Seat 600 slaví padesát let

Že neznáte Seat 600? A co takhle Fiat 600? Že je to nějaké zamotané? Ano, pro neznalého to může vypadat trochu složitě, ovšem skutečnost je poměrně jednoduchá.

Automobilka Seat slaví v těchto dnech 50. výročí zahájení výroby modelu Seat 600. V roce 1957 začal španělský Seat vyrábět v licenci tehdy velmi oblíbený a nám známější model Fiat 600. Výroba, která probíhala až do roku 1973, přinesla na trh více než 790 000 vozů tohoto modelu.

Originální Fiat 600, který navrhoval Dante Giacosa, vznikal se zvláštním zadáním: měl mít čtyřmístný interiér a vážit pouze 450 kilogramů, z čehož 200 kg mělo připadat na mechanické části a 250 kg na karoserii. Požadavkem bylo, aby levné a jednoduché autíčko nezdržovalo provoz. Šestistovka uměla vyvinout i rychlost nad 85 km/h.

Koncepce úspěšných automobilů od Volkswagenu či Renaultu, rozhodla pro uspořádání hnacího ústrojí s filozofií „vše vzadu“. Ze začátku sice panovaly pochybnosti o tom, zda bude vůz dobře ovladatelný za všech podmínek a rychlostí, praxe ale ukázala, že to byla dobrá volba. Pohonnou jednotkou měl být zprvu vzduchem chlazený dvouválec, nakonec se ale do sériové výroby dostal řadový vodou chlazený čtyřválec o objemu 570 cm3 s nejvyšším výkonem 16 k. Vyznačoval se velmi vysokou spolehlivostí, která vycházela z myšlenky, že motor (a vlastně i celé auto) má být tak jednoduchý, jak jen může být.

Během éry Seatu 600 byla na trh uvedena řada modifikací odlišených písmeny za označením 600. Nejvýkonnější Seat 600 L z roku 1972 dosahoval nejvyššího výkonu 32,5 k a jeho nejvyšší rychlost činila 120 km/h.

Automobilka Seat k tomuto výročí spustila i speciální internetovou prezentaci a to s velmi podrobnými informacemi.

Tip: Prezentaci Seatu 600 naleznete zde (v pravém spodním sloupi naleznete odkaz na prezentaci).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Seat 600

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků