Seat Alhambra se téměř nezměnil, ale stejný není (první jízdní dojmy)

Občas bývá facelift Alhambry označován jako nová generace, ale pravda je taková, že vůz zůstal v podstatě stejný. Jen je o trochu úspornější, rychlejší a především pohodlnější.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pro sedm a s masáží
  2. Je pohodlnější, Řidič pod dozorem
  3. Fotogalerie

S nástupem normy Euro 6 se s facelifty roztrhl pytel. Větší či menší modernizace se dočkalo kde co a Alhambra není výjimkou. Seat představil nové provedení, které je oficiálních materiálech označováno jako nová generace, letos v dubnu a už podle prvních obrázků bylo jasné, že k radikálním změnám nedošlo. Přesto se pár zajímavých novinek najde, jen je musíte hledat uvnitř.

Po VW Sharan prošel faceliftem také Seat Alhambra  

Po VW Sharan prošel faceliftem také Seat Alhambra  

Hlavním poznávacím znamením upravené verze zůstávají diodové zadní svítilny, nová maska chladiče, jiná kola, lehce pozměněné logo automobilky a nové barvy karoserie. Tím jsme designové novinky vyčerpali.

Nelze ale říci, že by Alhambra současné generace potřebovala po pěti letech na trhu něco více. Za prvé jde o vůz z kategorie, kde se hraje hlavně na vnitřní prostor, ne na krásu, za druhé Alhambra vůbec nezestárla. Její jednoduchý vzhled doplněný o několik ostrých hran vypadá pořád velmi dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová maska chladiče, upravená zadní světla a nové barvy karoserie. Na první pohled se Alhambra téměř nezměnila

Pro sedm a s masáží

Uvnitř poznáte modernizovanou Alhambru podle nového volantu, který se sem nastěhoval z modelu Leon. Lehce přepracované byly také některé ovladače, designéři upravili nabídku barev a pokud si připlatíte, můžete dostat nově třeba také sedadlo řidiče vybavené masážní funkcí. Nečekejte ale žádné lávové kameny jako v Mercedesu třídy S. Masírovat vás bude pouze bederní opěrka, stejně jako to je třeba ve Volkswagenu Golf.

Nebudu vám lhát. Kdybych nevěděl, že jedu v modernizované Alhambře, asi bych ani nepoznal, že sedím ve verzi, která prodělala facelift. Ale to ničemu nevadí. Je to vlastně úplně stejný případ, jako vnější design. Alhambra vám sice žádné velké překvapení nenabídne, ale zastarale rozhodně nepůsobí.

Prohlédněte si upravený Seat Alhambra na fotkách a na videu [fotogalerie]

Prohlédněte si upravený Seat Alhambra na fotkách a na videu [fotogalerie]

Tím hlavním zde stále zůstává velká nabídka vnitřního prostoru. Vpředu není co řešit, protože tady je místa na rozdávání úplně ve všech směrech. Prostřední řada nabídne tři samostatná sedadla, kdy každé zvlášť lze posouvat, sklápět, nastavovat opěradlo a mimochodem každé z těchto sedadel může mít také integrovanou dětskou sedačku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinkou v interiéru je třeba volant ze Seatu Leon. Co se naopak nezměnilo, to je variabilita. Vzadu jsou tři samostatná sedadla a každé může mít integrovanou dětskou sedačku

Posuvné boční dveře zařídí výborný přístup. Jediná věc, která dává prostor ke kritice, je místo pro hlavu vzadu. Není ho málo, ale jestli jste vyšší postavy, možná zaznamenáte lehké zklamání, protože ho zde pro vás není nadbytek, jak jste si možná na první pohled mysleli. 

Ibiza 2015: Seat „zleonizoval“ sestřenici Fabie [první jízdní dojmy]

Ibiza 2015: Seat „zleonizoval“ sestřenici Fabie [první jízdní dojmy]

Zájemci mohou přidat ještě třetí a relativně dobře použitelnou řadu do zavazadelníku. Mimochodem v zavazadelníku najdete také „simply clever“ háčky na tašku, nebo tlačítko, kterým vyklopíte integrované tažné zařízení.

Na tom nejdůležitějším facelift přirozeně nezměnil vůbec nic. Alhambra je pořád velmi prostorné sedmimístné auto, které odveze celou početnou rodinu a ještě mnoho zavazadel k tomu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pro sedm a s masáží
  2. Je pohodlnější, Řidič pod dozorem
  3. Fotogalerie

bazar

Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 36 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 56 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2006
Stav: 120 925 km
Cena: 180 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 682 km
Cena: 146 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 276 050 km
Cena: 30 000 Kč
Seat Toledo 1,9
Rok výroby: 2002
Stav: 153 141 km
Cena: 70 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků