Seat Altea Freetrack: více, než jsme čekali

Seat představuje terénní vůz, který se výrazně vymyká politice „off roadů” koncernu Volkswagen. Na nic si nehraje...

Letos v březnu na ženevském autosalonu představila automobilka Seat koncept modelu Altea Freetrack. Ten představoval vůz pro volný čas z rodiny modelů, kterým Volkswagen dává přídomek „cross”. Jednalo se tedy o studii terénního vozu, který je odvozen od běžného silničního modelu.

Podobný model dnes chce mít ve své nabídce snad každá automobilka, a tak asi jen málokoho překvapí, že se Seat rozhodl vdechnout Freetracku život a představil jeho produkční verzi. Ta se proti studii příliš neliší, zejména základní tvary a detaily zůstaly zachovány. Pozměněno je pouze lakování a vybrané prvky jsou lakovány černou barvou, aby se zvýraznily terénní schopnosti. Za své vzaly také některé hi-end prvky jako LED světlomety. Produkční verze stojí navíc jen na 17" kolech.

O pohon Freetracku se bude starat dvojice motorů. Pokud čekáte výkonný agregát ze studie, budete zklamáni jen částečně. Benzínový čtyřválec 2,0 TFSI se totiž pod kapotou Freetracku skutečně objeví. Půjde však o klasickou verzi s výkonem „jen” 147 kW (200 k). S tímto motorem zrychlí Altea na stovku za 7,5 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h. Pokud ale budete využívat jen zlomku dostupného výkonu, můžete počítat s kombinovanou spotřebou 9,4 l na 100 km.

Druhý z motorů bude představovat také vrchol současné čtyřválcové produkce koncernu. Známý nafťák 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) dokáže s vozem zrychlit na stovku za 8,7 s a Altea s ním dosáhne maximální rychlosti 204 km/h. Kombinovaná spotřeba při jízdě jak s 1,4 TDI pak bude činit 6,8 l na 100 km.

Oproti svým koncernovým „cross sourozencům” je Altea Freetrack skutečně vybavena náhonem na všechna čtyři kola. Jedná se o připojitelný náhon Haldex, což je pro vůz tohoto ražení zcela dostačující. Podvozek této verze je navíc mírně vyztužen a zvýšen o 40 mm proti modelu Altea XL.

Altea Freetrack se také pochlubí velmi bohatou standardní multimediální výbavou. Prostě volný čas a rodina si žádá své. Nejvýraznější novinkou v tomto ohledu je nové multimediální centrum se 7" TFT obrazovkou, která se sklápí ke stropu. Freetrack tak umožní přehrávat DVD filmy, připojit herní konzole a mnoho dalšího.

Ve standardní výbavě také naleznete duální klimatizaci, automatické stěrače, parkovací senzory, tempomat, palubní počítač, rádio s CD a mp3, multifunkční volant, stabilizační systém ESP, šest airbagů, kontrolu tlaku v pneumatikách, všechna okna el. ovládána a mnoho dalšího.

Pokud tedy Seat zachová svou přátelskou cenovou politiku, již brzy se objeví na trhu velmi zajímavý model.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea Freetrack

 

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2002
Stav: 108 011 km
Cena: 61 000 Kč
Seat Altea XL 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 79 457 km
Cena: 157 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků