Seat Altea Freetrack 4x4: další cross do party

Seat představil v Ženevě novou verzi svého modelu Altea. Dostala náhon na všechna čtyři kola. (doplněny živé fotografie)

Prozatím se ovšem jedná jen o prototyp, jehož produkční verze se pořádně změní. Freetrack ovšem i tak ukazuje, že Altea asi si na rozdíl od Golfu Cross nebude na „off-road” jen hrát a představí se i ve verzi s náhonem na všechna kola.

Příď vozu zdobí výrazný nárazník se vstupními otvory vzduchu opatřenými mřížkou, V nárazníku jsou integrovány dva mlhové LED světlomety s hliníkovými plášti. Bi-xenonové světlomety s technologií AFS indikují číslici 4, čímž mají zvýraznit off roadový charakter vozu.

Na zádi nejvíce upoutá rezervní kolo, které je zapuštěno do zadní stěny vozu a je ukryto v plastovém krytu. Do zavazadlového prostoru Altey Freetrack se vstupuje po odklopení hliníkového držáku rezervního kola. K dalším novým detailům patří dvě trojúhelníkovité koncovky výfuku, integrované v nárazníku.

Velkou změnou proti klasické Altee je design interiéru. Vcelku kontroverzní provedení sériového vozu se totiž pořádně změnilo. Přístrojová deska je potažena tmavohnědou kůží, zatímco kryt dvou kruhových přístrojů je bílý.  Také středová konzole doznala velkých změn. Je vybavena dvěma displeji. Horní displej zobrazuje informace o jízdě a informace klimatizaci se pak zobrazují v tom spodním Rovněž design přístrojového panelu je u Freetracku specifický.

Velkým překvapením je pak nasazení motoru 2,0 TFSI o výkonu 177 kW (240 k), kterým se v této chvíli může chlubit jenom ostrý Seat Leon Cupra. Vysoký výkon je pak přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím spojky Haldex s hydraulickomechanickým ovládáním a elektronickým řízením. Toto řešení se má postarat o plynulejší a rychlejší reakce.

O tom, že tento vůz se neztratí ani v terénu napovídá i světlá výška, která je zvýšená na 310 mm. Vůz prošel i zvětšením rozměrů. Altea Freetrack je o 60 mm širší, což umožnilo nasazení 19" kol s pneumatikami 255/50.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea Freetrack 4x4 živě na ženevském autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea Freetrack 4x4 na oficiálních foto
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků