Seat Alhambra Ecomotive, úspornost především

Není na trhu mnoho vozů, které se vyrábí s drobnými změnami téměř dvanáct let. Seat Alhambra, zástupce středně velkých MPV, patří do této skupiny a jak to tak vypadá, ještě zde nějaký pátek bude.

Automobilka Seat nyní přichází s verzí, která nese název Ecomotive a kdo sleduje španělského výrobce trochu pečlivěji tak ví, že se jedná o palivově úspornou verzi, tedy obdobu škodováckého GeenLine, případně mateřského BlueMotion v podání Volkswagenu.

O pohon úsporné Alhambry se stará naftový čtyřválec 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW (140 k) a točivém momentu 310 Nm.

Nízké spotřeby se pak dosáhlo změnou převodovky, kdy byly prodlouženy rychlostní stupně. Vůz má tak horší dynamiku, ale pro stejnou rychlost může motor točit nižší otáčky, což se pozitivně projeví na spotřebě. Součástí paketu je také upravený podvozek a nasazení pneumatik s nižším valivým odporem o rozměru 195/60 R16.

Ty sice sníží spotřebu, ale na druhou stranu pneu s nižším valivým odporem budou mít i horší schopnost udržet vůz na silnici, takže automobilka vymění pár deci spotřeby za nižší bezpečnost.

Každopádně kombinovaná spotřeba má u této verze dosahovat jen 6 l nafty na 100 km, což je o 0,7 l méně, než u běžné verze. A to se počítá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Seat Alhambra Ecomotive

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků