SEAT a Petr Fulín tvoří v sezoně 2015 silný tým

SEAT a Petr Fulín tvoří v sezoně 2015 silný tým

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, bude letos obhajovat svá prvenství v ETCC z obou předchozích let s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport. Celý projekt spolupráce značky SEAT s Petrem Fulínem nese název SEAT OLÉ MOTORSPORT a stane se součástí komunikace na podporu programu operativního leasingu pro soukromé osoby SEAT OLÉ!, nabízeného ve spolupráci se SEAT Finance od ŠkoFINu. Program SEAT OLÉ! byl pro fanoušky sportovních vozů v letošním roce rozšířen o nabídku OLÉ! SPORT s modely CUPRA.

„Loňská sezona byla fantastická a rozhodně nebude snadné podobný úspěch zopakovat. Nový Leon je však úplně nové auto na nejvyšší technické úrovni, takže věřím, že s podporou zkušeného týmu Křenek Motorsport a českého zastoupení značky SEAT budeme opět v závodech ETCC určovat tempo a podaří se nám obhájit loňská prvenství,“ říká Petr Fulín.

„Je fantastické, že budeme po několika letech v nové sezoně vídat Petra Fulína opět za volantem okruhového Leonu, a jsme rádi, že nejtalentovanějšího českého okruhového jezdce současnosti můžeme v jeho snaze o maximální výkony podporovat nejlepší závodní technikou značky SEAT. Jsme přesvědčeni, že nový Leon Cup Racer má všechny předpoklady k tomu, aby s ním Petr Fulín bojoval o nejvyšší pozice v ETCC. Držíme Petrovi palce!“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

Kalendář ETCC pro rok 2015 zahrnuje celkem šest závodů, přičemž na atraktivní okruhové závody cestovních vozů se mohou těšit také fanoušci motoristického sportu v České republice. Letošní ročník evropského poháru cestovních vozů odstartuje o prvním květnovém víkendu na maďarském Hungaroringu. Další závody se pojedou v termínech 20. až 21. června na Slovensku (Slovakiaring) a 27. až 28. června na francouzském okruhu Paul Ricard. Po letní přestávce bude evropský pohár cestovních vozů pokračovat na brněnském Masarykově okruhu (5. až 6. září), po němž bude následovat závodní víkend na belgickém okruhu Zolder (19. až 20. září). Finále je naplánováno na 10. až 11. října na italském okruhu Pergusa. První tři závody se pojedou v rámci závodů WTCC.

Petr Fulín je držitelem závodní licence od roku 2006. Plzeňský rodák, který letos v únoru oslaví 38. narozeniny, jezdil v letech 2009 až 2011 mimo jiné s vozem SEAT Leon v pohárech Supercopa a Eurocup a v roce 2011 dojel s vozem SEAT Leon TDI na druhém místě v závodě Epilog 6 hodin na brněnském okruhu. Od roku 2012 patří Petr Fulín k největším hvězdám Evropského poháru cestovních vozů ETCC (European Touring Car Cup). V první sezoně skončil třetí a v dalších dvou nasbíral během sezony nejvíc bodů ze všech konkurentů, a stal se tak šampionem ETCC. Dvojnásobný vítěz Zlatého volantu (2013 a 2014; v roce 2012 byl druhý) si vedl při loňské obhajobě titulu v ETCC suverénně. V sedmi z deseti závodů projel cílem jako první a i ve zbývajících třech podnicích stál vždy na stupních vítězů. Petr Fulín si loni vyzkoušel i závod mistrovství světa, v němž vyhrál svou kategorii.

Spolupráce talentovaného závodního jezdce Petra Fulína se závodním týmem Křenek Motorsport je dlouhodobě velmi úspěšná. Od sezony 2012 působí v seriálu FIA ETCC, v němž Petr Fulín získal titul mistra ETCC v letech 2013 i 2014. Loni se druhý jezdec týmu Křenek Motorsport Michal Matějovský umístil na druhém místě, takže celý tým vyhrál pro Českou republiku v ETCC i pohár národů.

Křenek Motorsport působí na tuzemské i mezinárodní závodní scéně již od roku 1996. Jeho zakladatelem a vůdčí osobností je od počátku Ing. Josef Křenek, jenž se po absolutoriu vysoké technické školy v německém Rüsselsheimu a ukončení aktivní kariéry automobilového jezdce soustavně věnuje manažerské a organizátorské práci v oblasti motoristického sportu. Zavodní tým, který se dnes prezentuje především na okruzích, byl v minulosti aktivní také v rallye a závodech do vrchu. Například v úspěšné sezóně v roce 2005 získal tým Křenek Motorsport tituly mistra ČR ve všech závodních kategoriích (okruhy, vrchy i soutěže).

SEAT má se závody cestovních vozů velké zkušenosti a s novým okruhovým závodním vozem Leon Cup Racer hodlá navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let, v nichž SEAT Leon patřil mezi nejúspěšnější závodní cestovní vozy – například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek a seriály SEAT Leon Supercopa a Eurocup patří mezi nejoblíbenější pohárové závody v motoristickém sportu.

Základem závodního vozu SEAT Leon Cup Racer je prodejně mimořádně úspěšná aktuální generace modelové řady SEAT Leon, jejíž sportovní kvality jsou vysoce oceňovány zákazníky i motoristickými novináři. Výrazně rozšířená karoserie závodní verze Leon Cup Racer disponuje souborem propracovaných aerodynamických prvků a na první pohled zaujme svými pozoruhodnými proporcemi. Svalnatě tvarovaná karoserie spočívá na 18“ kolech SEAT Sport a její agresivní charakter plyne částečně z rozchodu kol, který je o téměř 40 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu. Závodní vůz SEAT Leon Cup Racer má rozvor

2666 mm, vnější délku 4363 mm a šířku 1950 mm. Hmotnost vozu je 1150 kg.

Nová příď byla navržena s ohledem na optimální aerodynamickou účinnost a maximální přívod vzduchu k motoru a brzdám. Chlazení brzdové soustavy s kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením o průměru 362 mm, vzadu s průměrem 272 mm) a šestipístkovými třmeny vylepšují výrazně rozšířené podběhy kol, na jejichž zadní straně se nacházejí ventilační otvory. Rovněž dramaticky rozšířené boční prahy jsou funkčně optimalizovány společně s předním spoilerem, hladkou spodní částí vozu, zadním difuzorem a dvoustupňovým střešním spoilerem, aby vznikal maximální přítlak pro rychlé průjezdy zatáčkami.

Zdrojem hnací síly je dvoulitrový čtyřválec 2.0 TSI přeplňovaný turbodmychadlem a přímým vstřikováním, který se může pochlubit nejvyšším výkonem 243 kW (330 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG, ovládané na volantu, a elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková. Podvozek je plně nastavitelný, včetně světlé výšky, geometrie a příčných zkrutných stabilizátorů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem.

Interiér je definován systematickým úsilím o nižší hmotnost. Jezdec je optimálně chráněn velmi odolným prostorovým rámem ve spolupráci s anatomicky tvarovaným sedadlem, vybaveným systémem HANS pro ochranu hlavy a krku. Základní podoba sériově vyráběné přístrojové desky byla zachována, ačkoli informace pro jezdce a ovládací prvky závodního vozu jsou soustředěny na multifunkčním volantu a displeji TFT s vysokým rozlišením, který je umístěn za volantem. Toto uspořádání umožňuje jezdci mít svůj závodní stroj neustále pod maximální kontrolou.

SEAT Leon Cup Racer je díky dvěma verzím pro krátké a vytrvalostní závody ideální pro extrémně širokou škálu závodních seriálů od ETCC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků