Sdružení SOVA reaguje: proti špatným ojetinám bojujeme na více frontách

Minulý týden jsme v jednom z našich článků zveřejnili varování Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA), že po úpravě zákona č. 56/2001 Sb. bude Česká republika zaplacena vysloužilými a nekvalitními ojetými automobily z vyspělejších zemí Evropské unie.

Proti prohlášení Sdružení jsme se ohradili s tím, že jeho primárním zájmem by mělo být informování zájemců o koupi ojetého automobilu o tom, jak koupit dobře a tím přirozeně eliminovat poptávku po jakkoli nekvalitních ojetinách; co zde nikdo ze zákazníků nebude kupovat, nebude nikdo z prodávajících dovážet, na tržní mechanismy je v tomto případě spoleh. Krom toho jsme uvedli, že stav českého autoparku je již dnes tak špatný, že již těžko může být horší. Navíc lze oprávněně pochybovat o tom, že si kdokoli ze zákazníků bude kupovat horší vůz než má dnes.

Na náš komentář zareagoval pan Mikšovský z SOVA, jeho reakci naleznete na následujících řádkách:

O všem, co píšete, samozřejmě víme. Ale i tak to pro nás nejsou dostatečné argumenty. Např. v Maďarsku jsou podmínky mnohem tvrdší než u nás a EU to prostě musela "skousnout".

Tvrdíte: "Pánové ze sdružení by se spíše než o zavádění hloupých administrativních překážek mohli starat třeba o to, aby vlastníky automobilů či zájemce o jejich koupi informovali, jak nenaletět
podvodníkům a co nejlépe koupit opravdu dobrý ojetý vůz."

Musím zdůraznit, že sdružení SOVA vydalo ve spolupráci s Ministerstvem dopravy, Ministerstvem vnitra a firmou Cebia příručku pro zájemce o ojeté automobily (možno stáhnout na stránkách www.sdruzeni-sova.cz). Příručku jsme rozeslali na všechny odbory dopravy pověřených obcí a všechny STK v celé zemi, kde si je mohou zájemci rozebrat. Denně posíláme tuto příručku na desítky adres individuálních zájemců poštou.

Na MDČR, se kterým jsme na toto téma vedli i korespondenci (viz náš web), jsme opakovaně apelovali na zkvalitnění STK. Bohužel zatím se zdá, že zavádění moderního elektronického on-line systému STK se dosti zpožďuje. To všechno děláme s jediným cílem, který ostatně doporučuje i komentář k naší tiskové zprávě na Vašem serveru: pomoci z trhu vytlačit dovozce prodávající špatné vozy. V minulosti jsme se však poučili, že bez "tlaku na ministertvo" a tlaku na legislativní regulaci to bohužel nepůjde.

Závěrem dodejme, že nepochybujeme o tom, že aktivita SOVA je motivována dobrými úmysly, které nesporně sdílíme. Lišíme se však v tom, jak stejného cíle dosahovat, byť ne tak, jak se mohlo na první pohled zdát. I proto jsme se se Sdružením dohodli, že společně připravíme rozsáhlejší článek na téma "jak koupit dobrou ojetinu", který snad bude ku prospěchu všech stran.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků