Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Automobilka Seat před nedávnem přinesla téměř kompletní novou modelovou řadu. Nový design, nové motory a nové technologie. Nyní španělská automobilka přichází s ostrými verzemi svých běžných modelů, první na řadě je paradoxně "nejrodinnější" z nich - Altea.
Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Necelé dva roky trvalo od uvedení nového modelu Altea, než přišla její ostrá verze, která se u Seatu značí FR (Fórmula Racing). Ta se nyní představuje i na českém trhu a za základní cenu 737 900 Kč můžete získat opravdu svižné a úsporné rodinné auto.

Tip: Přečtěte si náš velký test Seatu Altea.

Altea FR se od svých standardních modelů liší poměrně výrazně a to jak svým novým a upraveným vnějším designem, tak svým interiérem. První velkou změnou jsou modifikované nárazníky, které jsou proti běžnému modelu masivnější a Altea s nimi působí daleko dynamičtěji. Nová jsou i velká pětiparsková 17" kola s pneu o rozměru 225/45, za kterými se ukrývají brzdové kotouče o průměru 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Altea FR si nese své logo na víku zadních dveří a další odlišnosti od běžných modelů je dvojitá chromovaná koncovka výfuku, černé lakování spodní linie karosérie a stříbřité kryty zpětných zrcátek.

Také interiér doznal proti běžným modelům změn. Nový je tříramenný sportovní volant, který je potažen kůží, řadící páka s kovovou hlavicí, kruhové sdružené přístroje se sportovními dekoracemi a také i sportovně tvarovaná sedadla.

O pohon této sportovní verze se stará dvoulitrový naftový motor TDI, který dává výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 350 Nm. Šestnáctiventilový motor disponuje piezoelektrickým vstřikováním, turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek, řízeným sáním, které umožňuje v případě nízkého zatížení uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů, což zvyšuje efektivitu spalování a pomáhá lepší reakci na plynový pedál. Výkon motoru je pak přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu na přední kola. Altea FR zrychlí na stovku za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h a to vše při kombinované spotřebě 6,1 l na 100 km.

Také podvozek doznal změn a jeho hlavní devízou je sportovnější naladění. Proti standardním modelům byla zvětšena tuhost pérování o 15 procent a byl zesílen přední stabilizátor. Podvozek byl dále snížen o 7 mm proti běžným modelům. Úpravou prošel i elektromechanický posilovač, aby měl řidič lepší odezvu od kol.

Altea FR dostala také pořádnou dávku bezpečnostní a komfortní výbavy. Ve standardu tak naleznete ABS s EBA, kontrolu trakce TCS, stabilizační systém ESP s funkcí Driver Steering Recommendation, který pomáhá řidiči udržet správnou techniku řízení na kluzkém povrchu, kdy se vůz stává přetáčivým. V takovém případě vyšlou čidla signál do volantu a upozorní řidiče, do kterého směru má stočit volant, pro opětovné vyrovnání vozu. Ve standardní výbavě se pak mj. objeví přední airbag řidiče a spolujezdce, dva boční a hlavové airbagy a na přání lze objednat i zadní hlavové airbagy. Ve standardu je pak i dvouzónová klimatizace Climatronic, senzor tlaku v pneu, el. ovládání všech oken, rádio s CD a MP3 a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea FR

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků