Se Škodou Fabií 1.4 TDI napříč Rumunskem za 2,6 l nafty

Následující textík se objevil na firemním webu Škodovky: Světový, i vlastní osobní rekord překonal Rakušan G. Plattner, když dosáhl s Fabií 1.4 TDI při přejezdu napříč Rumunskem z Konstance do Oradei nejnižší možné spotřeby paliva 2,6 litrů na 100 km. Ve středu 25. května 2005 v šest hodin ráno vyrazil G. Plattner s doprovodnou posádkou (tvořenou kameramanem a fotografem) z Konstance směr Oradea. Jejich první zastávka byla v Sibiu, kde čekali místní novináři, aby se seznámili s dílčími výsledky cesty a také odhalili některá z tajemství ekonomické jízdy.

Cílem testu bylo podle Plattnera demonstrovat výkon auta a stanovit skutečnou spotřebu paliva při rozdílných stavech cest a provozu v běžném pracovním dnu. Do cíle cesty Oradei, přijela posádka po téměř třinácti hodinách jízdy, přesně 30 minut před půlnocí. Novináři z doprovodu poté odstranili pečeť z hrdla palivové nádrže a změřili skutečnou spotřebu paliva.

A jak si Fabia v testu vedla? Konečná spotřeba činila totiž pouhých 2,6 l/100 km na 847 km. Přitom trasa vedla po normálních silnicích, z nichž jen asi 200 km tvořily dálnice. Větší část vedla po městských a venkovských komunikacích, klesajících po úbočích a stoupajících (přes 45 % vzdálenosti) po svazích údolí „Staré řeky“.

Jednoduché počty: jednosměrný lístek na vlak z Konstanty do Oradei stojí 865 lei na osobu. Ta samá cesta, absolvovaná s Fabií 1.4 TDI, stojí 660 lei na osobu. Automobil může pohodlně pojmout 4 osoby, což znamená, že cena pro jednoho může být 165 lei. A to je 5x levnější než cesta vlakem.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků