Seat Alhambra 2011: španělské MPV detailněji

Posuvné dveře a přímovstřikové motory, to jsou hlavní specifika nové generace MVP Alhambra, o které víme zase o něco více.

Novinku od Seatu jsme vám již kdysi předběžně představili, nyní vám přinášíme další sadu fotografií a podrobností. Opět půjde o přímého sourozence Volkswagenu Sharan, jenž se představil na jarním autosalonu v Ženevě (psali jsme o něm na tomto místě), pouta s Fordem Galaxy však byla přetržena.

Seat Alhambra se bude dodávat v pěti a sedmimístném uspořádání a zatím ve dvou výbavových stupních, jimž zůstanou společné nejen posuvný druhý pár bočních dveří (k tomuto kdysi běžnému řešení se nedávno vrátil i menší Opel Meriva), ale též výhradně přímovstřikové motory nejnovější koncernové generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní verze Reference se má vyznačovat například posuvnými zadními sedadly se sklápěním Easy Fold, sedmi airbagy včetně kolenního pro řidiče, detektorem poklesu tlaku v pneumatikách, elektrickou zajišťovací brzdou, elektrickým ovládáním bočních oken a vyhřívaných zrcátek, palubním počítačem nebo klimatizací s chlazenou schránkou před spolujezdcem.

Style přidává třízónovou klimatizaci, autorádio s osmi reproduktory a konektivitou USB/Aux, tempomat, parkovací asistent vpředu i vzadu, multifunkční volant, krytý odkládací prostor ve druhé řadě sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče, koženou hlavici řadicí páky nebo chromované ozdoby v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zastánci vznětových motorů mají k dispozici „dvoulitr“ TDI s nejnovější verzí vysokotlakého vstřikování common rail ve výkonových verzích 140 a 170 koní (103 a 125 kW). Sázíte-li stále spíše na benzín, můžete vybírat mezi jednotkami 1,4 TSI a 2,0 TSI s výkonem 150 a 200 koní (110 kW a 147 kW). Všechny motory jsou standardně doplněny šestistupňovými přímo řazenými převodovkami a prvky soustavy Ecomotive, jež se vyznačuje především řízeným zhášením start/stop a částečně regenerativním brzděním. Oba „diesely“ budou k mání také s šestistupňovým, dvouspojkovým  automatizovaným řazením DSG.

Ty úplně nejpodrobnější specifikace a české ceny zatím nejsou známy. Můžeme je však očekávat každým týdnem, neboť nová Alhambra se i u nás začne prodávat ještě během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Alhambra 2011
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků