Sdružení SOVA reaguje: proti špatným ojetinám bojujeme na více frontách

Sdružení SOVA reaguje: proti špatným ojetinám bojujeme na více frontách

Minulý týden jsme v jednom z našich článků zveřejnili varování Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA), že po úpravě zákona č. 56/2001 Sb. bude Česká republika zaplacena vysloužilými a nekvalitními ojetými automobily z vyspělejších zemí Evropské unie.

Proti prohlášení Sdružení jsme se ohradili s tím, že jeho primárním zájmem by mělo být informování zájemců o koupi ojetého automobilu o tom, jak koupit dobře a tím přirozeně eliminovat poptávku po jakkoli nekvalitních ojetinách; co zde nikdo ze zákazníků nebude kupovat, nebude nikdo z prodávajících dovážet, na tržní mechanismy je v tomto případě spoleh. Krom toho jsme uvedli, že stav českého autoparku je již dnes tak špatný, že již těžko může být horší. Navíc lze oprávněně pochybovat o tom, že si kdokoli ze zákazníků bude kupovat horší vůz než má dnes.

Na náš komentář zareagoval pan Mikšovský z SOVA, jeho reakci naleznete na následujících řádkách:

O všem, co píšete, samozřejmě víme. Ale i tak to pro nás nejsou dostatečné argumenty. Např. v Maďarsku jsou podmínky mnohem tvrdší než u nás a EU to prostě musela "skousnout".

Tvrdíte: "Pánové ze sdružení by se spíše než o zavádění hloupých administrativních překážek mohli starat třeba o to, aby vlastníky automobilů či zájemce o jejich koupi informovali, jak nenaletět
podvodníkům a co nejlépe koupit opravdu dobrý ojetý vůz."

Musím zdůraznit, že sdružení SOVA vydalo ve spolupráci s Ministerstvem dopravy, Ministerstvem vnitra a firmou Cebia příručku pro zájemce o ojeté automobily (možno stáhnout na stránkách www.sdruzeni-sova.cz). Příručku jsme rozeslali na všechny odbory dopravy pověřených obcí a všechny STK v celé zemi, kde si je mohou zájemci rozebrat. Denně posíláme tuto příručku na desítky adres individuálních zájemců poštou.

Na MDČR, se kterým jsme na toto téma vedli i korespondenci (viz náš web), jsme opakovaně apelovali na zkvalitnění STK. Bohužel zatím se zdá, že zavádění moderního elektronického on-line systému STK se dosti zpožďuje. To všechno děláme s jediným cílem, který ostatně doporučuje i komentář k naší tiskové zprávě na Vašem serveru: pomoci z trhu vytlačit dovozce prodávající špatné vozy. V minulosti jsme se však poučili, že bez "tlaku na ministertvo" a tlaku na legislativní regulaci to bohužel nepůjde.

Závěrem dodejme, že nepochybujeme o tom, že aktivita SOVA je motivována dobrými úmysly, které nesporně sdílíme. Lišíme se však v tom, jak stejného cíle dosahovat, byť ne tak, jak se mohlo na první pohled zdát. I proto jsme se se Sdružením dohodli, že společně připravíme rozsáhlejší článek na téma "jak koupit dobrou ojetinu", který snad bude ku prospěchu všech stran.

bazar

MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků