Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Automobilka Seat před nedávnem přinesla téměř kompletní novou modelovou řadu. Nový design, nové motory a nové technologie. Nyní španělská automobilka přichází s ostrými verzemi svých běžných modelů, první na řadě je paradoxně "nejrodinnější" z nich - Altea.
Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Necelé dva roky trvalo od uvedení nového modelu Altea, než přišla její ostrá verze, která se u Seatu značí FR (Fórmula Racing). Ta se nyní představuje i na českém trhu a za základní cenu 737 900 Kč můžete získat opravdu svižné a úsporné rodinné auto.

Tip: Přečtěte si náš velký test Seatu Altea.

Altea FR se od svých standardních modelů liší poměrně výrazně a to jak svým novým a upraveným vnějším designem, tak svým interiérem. První velkou změnou jsou modifikované nárazníky, které jsou proti běžnému modelu masivnější a Altea s nimi působí daleko dynamičtěji. Nová jsou i velká pětiparsková 17" kola s pneu o rozměru 225/45, za kterými se ukrývají brzdové kotouče o průměru 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Altea FR si nese své logo na víku zadních dveří a další odlišnosti od běžných modelů je dvojitá chromovaná koncovka výfuku, černé lakování spodní linie karosérie a stříbřité kryty zpětných zrcátek.

Také interiér doznal proti běžným modelům změn. Nový je tříramenný sportovní volant, který je potažen kůží, řadící páka s kovovou hlavicí, kruhové sdružené přístroje se sportovními dekoracemi a také i sportovně tvarovaná sedadla.

O pohon této sportovní verze se stará dvoulitrový naftový motor TDI, který dává výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 350 Nm. Šestnáctiventilový motor disponuje piezoelektrickým vstřikováním, turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek, řízeným sáním, které umožňuje v případě nízkého zatížení uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů, což zvyšuje efektivitu spalování a pomáhá lepší reakci na plynový pedál. Výkon motoru je pak přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu na přední kola. Altea FR zrychlí na stovku za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h a to vše při kombinované spotřebě 6,1 l na 100 km.

Také podvozek doznal změn a jeho hlavní devízou je sportovnější naladění. Proti standardním modelům byla zvětšena tuhost pérování o 15 procent a byl zesílen přední stabilizátor. Podvozek byl dále snížen o 7 mm proti běžným modelům. Úpravou prošel i elektromechanický posilovač, aby měl řidič lepší odezvu od kol.

Altea FR dostala také pořádnou dávku bezpečnostní a komfortní výbavy. Ve standardu tak naleznete ABS s EBA, kontrolu trakce TCS, stabilizační systém ESP s funkcí Driver Steering Recommendation, který pomáhá řidiči udržet správnou techniku řízení na kluzkém povrchu, kdy se vůz stává přetáčivým. V takovém případě vyšlou čidla signál do volantu a upozorní řidiče, do kterého směru má stočit volant, pro opětovné vyrovnání vozu. Ve standardní výbavě se pak mj. objeví přední airbag řidiče a spolujezdce, dva boční a hlavové airbagy a na přání lze objednat i zadní hlavové airbagy. Ve standardu je pak i dvouzónová klimatizace Climatronic, senzor tlaku v pneu, el. ovládání všech oken, rádio s CD a MP3 a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea FR

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků