru, ale ta by nezněla moc slušně...Každopádně doporučuji všem vyzkoušet si Alteu na vlastní kůži a nedat na sugestivně odrazující článek pana Broži.
Plně souhlasím s m@m. Osobně jsem měl asi 20 aut a když čtu některé komentáře redaktorů různých časopisů, tak mi připadají nějak "mimo obraz" a mimo potřeby běžného uživatele. Chápu, že pro mnoho zákazníků je design a samozřejmě značka rozhodující. Pro normálního uživatele, který auto potřebuje denně, je však důležitá v první řadě spolehlivost, užitné vlastnosti, spotřeba a zda vůz splňuje požadavky na prostor a v neposlední řadě také aktivní a pasivní bezpečnost. Co se seatu týká, tak např. S-Toledo první modelové řady v testech spolehlivosti v Německu vychází velmi špatně. Z praxe v ČR: několik již mi lidí řeklo, že Toledo bez problému najelo 300-400 tis. km (podmínkou je pravidlený servis) jako vůz taxikářů. Myslíte, že by si jako svůj výrobní prostředek kupovali vůz, se který budou více stát než jezdit? Takže, kde je pravda? Já mám teď S-Toledo 1,6i z r. 1998, jeté v Německu. Manželka má Renault-Scénic. Za ty peníze, které mě Toledo stálo a v porovnání s např. vozy francouzskými je to excelentní vůz. V první řadě při porovnání spolehlivosti,spotřeby, ceny běžných ND (o velikosti kufru nechci mluvit), pohodlí, tichu v kabině.Jezdím denně do práce cca 100 km a např. z citroenu a renaultu se mi dnes ježí chlupy na těle. V testech různých redaktorů mi chybí zhodnocení různých modelů a značek po 3, 5, 7 letech běžného provozu, ne však v Německu, ale v ČR. Ve spolehlivosti značek jsou obrovské rozdíly a to by mohli prozradit mechanici značkových servisů.Můj závěr: každý, než si auto koupí, nechť si je sám vyzkouší, zjistí si od nezávislých odborníků především spolehlivost (pokud nejezdí pouze na chatu a do kostela), ceny dílů, které podléhají běžnému opotřebení, ceny pojistek, příp. jiné pro ně provozně důležité informace.
Přečetl jsem si i renomované zahraniční recenze (stačá zadat do googlu "altea test"). Je zvláštní, že vše, co pan Broža haní, či zpochybňuje, je v nich oceňováno... Že by měl pan Broža k dispozici nějakou "úplně jinou Alteu"?
Oprava: "a ani co se týče "objemu", nejsem žádný drobeček"
Muj nazor na Alteu: Exterier opravdu povedeny, moc se mi libi pri pohledu ze predu a z boku... zezadu je to uz slabsi. Jsem kus chlapa, v interieru jsou uzke sedacky a loketni operka (jak uvadi redaktor) neni loketni operka, ale jakasi nahrazka. Kufr mi prijde taky maly na tetno "vetsi hatchback". Jizni vlastnosti jsou dobre, s tuzsim podvozkem se da delat par zajimavych kousku
K tomu zadku, který byl zmíněný už mockrát: on JE povedený, ale je to prostě typický Seat.Velká plechová plocha. Kdo má seaty rád může být i zde spokojen. Prostě se to drží ducha seatů.
Nedávno tady byla tuším u článku k O2 diskuse o různých typech klimatizací - Altea má Climatic, tj. co? Vidím na displeji teplotu, kterou si nastavím? Nebo to už je Climatronic? Nebo Climatronic je ta dvouzónová? Čert aby se v tom vyznal ...
Climatronic je duálni s tím displejem.Climatic je jednozonová,nastavuje se tam pouze teplota.Climatronic se o vše stará sám,nastavuje se pouze teplota.
Climatronic:
Climatic:
1. V celé ČR téměř všechny časopisy + všichni co píší na internet testovali tuhle modrou se 75 k.Tak to neprožívejme. Je to škoda že ne 1,9 TDI-PD.2. Zkoušel jsem slabší 1,9 TD a skvělé svezení.Sice tvrdší podvozek, ale uvnitř ticho. Motor lépe utlumen než tentýž v O2 a aerodynamický hluk do 130 km/h - paráda. Chce to se s tímto autem projet a pak kritizovat. Design je věcí názoru, mně se líbí. Bude-li dobrá kvalita, není důvod Alteu zatracovat. Naopak. Jízdní vlastnosti výborné. Podařené autíčko...!!!
Velmi stručně: Alteu jsem měl půjčenou několikrát, jednou i celý den. Mám ji dost prolezlou.Takže: super auto s výjimečným designem. U zadních sedadel víc místa než v Octavia(zajel jsem k prodejci Škoda a na místě porovnal - tedy žádné dohady a smyšlenky).Octavia a Golf jsou ve spoustě věcí identický auta (klimatizace, rádio, ovládací prvky) - což je škoda.Altea je designově výjimečná.Má některé chyby, něco je i hodně škoda (chybějící dvojité těsnění dveří, neosvětlená přihrádkapřed spolujezdcem, víčko palivové nádrže není na centrál). Kdo chce vkusný auto s ohromným kufrem,které má zmíněné alteí nedostatky vychytaný zvolí asi Octavia.Kdo chce šáhnout např. na ovladače rádia a vědět v čem sedí musí zvolit Alteu. Je to prostě originál.Koncern VW tam na nás tak okatě ze všeho nečouhá (jako u Golf a Octavia).Co to je 02?Dík
O 2 je Octavia druhe generace ... to bych tipovat, ze to bylo mysleno takhle...
Mam takove spatne tuseni, ze Leon nebude...Toledo prece uz i stare rady melo jen zvetsenou zadni cats kufru. A nove Toledo je na svete, taky se zvetsenou zadni casti a vychazi s Altey. Skoda.... stara rada Toledo, Leon se mi moc libila a libi dodnes.
Tak jsem si byl Alteu projet a nic moc. Souhlasím s těma sedačkama, jsou hrozně úzké, vzadu místa tak akorát, ale taky žádná sláva. Design se povedl, ale nelíbí se mi zadní světla. Jsem moc zvědavej, jak dopadne Leon, aby z něho nebyl jen další vysoký hatchback se škaredým zadkem jako Toledo.
Mam ji a je super - buhvi co jsi testoval - sedadla uzka nejsou - nemam 200 kilo a vzadu je mista habadej a to jsem vezl i svoji tlustou babicku
A mj pane redaktire to co jste si myslel ze je loketni operka neni loketni operka - kdyby jste se zajimal trosku mene povrchne zjistite ze loketni operka se musi objednat zvlast (ten kryt co tam je ji sice muze suplovat, ale jak jste sam pochopil neni to ono)
A mj pane redaktore to co jste si myslel ze je loketni operka neni loketni operka - kdyby jste se zajimal trosku mene povrchne zjistite ze loketni operka se musi objednat zvlast (ten kryt co tam je ji sice muze suplovat, ale jak jste sam pochopil neni to ono)
V příplatkové výbavě jsem něco jako loketní opěrku nenašel.
Vážení pánové, vyberete pro test nejslabší motor a pak plácáte o tom, že auto nejede...... tak vyberte nějaký silnější ne ...... ale ten by zase jel asi moc ...... když čtu vaše testy, tak některé značky zde nemají přáno ..... holt kdo maže ten líp jede .....
Zdá se, že nevíte, jak to v branži chodí. Navíc proč bychom nemohli otestovat slabší motor? Ty přece tvoří většinu prodejů, nebo se mýlím?
No to je otazka. Treba novou Octavii si podle prodejce lide nejvice kupuji v 1.9 TDI nebo 2.0 TDI. Benzinova 1.6ka hraje az treti housle.To by me zajimalo, jak je to v globale.Jak to chodi v branzi?Pan Seat. "Kluci, jste internetovy casak, toz tady je zaklad v 1.6ce".Pan autorevue.cz "Toz super".Pan Seat. "Kluci, a bacha, jak to moc drbat, tak priste mate utrum".Pan autorevue.cz "Kliiid, vim jak to chodi".Urcite se pletu, ze.
No já mám dojem, že testují to, co jim pujčí... takže je to spíš chyba Seatu, že zapujčil Alteu s nejslabším motorem, ne? To taky o automobilce něco vypovídá...
Přečti si ten článek ještě jednou, je to psáno poněkud jinak. A podle mě docela slušně a objektivně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.