Seat Altea a Altea XL končí. Neprodávají se a nástupce nebude

Seat Altea a Altea XL končí. Neprodávají se a nástupce nebude

MPV Seat Altea a větší Altea XL ukončí svou životní pouť ještě letos. Španělská automobilka patřící do koncernu VW se rozhodla zastavit výrobu modelů Altea především kvůli špatným prodejním výsledkům. Navíc obě auta nedostanou přímého nástupce.

Pro Seat Altea (začal se prodávat v roce 2003) byl nejúspěšnější rok 2007, kdy se v Evropě prodalo přes 74 000 aut. Pak prodeje spadly na 50 000 a do roku 2011 oscilovaly okolo 40 000 kusů. V loňském roce si ale cestu k modelu Altea našlo už jen 18 000 zákazníků.

Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

Letos jsou sice prodejní čísla mírně vyšší, ale za tím stojí především celkové oživení evropského trhu s novými auty. Altea a Altea XL skončí a místo nich se v nabídce Seatu usadí SUV založené na modelu Leon, píše britský Autocar.

Nové SUV značky Seat dorazí na trh v roce 2016 a následující rok přijde ještě menší SUV, které má soupeřit například s Nissanem Juke. Pokud jde o MPV, v nabídce prozatím zůstává model Alhambra.

bazar

Seat Altea 2
Rok výroby: 2005
Stav: 161 969 km
Cena: 120 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 131 301 km
Cena: 80 000 Kč
Seat Alhambra 2
Rok výroby: 1997
Stav: 179 087 km
Cena: 43 000 Kč
Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 97 115 km
Cena: 152 000 Kč
Seat Cordoba 1,6
Rok výroby: 1998
Stav: 218 593 km
Cena: 20 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 72 411 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků