Sdružení SOVA reaguje: proti špatným ojetinám bojujeme na více frontách

Minulý týden jsme v jednom z našich článků zveřejnili varování Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA), že po úpravě zákona č. 56/2001 Sb. bude Česká republika zaplacena vysloužilými a nekvalitními ojetými automobily z vyspělejších zemí Evropské unie.

Proti prohlášení Sdružení jsme se ohradili s tím, že jeho primárním zájmem by mělo být informování zájemců o koupi ojetého automobilu o tom, jak koupit dobře a tím přirozeně eliminovat poptávku po jakkoli nekvalitních ojetinách; co zde nikdo ze zákazníků nebude kupovat, nebude nikdo z prodávajících dovážet, na tržní mechanismy je v tomto případě spoleh. Krom toho jsme uvedli, že stav českého autoparku je již dnes tak špatný, že již těžko může být horší. Navíc lze oprávněně pochybovat o tom, že si kdokoli ze zákazníků bude kupovat horší vůz než má dnes.

Na náš komentář zareagoval pan Mikšovský z SOVA, jeho reakci naleznete na následujících řádkách:

O všem, co píšete, samozřejmě víme. Ale i tak to pro nás nejsou dostatečné argumenty. Např. v Maďarsku jsou podmínky mnohem tvrdší než u nás a EU to prostě musela "skousnout".

Tvrdíte: "Pánové ze sdružení by se spíše než o zavádění hloupých administrativních překážek mohli starat třeba o to, aby vlastníky automobilů či zájemce o jejich koupi informovali, jak nenaletět
podvodníkům a co nejlépe koupit opravdu dobrý ojetý vůz."

Musím zdůraznit, že sdružení SOVA vydalo ve spolupráci s Ministerstvem dopravy, Ministerstvem vnitra a firmou Cebia příručku pro zájemce o ojeté automobily (možno stáhnout na stránkách www.sdruzeni-sova.cz). Příručku jsme rozeslali na všechny odbory dopravy pověřených obcí a všechny STK v celé zemi, kde si je mohou zájemci rozebrat. Denně posíláme tuto příručku na desítky adres individuálních zájemců poštou.

Na MDČR, se kterým jsme na toto téma vedli i korespondenci (viz náš web), jsme opakovaně apelovali na zkvalitnění STK. Bohužel zatím se zdá, že zavádění moderního elektronického on-line systému STK se dosti zpožďuje. To všechno děláme s jediným cílem, který ostatně doporučuje i komentář k naší tiskové zprávě na Vašem serveru: pomoci z trhu vytlačit dovozce prodávající špatné vozy. V minulosti jsme se však poučili, že bez "tlaku na ministertvo" a tlaku na legislativní regulaci to bohužel nepůjde.

Závěrem dodejme, že nepochybujeme o tom, že aktivita SOVA je motivována dobrými úmysly, které nesporně sdílíme. Lišíme se však v tom, jak stejného cíle dosahovat, byť ne tak, jak se mohlo na první pohled zdát. I proto jsme se se Sdružením dohodli, že společně připravíme rozsáhlejší článek na téma "jak koupit dobrou ojetinu", který snad bude ku prospěchu všech stran.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků