Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Automobilka Seat před nedávnem přinesla téměř kompletní novou modelovou řadu. Nový design, nové motory a nové technologie. Nyní španělská automobilka přichází s ostrými verzemi svých běžných modelů, první na řadě je paradoxně "nejrodinnější" z nich - Altea.
Seat Altea FR, první ostrý model z nové generace (představení)

Necelé dva roky trvalo od uvedení nového modelu Altea, než přišla její ostrá verze, která se u Seatu značí FR (Fórmula Racing). Ta se nyní představuje i na českém trhu a za základní cenu 737 900 Kč můžete získat opravdu svižné a úsporné rodinné auto.

Tip: Přečtěte si náš velký test Seatu Altea.

Altea FR se od svých standardních modelů liší poměrně výrazně a to jak svým novým a upraveným vnějším designem, tak svým interiérem. První velkou změnou jsou modifikované nárazníky, které jsou proti běžnému modelu masivnější a Altea s nimi působí daleko dynamičtěji. Nová jsou i velká pětiparsková 17" kola s pneu o rozměru 225/45, za kterými se ukrývají brzdové kotouče o průměru 312 mm vpředu a 286 mm vzadu. Altea FR si nese své logo na víku zadních dveří a další odlišnosti od běžných modelů je dvojitá chromovaná koncovka výfuku, černé lakování spodní linie karosérie a stříbřité kryty zpětných zrcátek.

Také interiér doznal proti běžným modelům změn. Nový je tříramenný sportovní volant, který je potažen kůží, řadící páka s kovovou hlavicí, kruhové sdružené přístroje se sportovními dekoracemi a také i sportovně tvarovaná sedadla.

O pohon této sportovní verze se stará dvoulitrový naftový motor TDI, který dává výkon 125 kW (170 k) a točivý moment 350 Nm. Šestnáctiventilový motor disponuje piezoelektrickým vstřikováním, turbodmychadlem s proměnou geometrií lopatek, řízeným sáním, které umožňuje v případě nízkého zatížení uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů, což zvyšuje efektivitu spalování a pomáhá lepší reakci na plynový pedál. Výkon motoru je pak přenášen prostřednictvím šestistupňového manuálu na přední kola. Altea FR zrychlí na stovku za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h a to vše při kombinované spotřebě 6,1 l na 100 km.

Také podvozek doznal změn a jeho hlavní devízou je sportovnější naladění. Proti standardním modelům byla zvětšena tuhost pérování o 15 procent a byl zesílen přední stabilizátor. Podvozek byl dále snížen o 7 mm proti běžným modelům. Úpravou prošel i elektromechanický posilovač, aby měl řidič lepší odezvu od kol.

Altea FR dostala také pořádnou dávku bezpečnostní a komfortní výbavy. Ve standardu tak naleznete ABS s EBA, kontrolu trakce TCS, stabilizační systém ESP s funkcí Driver Steering Recommendation, který pomáhá řidiči udržet správnou techniku řízení na kluzkém povrchu, kdy se vůz stává přetáčivým. V takovém případě vyšlou čidla signál do volantu a upozorní řidiče, do kterého směru má stočit volant, pro opětovné vyrovnání vozu. Ve standardní výbavě se pak mj. objeví přední airbag řidiče a spolujezdce, dva boční a hlavové airbagy a na přání lze objednat i zadní hlavové airbagy. Ve standardu je pak i dvouzónová klimatizace Climatronic, senzor tlaku v pneu, el. ovládání všech oken, rádio s CD a MP3 a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Seat Altea FR

bazar

Seat Exeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 175 824 km
Cena: 128 000 Kč
Seat Altea 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 154 614 km
Cena: 90 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 87 123 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 37 177 km
Cena: 370 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 27 851 km
Cena: 256 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 191 248 km
Cena: 75 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků