Seat představil v Ženevě novou verzi svého modelu Altea. Dostala náhon na všechna čtyři kola. (doplněny živé fotografie)
Prozatím se ovšem jedná jen o prototyp, jehož produkční verze se pořádně změní. Freetrack ovšem i tak ukazuje, že Altea asi si na rozdíl od Golfu Cross nebude na „off-road” jen hrát a představí se i ve verzi s náhonem na všechna kola.
Příď vozu zdobí výrazný nárazník se vstupními otvory vzduchu opatřenými mřížkou, V nárazníku jsou integrovány dva mlhové LED světlomety s hliníkovými plášti. Bi-xenonové světlomety s technologií AFS indikují číslici 4, čímž mají zvýraznit off roadový charakter vozu.
Na zádi nejvíce upoutá rezervní kolo, které je zapuštěno do zadní stěny vozu a je ukryto v plastovém krytu. Do zavazadlového prostoru Altey Freetrack se vstupuje po odklopení hliníkového držáku rezervního kola. K dalším novým detailům patří dvě trojúhelníkovité koncovky výfuku, integrované v nárazníku.
Velkou změnou proti klasické Altee je design interiéru. Vcelku kontroverzní provedení sériového vozu se totiž pořádně změnilo. Přístrojová deska je potažena tmavohnědou kůží, zatímco kryt dvou kruhových přístrojů je bílý. Také středová konzole doznala velkých změn. Je vybavena dvěma displeji. Horní displej zobrazuje informace o jízdě a informace klimatizaci se pak zobrazují v tom spodním Rovněž design přístrojového panelu je u Freetracku specifický.
Velkým překvapením je pak nasazení motoru 2,0 TFSI o výkonu 177 kW (240 k), kterým se v této chvíli může chlubit jenom ostrý Seat Leon Cupra. Vysoký výkon je pak přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím spojky Haldex s hydraulickomechanickým ovládáním a elektronickým řízením. Toto řešení se má postarat o plynulejší a rychlejší reakce.
O tom, že tento vůz se neztratí ani v terénu napovídá i světlá výška, která je zvýšená na 310 mm. Vůz prošel i zvětšením rozměrů. Altea Freetrack je o 60 mm širší, což umožnilo nasazení 19" kol s pneumatikami 255/50.
Seat Altea Freetrack 4x4 živě na ženevském autosalonu
Seat Altea Freetrack 4x4 na oficiálních foto