Seat Altea: malé MPV ze Španělska (Ženeva živě)

Seat Altea byl nějvětší hvězdou španělské automobilky na ženevském autosalonu. Ke čtyřiceti oficiálním fotografiím přidáváme dvacítku vlastních přímo z výstaviště. Kromě obrázků najdete v článku přehled motorů, základní výbavy či parametry.
Seat Altea: malé MPV ze Španělska (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Základní údaje a parametry
  2. Kompletní fotogalerie

Nová Altea je vozem kategorie miniMPV, nicméně Seat sám jej zařazuje do segmentu vozů MSV, tedy Multi Sport Vehicle. Ukazuje tím, že i MPV může mít sportovního ducha. Sériová podoba se od té prototypové příliš neliší, takže si zachovala dynamickou tvář, kterou nyní Seat ukazuje u všech svých novinek. Maska je oproti současným seatům větší a vyšší, není protažená do boku jako u Ibizy či Cordoby. Z profilu je jasně patrná dynamika díky prudce se zvedající linii spodní strany okna.


Kompletní fotogalerii najdete ve druhé kapitole.

Tisková zpráva k tomu říká: „Altea odpovídá nejnovějším designerským trendům značky Seat. Přední části vozu dominují výrazné světlomety a velká maska chladiče. Při pohledu ze strany na svoji dynamičnost Altea upozorňuje „svalnatými“ proporcemi blatníků a směrem dozadu zřetelně stoupající linií boků. V podobném duchu by měl následovat i styling všech připravovaných modelů značky Seat. Pod designem je podepsán Walter de’Silva, šéfdesigner automobilky Seat, kterému se mistrovsky podařilo dát kompaktnímu jednoprostorovému modelu výrazně dynamický image a navíc mu připravit i překvapivě prostorný interiér.“   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Altea dlouhá 4280 mm, široká 1770 mm a vysoká 1570 mm, zavazadlový prostor má kapacitu přes 400 litrů (při sklopení sedaček 1320 l). Oproti prototypu, který měl vzadu dvě samostatná sedadla, má sériová verze běžnou lavici pro tři cestující. Pod kapotou modelu se objeví klasické motory VW: benzínové 1.6 75 kW a 2.0 FSI 110 kW, naftové 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Dvoulitry budou mít standardně šestivalt, na přání tu bude i Tiptronic nebo sekvenční převodovka DSG. Podvozek je postaven na pětkovém Golfu, takže se můžete těšit na výborné jízdní vlastnosti. 

Parametry motorů

Parametry

1.6 75 kW

2.0 FSI 110 kW

2.0 FSI 110 kW Tip.

Akcelerace

Max. rychlost (km/h)

181

206

203

Zrychlení na 100 km/h (s)

12,8

9,6

10,1

Pružnost 80-120 km/h na 5. stupeň (s)

15,9

10

13,1

Pružnost 80-120 km/h na 6. stupeň (s)

-

12,8

19,1

Zrychlení na 1000 m (s)

34,3

30,8

31,4

Spotřeba

Město (l/100 km)

10,4

10,5

11,7

Mimo město (l/100 km)

6

6,2

6,5

Kombinovaná (l/100 km)

7,6

7,7

8,4

Parametry 1.9 TDI 77 kW 2.0 TDI 103 kW 2.0 TDI 103 kW DSG

Akcelerace

Max. rychlost (km/h)

183

201

201

Zrychlení na 100 km/h (s)

12,3

9,9

9,8

Pružnost 80-120 km/h na 5. stupeň (s)

13,7

8,9

9,3

Pružnost 80-120 km/h na 6. stupeň (s)

-

11,1

12,1

Zrychlení na 1000 m (s)

34

31,4

31,4

Spotřeba

 

 

 

Město (l/100 km)

6,7

7,6

7,4

Mimo město (l/100 km)

4,5

4,7

5,1

Kombinovaná (l/100 km)

5,4

5,8

6

Altea má samozřejmě veškeré bezpečností systémy jako ABS, TCS (protiprokluz), ESP i brzdového asistenta; ESP je za příplatek, vše ostatní je ve standardu stejně jako šest airbagů či kotoučové brzdy na všech kolech. O řízení stará elektro-mechanický posilovač, multifunkční volant je tříramenný a nastavitelný v obou směrech. Stejně jako u všech nových vozů koncernu Volkswagen je pedál plynu umístěn v podlaze. Na zadních sedadlech je dostatek místa pro tři cestující, případně pro dva, když sklopíte zadní loketní opěrku. Nechybí ani úchytky Isofix pro dětské sedačky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Už v základní výbavě Reference bude klimatizace, 16" litá kola, CD přehrávač se šesti reproduktory (ovládání na volantu), elektrické ovládání předních oken, či dálkově ovládané centrální zamykání. Výbava Stylance má navíc duální automatickou klimatizaci, kožený volant, palubní počítač, tempomat, přední mlhové světlomety či funkci coming home. A konečně Sport-up nabízí sportovní exteriér, lepší sedačky, tvrdší podvozek apod. Za příplatek si můžete pořídit drobnosti jako navigaci, kožený interiér, zkrátka klasika. Je ale otázka, jakou výbavu budou mít kousky určené pro český trh, je známo, že v Česku jsou auta chudší.

Motory a výbavy

Motory Reference Sport Stylance Sport-up

1.6 102 hp

*

*

*

*

2.0 FSI 150 hp

-

-

*

*

2.0 FSI 150 hp Tiptronic

-

-

*

*

1.9 TDI 105 hp

*

*

*

*

2.0 TDI 140 hp

-

-

*

*

2.0 TDI 140 hp DSG

-

-

*

*

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní údaje a parametry
  2. Kompletní fotogalerie
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků