Seat Altea má pět hvězdiček

ÚSPĚCH V BEZPEČNOSTNÍCH TESTECH EURO NCAP SEAT Altea – jediný vůz své třídy s 5 hvězdičkami za ochranu pasažérů, 4 hvězdičkami za ochranu dětí, a 3 hvězdičkami za ochranu chodců.

SEAT Altea dosáhl skvělého výsledku v náročných bariérových testech renomované organizace Euro NCAP: Pět hvězdiček za ochranu pasažérů, čtyři hvězdičky za bezpečnost dětí a tři hvězdičky za bezpečnost chodců. Tyto výsledky, oficiálně oznámené právě dnes, staví model Altea na výjimečnou pozici v celém jeho segmentu kompaktních jednoprostorových vozů.

Také nový SEAT Toledo, model vyráběný na stejné výrobní lince jako Altea, by měl v bariérových testech docílit stejného hodnocení, protože jeho struktura a bezpečnostní výbava jsou identické s modelem Altea.

„SEAT se vždy snažil, aby jeho modely nabízely maximální bezpečnost,“ říká Dr. Andreas Schleef, president automobilky SEAT. „Bezpečnost nechápeme jako nějaký nadstandardní prvek, který má zajistit úspěch daného modelu na trhu. My, jako výrobce automobilů, považujeme za povinnost, aby každý model  SEAT nabízel skutečně maximální ochranu svým pasažérům – dospělým i dětem – a aby byli maximálně chráněni před poraněním i chodci.“

Na návrhu a vývoji modelu Altea pracovali specialisté z Technického Centra automobilky SEAT, které sídlí v sousedství mateřského závodu SEAT v Martorellu u Barcelony. Závod v Martorellu je také jedinou výrobní lokalitou tohoto modelu.

Skvělé výsledky modelu SEAT Altea mj. dokazují, že atraktivní design a inovativní koncepce nejsou v žádném rozporu s maximální bezpečností.

Ojedinělý výsledek ve své třídě

Organizace Euro NCAP uděluje body za výsledky v následujících kategoriích: Ochrana pasažérů (při čelním a bočním nárazu), ochrana dětí a ochrana chodců. Ve všech třech kategoriích Altea doslova zazářila, její hodnocení je následující:

Ochrana pasažérů   ★★★★★
(5 hvězdiček z 5 možných)

Ochrana dětí    ★★★★☆
(4 hvězdičky z 5 možných)


Ochrana chodců   ★★★☆
 (3  hvězdičky ze čtyř možných)

Vysoký počet hvězdiček ve všech disciplínách řadí model SEAT Altea na špičkovou pozici v celém jeho segmentu. Za zvláštní zmínku stojí především hodnocení ochrany chodců při střetu, ve kterém Altea získala 22 bodů a 3 hvězdičky.

„Výborné hodnocení, kterého Altea dosáhla, je dalším potvrzením našeho závazku profilovat se jako značka, jejíž vozy nabízejí maximální míru pasivní bezpečnosti – to platí pro každý z našich modelů,“ říká Mario Hurtado, který je zodpovědný za pasivní bezpečnost modelů SEAT. „Díky maximálnímu nasazení specialistů Technického Centra, kteří model Altea vyvíjeli, se nám podařilo prosadit ji na špičkovou pozici v celém jejím segmentu.“

Ochrana cestujících: 5 hvězdiček

Altea prodělala tři nárazové zkoušky: Čelní náraz, boční kolizi s deformovatelnou bariérou a boční náraz do pevného sloupu. Výsledek: Pět hvězdiček, nejvyšší možné hodnocení při vyjádření hvězdičkami.

Organizace Euro NCAP používá pro bariérové testy modely s minimální předepsanou výbavou. V případě modelu SEAT Altea šlo o základní model Altea Reference poháněný zážehovým motorem o objemu 1,6 l, který byl vybaven čelními, bočními a průběžnými hlavovými airbagy, předními bezpečnostmími pásy s pyrotechnickými předpínači, zadními bezpečnostními pásy s omezovači napětí v pásech a zařízením, které řidiče upozorní na nezapnutý bezpečnostní pás.

Při čelním nárazu získala Altea 14 ze 16 možných bodů. Při tomto testu naráží zkoušený vůz v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry, přičemž překrytí činí maximálně 40 % čelní plochy vozu.

Při hodnocení ochranných vlastností při bočním nárazu proti deformovatelné bariéře dosáhla Altea maximálně možného výsledku: 16 bodů ze 16 možných. Schématická figurka, na které se barevnou škálou označuje riziko poranění různých částí těla, měla v tomto případě hlavu probarvenou zeleně – jinými slovy: Altea zaručuje nejlepší možnou ochranu hlav, jakou může automobil svým pasažérům poskytnout. Při tomto testu naráží do zkoumaného vozu z boku speciální vozík s deformovatelnou čelní částí, a to rychlostí 50 km/h.

A konečně při nárazu do pevného sloupu získala Altea 2 body ze 2 možných. Při této zkoušce  naráží vůz bokem v rychlosti 29 km/h do pevného sloupu, který simuluje strom.

V konečném součtu tak Altea získala celkem 33 bodů, což ji vyneslo pět hvězdiček v programu bariérových testu Euro NCAP.

Ochrana dětí: 4 hvězdičky

SEAT se systematicky soustředí také na ochranu nejmenších pasažérů. Také díky tomu se Altea při bariérových testech Euro NCAP zařadila mezi modely nabízející cestujícím dětem maximální ochranu.

Tento fakt, spolu se systémem dětských sedaček a jejich spolehlivého a snadného upevňování na zadních sedadlech pomocí kotevních bodů Isofix propojených přímo se strukturou vozu, znamená, že SEAT Altea se profiluje jako jeden z nejbezpečnějších vozů při hodnocení bezpečnosti cestujících dětí.

Ochrana chodců: 3 hvězdičky

Při hodnocení ochrany chodců v případě střetu, se hodnotí riziko poranění jednotlivých částí lidského těla: Hlavy, kyčle, nohou atd.

Díky pečlivému tvarování přední části vozu získala Altea celkem 22 ze 36 možných bodů, takže nakonec se ozdobila třemi hvězdičkami. To je výjimečně dobrý výsledek, kterým se Altea zařadila na absolutní špičku své kategorie.

Za prvotřídní výsledek při hodnocení ochrany chodců vděčí Altea mj. ojedinělé konstrukci stěračů, které jsou ve své klidové pozici skryté v konstrukci bočních sloupků karoserie. Toto řešení výrazně snižuje riziko poranění hlavy chodce při eventuální kolizi s vozem.

Kompaktní jednoprostorové modely v testech Euro NCAP

Při hodnocení počtu hvězdiček dosažených různými vozy ve třech disciplínách programu Euro NCAP je zjevné, že Altea stojí na samé špičce ve své kategorii kompaktních jednoprostorových modelů: Altea je prvním vozem své třídy, který kombinuje 5 hvězdiček za ochranu cestujících, 4 hvězdičky za ochranu dětí a 3 hvězdičky za ochranu chodců.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků