Seat Altea a Altea XL končí. Neprodávají se a nástupce nebude

Seat Altea a Altea XL končí. Neprodávají se a nástupce nebude

MPV Seat Altea a větší Altea XL ukončí svou životní pouť ještě letos. Španělská automobilka patřící do koncernu VW se rozhodla zastavit výrobu modelů Altea především kvůli špatným prodejním výsledkům. Navíc obě auta nedostanou přímého nástupce.

Pro Seat Altea (začal se prodávat v roce 2003) byl nejúspěšnější rok 2007, kdy se v Evropě prodalo přes 74 000 aut. Pak prodeje spadly na 50 000 a do roku 2011 oscilovaly okolo 40 000 kusů. V loňském roce si ale cestu k modelu Altea našlo už jen 18 000 zákazníků.

Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

Seat Leon ST Cupra: Opravdu chcete Octavii RS? [první jízdní dojmy]

Letos jsou sice prodejní čísla mírně vyšší, ale za tím stojí především celkové oživení evropského trhu s novými auty. Altea a Altea XL skončí a místo nich se v nabídce Seatu usadí SUV založené na modelu Leon, píše britský Autocar.

Nové SUV značky Seat dorazí na trh v roce 2016 a následující rok přijde ještě menší SUV, které má soupeřit například s Nissanem Juke. Pokud jde o MPV, v nabídce prozatím zůstává model Alhambra.

Seat Alhambra

Seat Alhambra je prostorné MPV se sedmi sedadly. Na trhu vydržel model 24 let a za dobu svého působení si prošel dvěma generacemi. V roce 2020 se spekuluje o ukončení výroby Seatu Alhambra.

Test Seat Alhambra 2.0 TDI 

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků