Se Škodou Fabií 1.4 TDI napříč Rumunskem za 2,6 l nafty

Následující textík se objevil na firemním webu Škodovky: Světový, i vlastní osobní rekord překonal Rakušan G. Plattner, když dosáhl s Fabií 1.4 TDI při přejezdu napříč Rumunskem z Konstance do Oradei nejnižší možné spotřeby paliva 2,6 litrů na 100 km. Ve středu 25. května 2005 v šest hodin ráno vyrazil G. Plattner s doprovodnou posádkou (tvořenou kameramanem a fotografem) z Konstance směr Oradea. Jejich první zastávka byla v Sibiu, kde čekali místní novináři, aby se seznámili s dílčími výsledky cesty a také odhalili některá z tajemství ekonomické jízdy.

Cílem testu bylo podle Plattnera demonstrovat výkon auta a stanovit skutečnou spotřebu paliva při rozdílných stavech cest a provozu v běžném pracovním dnu. Do cíle cesty Oradei, přijela posádka po téměř třinácti hodinách jízdy, přesně 30 minut před půlnocí. Novináři z doprovodu poté odstranili pečeť z hrdla palivové nádrže a změřili skutečnou spotřebu paliva.

A jak si Fabia v testu vedla? Konečná spotřeba činila totiž pouhých 2,6 l/100 km na 847 km. Přitom trasa vedla po normálních silnicích, z nichž jen asi 200 km tvořily dálnice. Větší část vedla po městských a venkovských komunikacích, klesajících po úbočích a stoupajících (přes 45 % vzdálenosti) po svazích údolí „Staré řeky“.

Jednoduché počty: jednosměrný lístek na vlak z Konstanty do Oradei stojí 865 lei na osobu. Ta samá cesta, absolvovaná s Fabií 1.4 TDI, stojí 660 lei na osobu. Automobil může pohodlně pojmout 4 osoby, což znamená, že cena pro jednoho může být 165 lei. A to je 5x levnější než cesta vlakem.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků