Se Škodou Fabií 1.4 TDI napříč Rumunskem za 2,6 l nafty

Následující textík se objevil na firemním webu Škodovky: Světový, i vlastní osobní rekord překonal Rakušan G. Plattner, když dosáhl s Fabií 1.4 TDI při přejezdu napříč Rumunskem z Konstance do Oradei nejnižší možné spotřeby paliva 2,6 litrů na 100 km. Ve středu 25. května 2005 v šest hodin ráno vyrazil G. Plattner s doprovodnou posádkou (tvořenou kameramanem a fotografem) z Konstance směr Oradea. Jejich první zastávka byla v Sibiu, kde čekali místní novináři, aby se seznámili s dílčími výsledky cesty a také odhalili některá z tajemství ekonomické jízdy.

Cílem testu bylo podle Plattnera demonstrovat výkon auta a stanovit skutečnou spotřebu paliva při rozdílných stavech cest a provozu v běžném pracovním dnu. Do cíle cesty Oradei, přijela posádka po téměř třinácti hodinách jízdy, přesně 30 minut před půlnocí. Novináři z doprovodu poté odstranili pečeť z hrdla palivové nádrže a změřili skutečnou spotřebu paliva.

A jak si Fabia v testu vedla? Konečná spotřeba činila totiž pouhých 2,6 l/100 km na 847 km. Přitom trasa vedla po normálních silnicích, z nichž jen asi 200 km tvořily dálnice. Větší část vedla po městských a venkovských komunikacích, klesajících po úbočích a stoupajících (přes 45 % vzdálenosti) po svazích údolí „Staré řeky“.

Jednoduché počty: jednosměrný lístek na vlak z Konstanty do Oradei stojí 865 lei na osobu. Ta samá cesta, absolvovaná s Fabií 1.4 TDI, stojí 660 lei na osobu. Automobil může pohodlně pojmout 4 osoby, což znamená, že cena pro jednoho může být 165 lei. A to je 5x levnější než cesta vlakem.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků