Seat Altea: kráska a zvíře (jízdní dojmy)

Pro uvedení nového Seatu Altea si český importér vybral příhodnou příležitost. Tou se stala Seat Rallye v Českém Krumlově. Vyzkoušeli jsme dvě motorické verze a to hned na dvou RZetách rallye. (+ ceny a výbavy)
Seat Altea: kráska a zvíře (jízdní dojmy)
Seznam kapitol
  1. Alfa design, interiér, plasty, vnitřní prostor
  2. Sedadla, jízdní vlastnosti, motory, cena
  3. Ceník a výbava všech verzí

Seat Altea je vůz, který se nehlásí k žádné dosud zavedené kategorii, ale otevírá hned jednu novou - MSV neboli Multi Sports Vehicle. Někteří by ji stručně charakterizovali: „Auto pro rodinu, zahalené do sportovního kabátu, vybavené tím nejlepším z koncernu“. Nebudeme zde příliš hodnotit vzhled, protože jak už to bývá, najdou se tací, kterým se bude líbit i tací, kteří ji budou zavrhovat. Nutno ale podotknout, že Seat dělá neuvěřitelné pokroky a dle mého názoru ušil vozu opravdu šmrncovní kabát.


Tip: Další informace o Altee najdete ve starším článku včetně oficiálních fotografií --- Stáhněte si plakáty

Alfa design

Za návrhem stojí Walter de´Silva , který působí již dva roky jako ředitel designu Audi Brand Group, a který se v minulosti podepsal pod Alfou Romeo 156. Rozměry 4280 x 1768 x 1568 mm stručně charakterizují Alteu. K tomu přidejte rozvor 2578 mm, kotoučové brzdy na všech kolech, přední nápravu Mc Pherson a vzadu víceprvkové zavěšení Multilink. Na tomto základu, který používá i nová Octavia a Golf je postavena jednoprostorová, velmi sportovně střižená karoserie (Cx = 0,32).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každý díl karoserie má nějaký prolis, aby co nejvíce umocňoval sportovní vzhled. Přechod kapoty a čelního skla je takřka v jedné rovině, přední část zvýrazňují hlavní světlomety s čirou optikou a šikovně zapracovaný nárazník s nasávacími otvory. Zadní části dominují především vysoké dveře. Ty mají stejné otevírání jako v případě předešlých Seatů, použité i u nového Golfa, výklopným znakem automobilky. Zadní světlomety jsou rozděleny na dvě skupiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedna tradičně umístěna – koncová, brzdová a směrová světla v kruhu a v dolní části potom druhá podskupina – odrazky a na jedné straně zadní mlhovka, na druhé potom „couvací“ světlo. Jednou z fines jsou čelní stěrače, které jsou skryty do čelních sloupků a v klidové poloze jsou umístěny svisle (tento systém si Seat nechal patentovat). Každé rameno má svůj vlastní elektromotor a jeho funkce je přesně ovládána řídící jednotkou. Oba stěrače běhají proti sobě.

Praktický interiér

Uvítali jsme tzv. Aero stírátka, která mají vysokou životnost. Jejich provoz je naprosto tichý a bezproblémový. Pokud by vás zajímala jejich výměna, potom se tak děje stejně jako v případě nové Octavie (mají servisní polohu, při které se mění celé stírátko). Další zajímavostí může být zavazadlový prostor. Ten sice nemá až tak velký objem (409 l), zato je rozdělen na několik oddělených prostorů – má dvojité dno (s přepážkou, která se dá jednoduše vyjmout, tvoří nakládací hrana zcela rovnou plochu, po jejím vyjmutí se vytvoří větší schod).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod krycím platem je navíc schránka a v bocích síťové kapsy pro uložení různých maličkostí. Po sklopení dělených zadních sedadel se dá naložit až 1320 l nákladu. Uprostřed zadních sedadel je výklopný díl, ze kterého lze vytvořit loketní opěrku s držáky nápojů. Otvor lze využít i pro dlouhé předměty. Ve všech dveří jsou odkládací kapsy, každá pojme různě velké láhve s nápojem. Dva držáky na nápoje jsou i vpředu mezi sedadly. I tam najdeme loketní opěrku s dvojitým dnem.

Další přihrádky jsou umístěny pod předními sedadly a na vnějších bocích zadních sedadel. Interiéru dominuje rozměrná přístrojová deska. Použité plasty jsou příjemné jak na pohled, tak na omak. Přístroje jsou rozděleny do třech samostatných, kruhových, hluboce zapuštěných kapliček. Ty mají navíc i jedno centrální stínidlo. Uprostřed najdete, po vzoru sportovních vozů, otáčkoměr. Vpravo rychloměr a v levé části ukazatel stavu paliva, teploty chladící kapaliny a informační displej.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa design, interiér, plasty, vnitřní prostor
  2. Sedadla, jízdní vlastnosti, motory, cena
  3. Ceník a výbava všech verzí
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků