Seat Alhambra 2011: španělské MPV detailněji

Posuvné dveře a přímovstřikové motory, to jsou hlavní specifika nové generace MVP Alhambra, o které víme zase o něco více.

Novinku od Seatu jsme vám již kdysi předběžně představili, nyní vám přinášíme další sadu fotografií a podrobností. Opět půjde o přímého sourozence Volkswagenu Sharan, jenž se představil na jarním autosalonu v Ženevě (psali jsme o něm na tomto místě), pouta s Fordem Galaxy však byla přetržena.

Seat Alhambra se bude dodávat v pěti a sedmimístném uspořádání a zatím ve dvou výbavových stupních, jimž zůstanou společné nejen posuvný druhý pár bočních dveří (k tomuto kdysi běžnému řešení se nedávno vrátil i menší Opel Meriva), ale též výhradně přímovstřikové motory nejnovější koncernové generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní verze Reference se má vyznačovat například posuvnými zadními sedadly se sklápěním Easy Fold, sedmi airbagy včetně kolenního pro řidiče, detektorem poklesu tlaku v pneumatikách, elektrickou zajišťovací brzdou, elektrickým ovládáním bočních oken a vyhřívaných zrcátek, palubním počítačem nebo klimatizací s chlazenou schránkou před spolujezdcem.

Style přidává třízónovou klimatizaci, autorádio s osmi reproduktory a konektivitou USB/Aux, tempomat, parkovací asistent vpředu i vzadu, multifunkční volant, krytý odkládací prostor ve druhé řadě sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče, koženou hlavici řadicí páky nebo chromované ozdoby v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zastánci vznětových motorů mají k dispozici „dvoulitr“ TDI s nejnovější verzí vysokotlakého vstřikování common rail ve výkonových verzích 140 a 170 koní (103 a 125 kW). Sázíte-li stále spíše na benzín, můžete vybírat mezi jednotkami 1,4 TSI a 2,0 TSI s výkonem 150 a 200 koní (110 kW a 147 kW). Všechny motory jsou standardně doplněny šestistupňovými přímo řazenými převodovkami a prvky soustavy Ecomotive, jež se vyznačuje především řízeným zhášením start/stop a částečně regenerativním brzděním. Oba „diesely“ budou k mání také s šestistupňovým, dvouspojkovým  automatizovaným řazením DSG.

Ty úplně nejpodrobnější specifikace a české ceny zatím nejsou známy. Můžeme je však očekávat každým týdnem, neboť nová Alhambra se i u nás začne prodávat ještě během letošního podzimu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat Alhambra 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků