To bylo keců (zejména od pravověrných VW), že Mazda3 "vykrádá" Alfu (co se týče designu) - a najednou s Alteou ticho po pěšině. Takže tedy to řeknu já Seat VYKRÁDÁ Alfu a Mazdu
Hele...a nevykrádá spíše Mazda Alfu. Seat má, jak již bylo zmíněno, designéra od Alfy...takže bylo jasný, že auta budou mít podobný nádech..
asi ťažko, Seat aj Alfa majú toho istého dizajnéra.
Přesně tak. Pořadí vzniku karoserií bylo1. Alfa a pak Seat. Leda že Walter de Silva "vykrádá" sám sebe.Spíše má svůj typický a velmi hezký rukopis při tvorbě designu.Toť celé.Vzrušování se a křičení o vykrádání je úsměvné. Jo a naposled namaloval nové Audi 6.
Vím , že má stejného designera - přesto je to vykrádání - byť sama sebe
Asi se shodneme, že Mercedesy či BMW mají svůj styl a design a nikdo nehovoří o vykrádání, či kopiích atd. Designéři se tam mění...Mně se Altea i její interiér líbí a to mi stačí. Seatu se podařilo pěkné auto=kritika.Golf V navazuje na předch. generace=opět kritika(bez fantazie, atd.).Tak co mají designéři a konstr. už proboha dělat, aby se zavděčili? Fakt nevím.
Mě se spíš nezdá přenášet jeden styl k jinému výrobci. Je to jako by Leonardo da Vinci namaloval Mona Lisu a pak ji namaloval znova s pozadím např. šikmé věže protože se tam zrovna přestěhoval
Myslím si, že by se takový šéfdesigner měl v tomto případě oprostit od minulého a jít novou cestou - a pokud to nedokáže, tak měl zůstat tam kde byl.
to Al Bunda: Nějak plácáš nesmysly ....nabídnu jiné přirovnání např. hudební skladatelé mají také svůj osobitý styl a to pokaždé mohou skládat pro jiného zpěváka nebo kapelu, malíři (designéři) ať kreslí obraz pro takového zákazníka (automobilku) nebo makového používají stále stejnou techniku malby, stálé své stejné "tahy štětcem" a nápady.
Designéři přechází z automobilky do automobilky a dokonce se již často stalo, že si "s sebou" odnesli i nějaké své technické nápady. To, že jim zůstal jejich osobitý rukopis je snad samozřejmé. Tvoje argumenty se mi zdají naprosto účelové, napiš rovnou, že Altea se Ti nelíbí ...
Co ti marketingovy carodejove dneska nevymysli aby prodali dalsi z mnoha maloprostorovych vozu ...
ten zadok je nedorieseny ale inac krasa. hlavne z boku a z predu. som zvedavy ja sa mi bude pacit nazivo.
Tak koukám, že Octavia přestává být nejlevnějším autem v koncernu a její místo začíná zaujímat Seat(konkrétněji Altea). Cena Altey s 2.0 TDI Sport-Up je 661 900,- sice je fakt, že Octavia Elegance TDI stojí 649 900,- ale proti Altee i pár věcí chybí(např. rádio, kola "16", sport. podvozek, sklopná zrcátka, hlavové airbagy). Jinak škoda, že tu není ještě seznam příplatkové výbavy...
Tak už mám nad čím přemýšlet...
Toto neprislo az s Alteou. I Toledo bylo pri shodne motorizaci a vybave levnejsi, nez Octavia. Octavia vypadala levnejsi jen opticky, ale to jen diky trapnemu 1.4 motoru, bubnovym brzdam a nulove vybave. Nejlevnejsi Toledo melo 1.6 16v 77kW, zadne Toledo nemelo bubny a i to nejlevnejsi melo stejnou, ne-li lepsi vybavu, nez prostredni vybava Octavie (GLX/Ambiente). Kdyz jsem auto vybiral a poscital i vybavu, proste levneji vyslo Toledo. Kdyz si clovek uvedomi, ze Octavia mela daleko vetsi pomer domacich dilu (tedy levnejsich), delala to levna ceska pracovni sila (Toledo dela draha Belgicka pracovni sila) a Skoda ma v podstate nulove dopravni naklady, vychazi mi z toho, ze Skodovka je bud priserne neefektivni, nebo ma silne premrstene ceny.
Jo, máš pravdu, nějak jsem na to zapomněl. Taky jsem se rozhodoval mezi Toledem a Octavii(asi před 4lety), ale u Toleda mi vadil špatnej přístup do kufru a Leon ho zas měl malej, přestože přístup byl podstatně lepší. Zajímavý bylo, že ceny Leona a Toleda byly tehdy jiný, přestože jsou to v podstatě stejný auta až na ten zadek...takže mi holt zbejvala Octavia...
PS: dobrý je, že radio se z Altey v podstatě nedá šlohnout, jestli to bylo dobře vidět z obrázku. Nová Octavia to nemá zas úplně dořešený, nebo snad chce Škoda umožnit zákazníkům volbu jinech rádií..hm
Z Toleda se radio slohnout da, ale ma atypicky rozmer, takze jde dat opet jen do Seatu a Audi.
Jinak taky me trochu udivily cenove pomery mezi Toledem a Leonem. U Leona s "obycejnejma" motorama plati, ze to auto je oproti Toledu levnejsi i ten kufr. Ale u vyssich motorizaci se to obraci a Leon 1.8T 132kW je vyrazne drazsi, nez Toledo 1.8T 132kW. A Leon pak jde s cenou jeste dal, ale to uz diky motorum, ktere se do Toleda ani nedavaji (2.8V6 150kW a 1.8T 165kW).
Pristup do kufru Toleda je oproti Octavii opravdu horsi, ale me to tehdy nevadilo, takze jsem byl naopak radsi za lepsi tuhost karoserie Toleda - jednak neni rozparane az po strechu jako Octavia a navic ma pod zadnim oknem pomerne mohutnou vyztuhu. V zatackach to je docela poznat.
Moct si vybrat jine radio muze byt dobre. Zejmena u automobilek, ktere nenabizeji radia oslnivych parametru. Ale pohledem do ceniku Altey jsem zjistil, ze nabizej za priplatek treba radio s MP3 a BlueTooth (asi to funguje i jako handsfree).
Altea má minikufr, jen o něco větší než Golf. Palubka nic moc, Octávka je hezčí. Dobrá je cena 2.0 FSI, můj favorit, kdybych chtěl podobný auto. Ale nechci, je divný ;)
Což o to, zkuste do Golfa nacpat vše možné a dostanete se na 1,3 M
cela vw group ¨ma jaksi nadhodnocene ceny,tot muj dojem,a sestav si novou oktavku s 2,0tdi a elegance pridej kuzi a xenony a dostanes se na 788,000coz je na skodu a auto nizsi stredni kapanek hodne...nastesti me nenuti nikdo si skodu ani nic od vw kupovat...
Cela tvoje genialni teorie ma vaznou trhlinu - nejsi schopen ukazat na lepsi auto za nizsi cenu. Tedy auto s vetsim prostorem, lepsi technikou, nizsi spotrebou, vyssim vykonem, nizsi porizovaci cenou a hlavne nizsimi naklady na vlastnictvi (spotreba+pojistka+cena servisu-pokles ceny za 3 roky). Protoze kdyby to tvoje imaginarni auto existovalo a navic melo to tebou vyzdvihovane image, nikdo by si auto typu Toledo ci Octavia nekoupil a vsichni by kupovali tu chimeru, o ktere stale mluvis. Bohuzel vsechna auta, ktera mas na mysli stoji se stovnatelnou vybavou a motorem po pricteni celkovych nakladu na vlastnictvi o 300 tisic vice. Ostatne proto se aut typu Octavia proda hodne a aut typu Saab malo. Ne proto, ze lidi jsou idioti a nedojde jim to, co vidis jasnozrive jen ty - ze za cenu Octavie muzes mit Saab. Ver mi, kdyby to byla pravda, Octavia se neproda ani jedna - nejsi totiz jediny clovek, ktery pri vyberu auta pouziva hlavu. Podil Octavii s vyssi vybavou a drazsim motorem je pomerne vysoky. Octavia Classic 1.4 je velika rarita, ale Elegance 1.8T ci silne TDI je velice casty jev. Proc si ty blbouni radeji nekoupili "za stejnou cenu" Saab? Odpoved je jednoducha - proste proto, ze NENI za stejnou cenu.Tech 300 tisic je vetsi rozdil, nez treba mezi Fabii a Octavii. Takze je to stale stejne nesmysl. Jako rikat - jak si nekdo muze koupit malinkatou fabii, kdyz za 200 litru navic ma Octavii. A jak si muze koupit Octavii, kdyz za dalsich 200 litru ma Passat. A jak si muze koupit Passat, kdyz za dalsich 200 litru ma A4. A jak si muze koupit A4, kdyz za dalsich 200 litru ma A6. Atd...
To "Leon.Cupranek" :Především hádat se nemá smysl.Každý upřednostňuje něco jiného.Já koupil novou Lagunu Sport Edition za 739000,- Kč.Motor 1,9 dCI, ABS, ESP atd.Vše v elektrice. Čelní, hlavové a boční vaky i vzadu(celkem 8), 17" litá kola,metalíza,park.senzor,rádio s CD, sport.sedadla.Boky sedadel,jejich zadní strana a výplně dveří v kůži.Zadní spoiler(zbytečnost, ale byl tam).Digi klima.Kufr je sice menší než v Octávce,ale mně stačí.Hlavně že je dostatek místa i vzadu.Ceny ve značkovém servisu Škoda nebyly za hubičku,poruchy taky nějaké byly(mluvím o Oct. I a TDI motoru)=váha vzduchu, kotouče(uznáno jako výr. vada po záruce), el. okna,teklo gufero u kliky(80 tis km) atd. Sohlasím, že spotřeba u Oct.I i II bude nižší(nafta). Ale v Laguně je zase ticho výměnou za 1 l /100 km nafty navíc.Pojistka byla u OCT za 550 tis 18 000,- tady je 23 000.To se dá, spoluúčast stejná.Se spolehlivostí je to náhoda a loterie.Kdo dnes dělá vyloženě nekvalitní auta?Podle mne nikdo.Ještě k ceně. Když jsem zkusmo počítal stejně vybavenou Octávku II a Lagunu II, vyšla mi téměř stejná pořizovací cena.Nicméně se mi nová Oct. líbí, určitě to nebude špatné auto.Vzpomeňme 15 let nazpátek....!!!!!!!
To: IT Cc: TiborSubj:
Tak ja jsem prave dnes absolvoval 2 predvadeci jizdy. Jednu oficialni a dlouhou v novem Volvu S40 a jednu kratickou a neoficialni v Seatu Altea. A musim rict, ze pokud Octavia bude stejne kvalitni jako Altea (plus minus by mohla byt), tak fakt nevidim jediny duvod kupovat si "znackove" Volvo. Fakt jsem z toho Volva byl velmi negativne prekvapen. Samozrejme podvozek je prima, ale to myslim, ze Altea a O2 je uz dobra taky. Ale vevnitr v tom Volvu proste hruza. I kdyz jsem si dal sedacku co nejnize, furt jsem mel pocit, ze ridim kamion. A i volant byl jak v autobuse - tenkej a se straaaaasne velikym prumerem. Materialy na pristrojove desce hruza ala Hyundai, calouneni a latka na sedadlech taky. Fakt des. Pak tam meli jeste jednu V40, ta uz byla v kuzi a na pristrojovce mela matnej hlinik a to uz vypadalo ok - jenze to uz je za hoooodne penez. Teda ono za hooodne penez je i ta zakladni V40 s interierem ala hyundai a se zheblym dvoulitrovym dieselem z mondea (raketa to teda neni). A jeste jsem mel takovej divnej pocit, ze to auto je vevnitr strasne uzky, skoro jako fabie. Tezko muze byt pravda, ze by to bylo uzsi, nez Toledo, ale proste to na me tak pusobilo. A to to melo svetly interier, ktery opticky zvetsuje a ja mam pristrojovku cernou a calouneni tmave sede. Takze kdybych se doopravdy rozhodoval treba mezi Octavii2 Elegance 2.0 TDI a timto Volvem, tak fakt klidne usetrim a koupim skodovku - a rozhodne nebudu mit pocit horsiho auta. Nevyhoda te O2 je samozrejme v tom, ze ji bude mit kazdej, protoze bude zacinat na 400 litrech. Takze komu jde o image a netuctovost, at si klidne na to Volvo priplati - ale me proste hodne nemile prekvapilo.Tim samozrejme nechci tvrdit, ze Volvo dela spatna auta. Svezl jsem se nedavno treba v S60R a to bych samozrejme daaaaaleko radeji, nez Superb. Jenze to je bezmala za 2 mega ;-((
To " Leonardo Cupranek " : Souhlas. OCT II bude až na nějaké mouchy dobré auto. Pokud bych kupoval v tyto dny, velmi vážně bych vážil, jestli nevzít ALTEU s TDI a plné výbavě. Cenou by byla pod Lagunou a hlavně je to krásné auto. Kufr sice ještě o trochu menší, ale to není moje priorita. Kdo jej potřebuje, musí Octávku, kdo chce auto, které upoutá vzhledem, Altea je to pravé ořechové.
Zvlastni je, ze mi v Seatu tvrdili, ze Altea a Octavia2 nemaji identicky podvozek. Rozvorem a rozchodem samozrejme ano, ale Altea ma pry z Audi A3 a Octavia z Golfu5 - a pry se A3 a G5 lisej. Ne rozmerama, ale kvalitou, zpusobem "ulozeni", loziskama, pruzinama a tlumicema, a ja nevim cim jeste - rikali mi tam slova, ktera jsem nikdy pred tim neslysel )
kdyz ptacka lapaji pekne mu zpivajine vazne je to mozny,ale a3 ma z techto vozu urcite nejlepsi jizdni vlastnosti uz jenom kvuli stavbe vozu,altea je velka...tot muj dojem
Ja to taky neprezentoval jako fakt, ale jako ze mi to tam proste rikali. A ptacka nelapali, protoze dobre vedi, ze auto budu kupovat az tak za dva roky. Nehlede k tomu, ze dokud nerozsirej nabidku motoru o neco, co jede, tak bych si to stejne nekoupil.
treba si koupis nakonec saabaprotoze budes investovat asi vic penez nez na minule auto,ne?ja uz bych nizsi stredni nechtel,mam zkusenost ,ze ty vozy se lisi jen minimalne,tim myslim srovnatelne motory a proste chci uz jen znacku
ted si trochu protirecisNejdriv mi tvrdis,ze oktavka za min, cenu se vubec neprodava a ted tvrdis,ze ji bude mit kazdej protoze zacina na 400,000to nechapu...Jinak s tou s40 mas pravdu,ja poseznameni s ni bych ji taky za takovy penize nechtel a vis proc?Prptoze s60 sezenu lehce nad 900,000 a to s dobrym motorem a vybavou,kdezto mensi s40 stoji jen nepatrne min,ale je to novy auto tak asi protojinak stim interierem no nevimna me pusobil celkem hodnotne a ten stredovy panel je zajimavy a slysel jsi to radio?dost dobry ne?jinak pro presnost s60r nestoji ani 1,800,000ale presne 1,690,000 a to nemluvim otom,ze to ma prakticky vsechno a je to sportovni modela se superb se to muze srovnavat leda tak mistem a tridou,ale vse ostatni je nesrovnatelny
jinak k tomu vyberu pro me je daleko prijatelnejsi honda accord nez o2 a cenove to tak hrozne neni,navic honda je hondaale ja nikomu svuj nazor nenutim,jen reaguji na pro me nepochopitelne prispevky nekterych diskutujicich...tot vse...a ver mi,ze plno lidi co si kupuji skodovku ani nevi,ze saab vubec dela auto do milionualspon si to myslim,jako by se unas bali mit znackovy auto,ze si onich lidi budou myslet kde na to vzali ty zlodeji a tak plno lidi radsi koupi drahou skodovku a citi se lip,ze jim nikdo nema co zavidet,ale tohle je tak pokrytecky...
myslim,ze se pletes,podivej se na garage-machacek.cz kolik stoji saab 1,8t se solidni vybavou850,000...ja nerikam,ze ti lide co si koupi oktavii2 s 2,0tdi v elegance za takrka 800,000 jsou idioti,to bych si nedovoliljde oto jestli je to vyhodna koupe?ja tvrdim,ze ne...kupovat takhle drahy auto bez image je pro me neprijatelny,tot muj nazor...pokud teda nejsem fanousek znacky,ale to nema s racionalitou zadnou spojitosta jeste jednou pro tebe saab s 1,8t ve verzi annyversary stoji 850,000 a ma takrka vsechno,jen se to chce poradne podivata ja netvrdim,za stejnou cenu sezenu auto s image,jen tvrdim,ze ten skok ke znackovym autum a tim myslim dobre vybavenych a zmotorizovanych neni tak hrozny...proste kupovat auto za vic nez trictvrte mega je pro me neprijatelny...tot vse v kostce
1) 2.0 TDI elegance nestoji takrka 800, ale spis 700
2) I kdyby stala, tak rozdil do Saaba je 50 litru a rozdil v pojisteni, servisu a spotrebe za 3 roky udela 100, ale treba i 200 tisic.
Takze myslim, ze rozdil TCO obou vozu klidne muze byt i 300 tisic, ale uz i 200 tisic je silny argument. Ale nikomu neberu, aby si koupil Saaba.
a podivej se na hondu accord jo?Taky budes tvrdit ze je mensi a technicky zaostala oproti o2?to snad ne...opak je pravdou,ale kdo tady vtvari chimeru jsi jedine ty a tvuj pohled na vw group a zejmena skodu a seata doopravdy se podivej na accorda a jeho cenu a cenu o2 a rekni co by sis radsi koupil,myslim,ze neni nad cim dlouho premyslet,nebo jo?
Nechapu, proc srovnavas Octavii a Accorda. Je to jina trida Octavia zacina lehce nad 400Kc a konci tam, kde ten Accord zacina. Kdybys mel pravdu, budou na silnici jen ty nejlevnejsi Octavie 1.4 a 1.6. Ale kdyz otevres oci, tak na te silnici uvidis, ze opravdu velka cast Octavii je SLX/Elegance TDI ci 1.8T, casto je videt RS, ci 4x4, ci L&K. Cili lide evidentne bezne za Octavie davaj 600 ci 700 tisic (a i vic) a jak koukam, ty bys vsechny tyto lidi nejradeji zavrel v Bohnicich.
ale oto nejde co je na silnicich,vzdyt ti rikam,ze kolem skody je vytvorena chimerajaponci maji image drahych nahradnich dilu,coz bych rekl,ze je neopravneny dnesa proc nejde srovnat o2 a accord?vis proc protoze je ve vsem lepsi nez oktavka a to te zere nejvicno ja oktavek rs moc nevidim a to jezdim kazdy denale oto nejde at si lidi koupi treba oktavku za 800,000 je to jejich vec,ale ja rikam ze je to predrazeny na danou znacku a tridu a ty to porad jaksi nechapes,coz zase nechapu ja
jeden priklad ako bezny ludia kupuju auto: Znamy ma uz 6-7 rokov Alhambru 2.0 a potreboval nove auto pre 7 ludi. Alhambra mala dost poruch, casto na nu nadaval, spraconavie bolo biedne, proste nic moc. Teraz si kupuje dalsie auto a ked som sa ho spytal co, povedal ze uz ma zalohu na Alhambru 1.9TDI 96kW. Myslel som ze dostanem infarkt. Kupil si to iste auto na ktore nadaval, iba faceliftovane a s inym motorom. Vyslo ho to na vyse 1,3mil Sk. Pytal som sa ho ci sa bol pozriet aj na ine auta, napr C8, P807, Espace, a on ze nie, ze oni su drahe. Tak som pozrel www.renault.sk a zistil som ze Espace 2.2dci 110kW Expression stoji 1,260 000Sk... co viac dodat. vykonnejsi motor, lepsia vybava, nizsia cena, o vyse generaciu novsie auto ktore ma 5* v EuroNCAP. Podla mna to je hlupe kupovat auto a neporovnat ho s inymi.... Inak Altea sa mi strasne paci, najkrajsi design, len by to mohlo mat interier z Mazdy3 aleob AR 147
príklad ako sa bežný ľudia rozhodujú mi pripomína JPP. Aj ty by si sa tak rozhodol?
Řekl bych, že většina lidí, co se účastní zdejších diskuzí, se nedá považovat za reprezentativní vzorek.
Hele nevím jak vy, ale já jsem reprezentativní.
Leonardo nemá pravdu, že lidé nejsou idioti, protože jak se znám... jsou.
Tento příspěvek jsem si přečetl až poté, co jsem napsal ten svůj o tom, jak se lidi rozhodují. Bohužel je vidět, že jsem se moc nepletl (předpokládám, že ten známý není stejně jako mí dědové výjimkou).
Ty zase nechapes, ze kdyby to fakt bylo predrazeny, tak to nikdo nekoupi, protoze lidi nejsou zas az tak velky idioti.
Jo, takže lidé zde uvažují velice racionálně - cca 50% prodaných aut je Skoda. Potom jsou ale ti spotřebitelé ze Západní Evropy asi o dost hloupější, že? Tam jsou ty procenta mnohem menší a nebude to snad neuspokojenou poptávkou po Skodě. Na nás holt nikdo nemá, že.
Tak 1) na Zapade je Skoda o dost drazsi. 2) Treba to je proto, ze lidi berou bezna koncernova auta jako VW, Skoda a Seat za v podstate shodna tak je jim temer jedno, s jakym logem si to auto koupi. V nemecku ma sirsi servisni sit VW, u nas Skoda.
Jasně, lidem je v podstatě jedno, co a za kolik si koupí...
Máte to nějaké překombinované.
no tak za 1/treba fabia rs stoji v nemecku 18,000 euro,tedy alspon pred dvema mesici,coz o moc drazsi oproti nam neni navic je to kapku jiny trh tak to nemuzou prodat pod cenou...2/no tak naprosto shodna nejinak by asi ta skodovka mela vetsi image to samy seat...tam to berou jako to druhorady,vw je preci jenom nejrozsirenejsi a audi zase plni roli auta s image,tak to vidim ja
dobre tak to neni predrazeny,ale za cenu oktavky 2,0 tdi elegance mohu mit auto o tridu vyse tedy treba hondu accord treba i s dieslem ten je ve verzi sport za nejakych 760,000 a ma dost dobrou vybavu a sportovni podvozekhodne lidi co autum nerozumi ikdyz jsem to tak nechtel rict proste nedokazi vzit v uvahu znacka/cena a sevisni sit a taky to,ze si mysli,ze skoda je vpodstate vw...je to muj nazorovsem nemohu souhlasit,ze co dela hodne lidi je spravne a co malo lidi je blbost to neni zadna opravnena teorie racionalitya stou servisni siti je to tezky,saab a volvo jich maji poskromnu takze lidi si pak rikaji,ze je to nevyhodny atd.a pro tebe ja autim taky nerozumim jen se ridim vlastni zkusenosti a poznanim a to nemusi byt to spravne,ale zatim me nikdo nepresvedcil o jine variante
Takze myslim, ze rozdil TCO obou vozu klidne muze byt i 300 tisic, ale uz i 200 tisic je silny argument. Ale nikomu neberu, aby si koupil Saaba. Ale evidentne si Saaba tolik lidi nekoupi, nekteri dokonce nepriplati ani za Octavii a zustanou u Xsary.
vysla me na 788,000vazne!2,ale ty jaksi nechapes,ze ten rizdil 50,000 a pojisteni atd. nehraje velkou roli,protoze misto skody muzu mit saaba!!!!!!!!!!A saab servis ani nepotrebuje,ber to s nadsaszkouno nekdo si koupi i toledo za vic nez 700,000 a pritom muze mit accorda,m6 aj.tedy stredni tridu,ale je to jeho vec...Jinak rozdil mezi xsarou a starou oktavkou je uplne mizivydokonce xsara je vzadu prostornejsi a pohodlnejsi,navic je oktavka a xsara porad stejna trida nebo ne?a 1,6 v oktavce nejede...a tdi stoji o dobrych 200,000 vic a porad budes mit skodovku a auto nizsi stredni,nechapes?
Každýmu co jeho jest. Děda komentoval můj nový Cadillac slovy "A proč sis radši nekoupil Fábii, ta by žrala míň?". Jsou věci, který lidem nevysvětlíš I kdybych si chtěl koupit auto třídy Fábie, rozhodně by to Fábie nebyla, v této kategorii jsou auta, co za méně peněz nabídnou více. Na někoho působí pseudoargumenty "česká značka, levný servis, dostupné díly, široká síť servisů" a nevymluvíš mu to.
tak tak,presne i tohle je jeden z duvodu proc jsi radsi clovek koupi drazsi fabku nez c3,ktera je dle me i hezci a osobitejsi a vybavenejsi
Ale nesmysl, zase delate z lidi nesvepravna hovada. Vetsina lidi se pred koupi auta koukne, jak drahej ma servis a kolik na nej stoji pojistka (uz proto, ze ty pojistky nabizej jako soucast ceny ci jako soucast leasingu sami prodejci). A na hustsi servisni sit skodovky dnes veri jen nejakej buran z HorniDolni, kde ma opravdu servis jen ta skodovka. V Praze a dalsich vetsich mestech se lidi uz takhle nerozhodujou, protoze ty servisy proste vidi na kazdem rohu.A ze by nekdo kupoval Skodu kvuli vlastenectvi? Kdo by byl ochoten dat za "lasku k vlasti" dobrovolne byt jen 10.000Kc? Ja takoveho neznam nikoho! Ale staci si precist srovnani fabie se svoji konkurenci a myslim, ze se prestane zdat jako predrazena. Ja bych si Fabii taky nikdy nekoupil, ale C3 tim mene! Sedel jste v tom sakra nekdo?!?! Interier (plasty, calouneni) k zbliti, sedacky jak od zahradniho nabytku, ne s nulovym, ale zapornym bocnim vedenim, atd.... To teda fakt sorry.
Nevím, jak ta "většina", co znáš ty, ale jeden můj děda měl starou Š110 a když kupoval nové (Felicii), vůbec ho nenapadlo podívat se po něčem jiném, protože je logické, že si koupí zase škodovku. Ono to není tak, že se děda podívá na ceníky a katalogy všech automobilek a řekne si "sice je Škodovka o 10.000 dražší a nemá klimačku, ale má servisy, levné díly a je česká". On si chce koupit auto, tak se koukne, co z nabídky škodovky mu bude vyhovovat.Ve svých liberálních příspěvcích vycházíš z toho (a já s tím souhlasím), že lidi se velmi snadno nechají oblbnout a že většina je víceméně podprůměrně intelignetní "stádo". Jenže pokud si někdo koupí auto, hned z toho máš dojem, že ten člověk najednou uvažuje úplně jinak a vybere nejlepší poměr cena/výkon. Není tomu tak. Kdyby to tak bylo, nikdy by se neuživily organizace typu Homecredit, protože by si lidi místo na 40% vzali úvěr u banky na třeba 15%. Jak by se mohly uživit firmy, které prodávají "značkové" zboží dvakrát tak drahé, ale lidi to kupují, protože to viděli v televizi? Nezlob se, ale buď teda většina lidí uvažuje (a to i když se to týká jejich peněz) pod vlivem všeho možného oblbování nebo se většina lidí rozhoduje racionálně. Obávám se, že a) je realita.
No, neco na tom je, ale:
1) Vetsinu aut si nekupuji dedeckove.
2) Clovek samozrejme muze bejt zblblej reklamou, ale nerekl bych, ze skodovka ma ze vsech automobilek nejagresivnejsi a nejintenzivnejsi reklamni kampan. Lide se samozrejme ovlivnit daji (a proto je cela demokracie uplne na hovno, protoze lide se u voleb rozhoduji mimo jine podle toho, ktery politik se zrovna na billboard vyfotil s nemluvnetem, nebo se mu podarilo nechat se vyfotit z viteznym tymem nejakeho sportu). Ale tu sanci ty lidi ovlivnit maji ty automobilky vicemene stejnou. A kdyby automobilka A udelala raklamu v tom smyslu, ze dela lepsi a levnejsi auta, nez automobilka B a rekla, ze se kazdej muze presvedcit, a do novin dala jako placenou reklamu to srovnani, tak by to myslim lidi pochopili. Pokud by to samozrejme byla pravda. Lidi se totiz chovaji daleko racionalneji, pokud riskuji svoje penize. U voleb casto riskuji penize tech druhych (bohatsich) a pak je rozdil v odpovednosti propastny.
3) S tema uverama nemas pravdu. Protoze vetsina klientu Homecreditu by ten uver u banky treba nedostala. To je ostatne duvod, proc je treba postihovani lichvy z obecneho hlediska nesmyslne. Zakon rika, ze lichvar je ten, kdo nabizi uver za premrstene vysoky urok. Jenze ten urok premrsteny neni, protoze k lichvari vetsinou chodi velice rizikovi klienti, kteri by bezny bankovni uver nedostali.
4) Kupovat "znackove zbozi" nemusi byt iracionalni. Ja si casto koupim tricko ci boty treba u Adidasu, prestoze vim, ze u vietnamce jsou podobne za desetinu, ale jejich uzitna hodnota je jen 2x nizsi, takze bych tim 5x usetril. Ale prijit v teplakach "aBibas" na mezifiremni squashovy turnaj proste neni ono. Stejne tak pro nektere lidi ma smysl si koupit petkoveho bavoraka a ne superb, protoze svym obchodnim partnerum tim ukazuji, ze na to maji , diky tomu ziskaji lepsi kontrakty a ta investice do drazsiho znackoveho auta se jim vyplati.
Tim samozrejme nechci tvrdit, ze kdyz se to tyka vlastnich penez, ze se vzdy kazdy rozhoduje racionalne. Ale rekl bych, ze prevazne ano. Vem si, ze urcitou hodnotu, resp. "uzitek" muze mit i jen tvuj vnitrni hrejivy pocit, ze mas znackove boty ci znackove auto. A pokud ten subjektivni uzitek z dobreho pocitu je vetsi, nez jiny subjektivni uzitek, kterej by sis za ty penize mohl koupit (resp. za rozdil ceny BMW a Superbu), tak jsi proste ty penize investoval nejlepsim moznym zpusobem. Tak pravi ekonomicka teorie.
Kdyby všichni uvažovali logicky, budou všichni jezdit v ojetinách.
A to znamená, že by všechny automobilky zbankrotovaly. A následně by nebyly žádné ojetiny, protože by se nikdo nekoupil jako nová auta. A tak by nakonec všichni chodili pěšky.
No není to logické???
Ne, neni to logicke. Kdyby vsichni kupovali jen ojetiny, tak by ojetin ubylo, protoze by zadna nova auta nepribyvala. Cena ojetin by logicky stoupla a jejich prumerne stari rostlo, takze by se zase vyplatilo koupit nove auto. Tak funguje trh, ktery si najde rovnovaznou cenu. A ta soucasna rovnovazna cena proste toto odrazi. Tedy to, ze trileta ojetina stoji polovinu az dve tretiny ceny noveho auta (ale je vetsinou hure vybavena, poruchovejsi, s vetsi spotrebou, atd...) presne odrazi tyto preference. Kdyby vsichni chteli nove vozy, cena ojetin pod tuto mez klesne a bude lidi vice motivovat koupit ojetinu. Kdyby naopak vsichni chteli ojetiny, cena ojetin stoupne nad tuto hranici a vice lidem se uz vyplati koupit nove auto.
Dale - nove auto si "logicky" uvazujici clovek koupi take proto, ze to auto bude mit v zaruce. To auto nebude mit poruchy, takze usetri penize a hlavne cas. Cas mnoha lidi ma takovou cenu, ze se jim proste vyplati investice do noveho auta, ktere se jednak tak casto nepokazi a jednak na nej bude treba zaruka mobility, takze i kdyby nahodou nekde kixlo, prijedou si pro nej odtahovkou a zaroven privezou nahradni. Kdyz nekdo vydelava kilo na hodinu, tak se mu vyplati koupit si ojetinu, nahradni dily si shanet po vrakacich a auto si opravuje sam, nebo ho dava do neznackoveho servisu. Pokud nekdo vydelava 10000 za hodinu, tak se mu toto proste nevyplati a o auto se absolutne nechce starat a to i za cenu o tretinu vyssi porizovaci ceny.
Dale - pro nektere lidi ma "image" i realnou hodnotu. Kdyz zastupce poradenske firmy, ktery si uctuje 5000 na hodinu, prijede k zakaznikovi otlucenym Mondeem predminule generace, moc dobre to na zakaznika nepusobi. Ale kdyz nekdo najede treba jen 5000km rocne, samozrejme nema cenu investovat do noveho auta, to dokonce nema cenu investovat do zadneho auta a mozna nejlevnejsi bude jezdit taxikem.
1) Ale to neznamená, že neuvažují podobně. Mohl bych uvést příklady z mého okolí týkající se lidí mého věku (kolem 30). Znám samozřejmě i racionálně uvažující, ale není tomu tak.2) Podívej se na mobily. Poměr cena/výkon u Nokie je velmi slabý a přitom prodeje jsou super. Dokonce v určitých kruzích se telefony dělí na Nokie a ty ostatní. To je výsledek špičkového marketingu. Obdobně bych mohl argumentovat u OS. Nedávno jsem jedné firmě doporučil Win server nahradit Linuxem. Běhá to jako hodinky a firma je nadšená, že za ušetřené (nemalé) peníze si mohla dovolit 17" LCD místo 15". Většina managerů na to ale stejně neuslyší a bude se ohánět "u Microsoftu mám záruku" apod. (přestože hned snad druhý odstavec praví, že nemá záruku naprosto na nic kromě čitelnosti média). Myslím, že lidi nejsou tak chytří, jak si myslíš.3) Jednak řada lidí by u banky úvěr získala, ale jsou neznalí/líní/pohodlní, druhak je to i problém bank, že nedokážou takové klientele vyjít vstříc. Nicméně opět můžu dát příklad lidí od nás z vesnice z chalupy, kteří kupují tak maximálně nevýhodně oblbnuti reklamou, ale i tím, "co tomu řeknou lidi" nebo "soused to má, musím to mít taky". Asi to my dva nevyřešíme, chtělo by to nějakej velkej průzkum, dle čeho se lidi rozhodují při nákupech (a samozřejmě se to bude lišit v případě, že jdou koupit jogurt nebo auto).4) Nemyslel jsem to s globální platností. Já mám také oblasti, ve kterých preferuji značkové zboží. Ale typicky je to vidět na potravinách. U těch "neznačkových" je kolikrát uvedeno složení, ba dokonce i výrobce, úplně stejné, jako u těch s lákavými obaly známými z reklam a tam je to opravdu jen o blbosti/lenosti lidí.5) Máš naprostou pravdu. Tohle můj děda nechápe a proto mi cpal tu Fábii. Ale tím zároveň částečně popíráš úvahu, že lidé se rozhodují raciálně. Jak kdy a jak kdo. Netvrdím, že každý, kdo si koupí škodovku, je nepřemýšlející pablb. Ale věřím, že řada majitelů škodovky jsou stádní typ, kteří nad tím prostě moc nepřemýšleli, popř. akceptovali nějaké pseudoargumenty rozšířené v okolí. Ani to však nevylučuje, že mohou být navýsost spokojeni (malé rýpnutí, prosím nechytat se toho - než zjistí, že servis na škodovku je dražší než na Citroen, náhradní díly taktéž a podělanou elektroniku Pepa, kterej se umí šťourat v Š120, ve stodole do kupy stejně nedá).
Nejsem ekonom, ale hlavni kriterium pro stanoveni ceny neni asi prime porovnani, co nabizi konkurence a za kolik, ale poptavka, tedy jak dobre se prodava. Takze at uz stoji kolik stoji, pokud prodeje neklesaji a znacka neztraci podil na trhu, je cena nastavena dobre. Druha vec je racionalni porovnani, jestli lze nekde dostat za stejne penize vice. To porovat jiste lze, ale brzy se zacneme dostavat na tenky led. Image, ok, to lze jeste celkem dobre porovnavat, ale kvalitu je dnes asi cim dal tim tezsi porovnavat u novych aut, obecne se rozdily asi stiraji, spousta dilu a to nejen v ramci koncernu je stejnych, auta i stejnyho modelu se vyrabi v ruznych zemich v ruznych fabrikach... Ceny nd se taky pomalu srovnavaji [spis mi prijde, ze konkurencni tlak prave v dilech nuti automobilky hledat vetsi zisky], na koupi pak bude pusobit spousta dalsich faktoru, treba prave to, jestl i u nas v Horni Dolni ulici ma ta nebo jina znacka servis...
no c3 je vybavenejsi a prijde ve stejne motorizaci o nejkaych 30,000 mene,ale oto ted nejde,prottoze ty rozdily mezi c3 a fbkou jsou mizivy,takze tady hraje roli spis vkus a zalibeni nez racionalni uvaha vtom mas pravdu...jinak,ze interirer c3 je horsi nez u fabie je diskutabilni a to ptoro,ze ne kazdy uprednosnuje hladke plasty a strohost,ale jizdni vlastnosti jsou lepsi u fabie to je bezdebat.Ale porad jde oto,ze skodu o2 s 2,0 tdi a v elegance stoji vic nez 700,000,coz je v pomeru image/cena a znacka/cena kapanek hodne a tady jsi me nepresvedcil proc bych si mel vzit radsi o2 nez accorda treba v dieslua pro tvoji informovanost opakuji...SKODA OKTaVIA=NIZSI STREDNI....HONDA ACCORD=STREDNI,staci?O technickych vlastnostech te snad presvedcovat nemusim,ne?
tá c3 je ako argument dosť o ničom. Auto je síce zvonka ladné a má šmrnc, ale zvnútra je odfláknuté nielen čo sa týka kvality, ale aj dizajnu. Nie som obdivovateľ Fóbie, ale oproti c3 nie je o čom.
Takisto trošku krivkajú porovnania akčných modelov Saabu (Laguny, Hondy, tanku T72, helikoptéry AH-64.....) vs. Oct. Elegance. Prečo neporovnáve katalógové ceny? Akčný model je karta vrtkavá a značne nestála. Navyše s ňou hrá aj Škoda.
no ,ale c3 je prave konkurent fabieno ja nevim ja jsem porovnaval hondu accord podle officialni ceny na honda.cztakze je pravdepodobne,ze u dealera dostanes i nejakou peknou slevu...
O tom nepresvedcuj me, ale ty lidi, co na tu Elegance2.0TDI stojej a budou stat frontu.
To, že má Škoda u nás tak vysokou prodejnost je z velké části také zapříčiněno tím, že je domácí značkou a domácí značky bývají všeobecně ve své vlasti nejprodávanější. Česko-Škoda, Německo-VW, Francie-Renault, Švédsko-Volvo (které rozhodně nepatří k těm levným).
jestli k tomu budou naky bocni listy (vzhledem k tomu bocnimu extra prolisu), pac lidi co si tohle auto koupi, budou nakupovat celkem logicky v hypermarketech (samo ze ne vsichni). A jinak je to pekne auto az na ten volant
Neliby se mi to drahy to je neutulne a jeste seat fuj to stara ibiza pre faceliftingem byla lepsi design.Seaty nemusim to je jako citrony fordy opel atd...
Dle použité češtiny jsi zajisté odborník, ale co, aspoň se u takových odborníků zasmějeme.
doporucovat auto za pul milionu bez a/c mi prijde "podivne"...
V pátek jsem Alteu potkal na D1 a moc se mi líbila, Seat rulezz
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.