Seat Altea Freetrack: více, než jsme čekali

Seat představuje terénní vůz, který se výrazně vymyká politice „off roadů” koncernu Volkswagen. Na nic si nehraje...

Letos v březnu na ženevském autosalonu představila automobilka Seat koncept modelu Altea Freetrack. Ten představoval vůz pro volný čas z rodiny modelů, kterým Volkswagen dává přídomek „cross”. Jednalo se tedy o studii terénního vozu, který je odvozen od běžného silničního modelu.

Podobný model dnes chce mít ve své nabídce snad každá automobilka, a tak asi jen málokoho překvapí, že se Seat rozhodl vdechnout Freetracku život a představil jeho produkční verzi. Ta se proti studii příliš neliší, zejména základní tvary a detaily zůstaly zachovány. Pozměněno je pouze lakování a vybrané prvky jsou lakovány černou barvou, aby se zvýraznily terénní schopnosti. Za své vzaly také některé hi-end prvky jako LED světlomety. Produkční verze stojí navíc jen na 17" kolech.

O pohon Freetracku se bude starat dvojice motorů. Pokud čekáte výkonný agregát ze studie, budete zklamáni jen částečně. Benzínový čtyřválec 2,0 TFSI se totiž pod kapotou Freetracku skutečně objeví. Půjde však o klasickou verzi s výkonem „jen” 147 kW (200 k). S tímto motorem zrychlí Altea na stovku za 7,5 s a dosáhne maximální rychlosti 214 km/h. Pokud ale budete využívat jen zlomku dostupného výkonu, můžete počítat s kombinovanou spotřebou 9,4 l na 100 km.

Druhý z motorů bude představovat také vrchol současné čtyřválcové produkce koncernu. Známý nafťák 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) dokáže s vozem zrychlit na stovku za 8,7 s a Altea s ním dosáhne maximální rychlosti 204 km/h. Kombinovaná spotřeba při jízdě jak s 1,4 TDI pak bude činit 6,8 l na 100 km.

Oproti svým koncernovým „cross sourozencům” je Altea Freetrack skutečně vybavena náhonem na všechna čtyři kola. Jedná se o připojitelný náhon Haldex, což je pro vůz tohoto ražení zcela dostačující. Podvozek této verze je navíc mírně vyztužen a zvýšen o 40 mm proti modelu Altea XL.

Altea Freetrack se také pochlubí velmi bohatou standardní multimediální výbavou. Prostě volný čas a rodina si žádá své. Nejvýraznější novinkou v tomto ohledu je nové multimediální centrum se 7" TFT obrazovkou, která se sklápí ke stropu. Freetrack tak umožní přehrávat DVD filmy, připojit herní konzole a mnoho dalšího.

Ve standardní výbavě také naleznete duální klimatizaci, automatické stěrače, parkovací senzory, tempomat, palubní počítač, rádio s CD a mp3, multifunkční volant, stabilizační systém ESP, šest airbagů, kontrolu tlaku v pneumatikách, všechna okna el. ovládána a mnoho dalšího.

Pokud tedy Seat zachová svou přátelskou cenovou politiku, již brzy se objeví na trhu velmi zajímavý model.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea Freetrack

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků