Seat Altea Freetrack 4x4: další cross do party

Seat představil v Ženevě novou verzi svého modelu Altea. Dostala náhon na všechna čtyři kola. (doplněny živé fotografie)

Prozatím se ovšem jedná jen o prototyp, jehož produkční verze se pořádně změní. Freetrack ovšem i tak ukazuje, že Altea asi si na rozdíl od Golfu Cross nebude na „off-road” jen hrát a představí se i ve verzi s náhonem na všechna kola.

Příď vozu zdobí výrazný nárazník se vstupními otvory vzduchu opatřenými mřížkou, V nárazníku jsou integrovány dva mlhové LED světlomety s hliníkovými plášti. Bi-xenonové světlomety s technologií AFS indikují číslici 4, čímž mají zvýraznit off roadový charakter vozu.

Na zádi nejvíce upoutá rezervní kolo, které je zapuštěno do zadní stěny vozu a je ukryto v plastovém krytu. Do zavazadlového prostoru Altey Freetrack se vstupuje po odklopení hliníkového držáku rezervního kola. K dalším novým detailům patří dvě trojúhelníkovité koncovky výfuku, integrované v nárazníku.

Velkou změnou proti klasické Altee je design interiéru. Vcelku kontroverzní provedení sériového vozu se totiž pořádně změnilo. Přístrojová deska je potažena tmavohnědou kůží, zatímco kryt dvou kruhových přístrojů je bílý.  Také středová konzole doznala velkých změn. Je vybavena dvěma displeji. Horní displej zobrazuje informace o jízdě a informace klimatizaci se pak zobrazují v tom spodním Rovněž design přístrojového panelu je u Freetracku specifický.

Velkým překvapením je pak nasazení motoru 2,0 TFSI o výkonu 177 kW (240 k), kterým se v této chvíli může chlubit jenom ostrý Seat Leon Cupra. Vysoký výkon je pak přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím spojky Haldex s hydraulickomechanickým ovládáním a elektronickým řízením. Toto řešení se má postarat o plynulejší a rychlejší reakce.

O tom, že tento vůz se neztratí ani v terénu napovídá i světlá výška, která je zvýšená na 310 mm. Vůz prošel i zvětšením rozměrů. Altea Freetrack je o 60 mm širší, což umožnilo nasazení 19" kol s pneumatikami 255/50.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea Freetrack 4x4 živě na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea Freetrack 4x4 na oficiálních foto

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Seat Leon 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 120 705 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 132 916 km
Cena: 83 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 174 887 km
Cena: 62 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků