Seat Altea: kráska a zvíře (jízdní dojmy)

Pro uvedení nového Seatu Altea si český importér vybral příhodnou příležitost. Tou se stala Seat Rallye v Českém Krumlově. Vyzkoušeli jsme dvě motorické verze a to hned na dvou RZetách rallye. (+ ceny a výbavy)
Seat Altea: kráska a zvíře (jízdní dojmy)
Seznam kapitol
  1. Alfa design, interiér, plasty, vnitřní prostor
  2. Sedadla, jízdní vlastnosti, motory, cena
  3. Ceník a výbava všech verzí

Seat Altea je vůz, který se nehlásí k žádné dosud zavedené kategorii, ale otevírá hned jednu novou - MSV neboli Multi Sports Vehicle. Někteří by ji stručně charakterizovali: „Auto pro rodinu, zahalené do sportovního kabátu, vybavené tím nejlepším z koncernu“. Nebudeme zde příliš hodnotit vzhled, protože jak už to bývá, najdou se tací, kterým se bude líbit i tací, kteří ji budou zavrhovat. Nutno ale podotknout, že Seat dělá neuvěřitelné pokroky a dle mého názoru ušil vozu opravdu šmrncovní kabát.


Tip: Další informace o Altee najdete ve starším článku včetně oficiálních fotografií --- Stáhněte si plakáty

Alfa design

Za návrhem stojí Walter de´Silva , který působí již dva roky jako ředitel designu Audi Brand Group, a který se v minulosti podepsal pod Alfou Romeo 156. Rozměry 4280 x 1768 x 1568 mm stručně charakterizují Alteu. K tomu přidejte rozvor 2578 mm, kotoučové brzdy na všech kolech, přední nápravu Mc Pherson a vzadu víceprvkové zavěšení Multilink. Na tomto základu, který používá i nová Octavia a Golf je postavena jednoprostorová, velmi sportovně střižená karoserie (Cx = 0,32).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Každý díl karoserie má nějaký prolis, aby co nejvíce umocňoval sportovní vzhled. Přechod kapoty a čelního skla je takřka v jedné rovině, přední část zvýrazňují hlavní světlomety s čirou optikou a šikovně zapracovaný nárazník s nasávacími otvory. Zadní části dominují především vysoké dveře. Ty mají stejné otevírání jako v případě předešlých Seatů, použité i u nového Golfa, výklopným znakem automobilky. Zadní světlomety jsou rozděleny na dvě skupiny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jedna tradičně umístěna – koncová, brzdová a směrová světla v kruhu a v dolní části potom druhá podskupina – odrazky a na jedné straně zadní mlhovka, na druhé potom „couvací“ světlo. Jednou z fines jsou čelní stěrače, které jsou skryty do čelních sloupků a v klidové poloze jsou umístěny svisle (tento systém si Seat nechal patentovat). Každé rameno má svůj vlastní elektromotor a jeho funkce je přesně ovládána řídící jednotkou. Oba stěrače běhají proti sobě.

Praktický interiér

Uvítali jsme tzv. Aero stírátka, která mají vysokou životnost. Jejich provoz je naprosto tichý a bezproblémový. Pokud by vás zajímala jejich výměna, potom se tak děje stejně jako v případě nové Octavie (mají servisní polohu, při které se mění celé stírátko). Další zajímavostí může být zavazadlový prostor. Ten sice nemá až tak velký objem (409 l), zato je rozdělen na několik oddělených prostorů – má dvojité dno (s přepážkou, která se dá jednoduše vyjmout, tvoří nakládací hrana zcela rovnou plochu, po jejím vyjmutí se vytvoří větší schod).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod krycím platem je navíc schránka a v bocích síťové kapsy pro uložení různých maličkostí. Po sklopení dělených zadních sedadel se dá naložit až 1320 l nákladu. Uprostřed zadních sedadel je výklopný díl, ze kterého lze vytvořit loketní opěrku s držáky nápojů. Otvor lze využít i pro dlouhé předměty. Ve všech dveří jsou odkládací kapsy, každá pojme různě velké láhve s nápojem. Dva držáky na nápoje jsou i vpředu mezi sedadly. I tam najdeme loketní opěrku s dvojitým dnem.

Další přihrádky jsou umístěny pod předními sedadly a na vnějších bocích zadních sedadel. Interiéru dominuje rozměrná přístrojová deska. Použité plasty jsou příjemné jak na pohled, tak na omak. Přístroje jsou rozděleny do třech samostatných, kruhových, hluboce zapuštěných kapliček. Ty mají navíc i jedno centrální stínidlo. Uprostřed najdete, po vzoru sportovních vozů, otáčkoměr. Vpravo rychloměr a v levé části ukazatel stavu paliva, teploty chladící kapaliny a informační displej.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Alfa design, interiér, plasty, vnitřní prostor
  2. Sedadla, jízdní vlastnosti, motory, cena
  3. Ceník a výbava všech verzí

bazar

Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 128 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 87 123 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 37 177 km
Cena: 370 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 27 851 km
Cena: 256 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 191 248 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků