Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Automobilka Seat před nedávnem přinesla téměř kompletní novou modelovou řadu. Nový design, nové motory a nové technologie. Nyní španělská automobilka přichází s ostrými verzemi svých běžných modelů, první na řadě je paradoxně "nejrodinnější" z nich - Altea.
Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Necelé dva roky trvalo od uvedení nového modelu Altea, než přišla její ostrá verze, která se u Seatu značí FR (Fórmula Racing). Ta se nyní představuje i na českém trhu a za základní cenu 737 900 Kč můžete získat opravdu svižné a úsporné rodinné auto.

Tip: Přečtěte si náš velký test Seatu Altea.

Altea FR se od svých standardních modelů liší poměrně výrazně a to jak svým novým a upraveným vnějším designem, tak svým interiérem. První velkou změnou jsou modifikované nárazníky, které jsou proti běžnému modelu masivnější a Altea s nimi působí daleko dynamičtěji. Nová jsou i velká pětiparsková 17" kola s pneu o rozměru 225/45, za kterými se ukrývají brzdové kotouče o průměru 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Altea FR si nese své logo na víku zadních dveří a další odlišnosti od běžných modelů je dvojitá chromovaná koncovka výfuku, černé lakování spodní linie karosérie a stříbřité kryty zpětných zrcátek.

Také interiér doznal proti běžným modelům změn. Nový je tříramenný sportovní volant, který je potažen kůží, řadící páka s kovovou hlavicí, kruhové sdružené přístroje se sportovními dekoracemi a také i sportovně tvarovaná sedadla.

O pohon této sportovní verze se stará dvoulitrový naftový motor TDI, který dává výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 350 Nm. Šestnáctiventilový motor disponuje piezoelektrickým vstřikováním, turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek, řízeným sáním, které umožňuje v případě nízkého zatížení uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů, což zvyšuje efektivitu spalování a pomáhá lepší reakci na plynový pedál. Výkon motoru je pak přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu na přední kola. Altea FR zrychlí na stovku za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h a to vše při kombinované spotřebě 6,1 l na 100 km.

Také podvozek doznal změn a jeho hlavní devízou je sportovnější naladění. Proti standardním modelům byla zvětšena tuhost pérování o 15 procent a byl zesílen přední stabilizátor. Podvozek byl dále snížen o 7 mm proti běžným modelům. Úpravou prošel i elektromechanický posilovač, aby měl řidič lepší odezvu od kol.

Altea FR dostala také pořádnou dávku bezpečnostní a komfortní výbavy. Ve standardu tak naleznete ABS s EBA, kontrolu trakce TCS, stabilizační systém ESP s funkcí Driver Steering Recommendation, který pomáhá řidiči udržet správnou techniku řízení na kluzkém povrchu, kdy se vůz stává přetáčivým. V takovém případě vyšlou čidla signál do volantu a upozorní řidiče, do kterého směru má stočit volant, pro opětovné vyrovnání vozu. Ve standardní výbavě se pak mj. objeví přední airbag řidiče a spolujezdce, dva boční a hlavové airbagy a na přání lze objednat i zadní hlavové airbagy. Ve standardu je pak i dvouzónová klimatizace Climatronic, senzor tlaku v pneu, el. ovládání všech oken, rádio s CD a MP3 a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea FR

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků