Sdružení SOVA reaguje: proti špatným ojetinám bojujeme na více frontách

Minulý týden jsme v jednom z našich článků zveřejnili varování Sdružení na ochranu vlastníků automobilů (SOVA), že po úpravě zákona č. 56/2001 Sb. bude Česká republika zaplacena vysloužilými a nekvalitními ojetými automobily z vyspělejších zemí Evropské unie.

Proti prohlášení Sdružení jsme se ohradili s tím, že jeho primárním zájmem by mělo být informování zájemců o koupi ojetého automobilu o tom, jak koupit dobře a tím přirozeně eliminovat poptávku po jakkoli nekvalitních ojetinách; co zde nikdo ze zákazníků nebude kupovat, nebude nikdo z prodávajících dovážet, na tržní mechanismy je v tomto případě spoleh. Krom toho jsme uvedli, že stav českého autoparku je již dnes tak špatný, že již těžko může být horší. Navíc lze oprávněně pochybovat o tom, že si kdokoli ze zákazníků bude kupovat horší vůz než má dnes.

Na náš komentář zareagoval pan Mikšovský z SOVA, jeho reakci naleznete na následujících řádkách:

O všem, co píšete, samozřejmě víme. Ale i tak to pro nás nejsou dostatečné argumenty. Např. v Maďarsku jsou podmínky mnohem tvrdší než u nás a EU to prostě musela "skousnout".

Tvrdíte: "Pánové ze sdružení by se spíše než o zavádění hloupých administrativních překážek mohli starat třeba o to, aby vlastníky automobilů či zájemce o jejich koupi informovali, jak nenaletět
podvodníkům a co nejlépe koupit opravdu dobrý ojetý vůz."

Musím zdůraznit, že sdružení SOVA vydalo ve spolupráci s Ministerstvem dopravy, Ministerstvem vnitra a firmou Cebia příručku pro zájemce o ojeté automobily (možno stáhnout na stránkách www.sdruzeni-sova.cz). Příručku jsme rozeslali na všechny odbory dopravy pověřených obcí a všechny STK v celé zemi, kde si je mohou zájemci rozebrat. Denně posíláme tuto příručku na desítky adres individuálních zájemců poštou.

Na MDČR, se kterým jsme na toto téma vedli i korespondenci (viz náš web), jsme opakovaně apelovali na zkvalitnění STK. Bohužel zatím se zdá, že zavádění moderního elektronického on-line systému STK se dosti zpožďuje. To všechno děláme s jediným cílem, který ostatně doporučuje i komentář k naší tiskové zprávě na Vašem serveru: pomoci z trhu vytlačit dovozce prodávající špatné vozy. V minulosti jsme se však poučili, že bez "tlaku na ministertvo" a tlaku na legislativní regulaci to bohužel nepůjde.

Závěrem dodejme, že nepochybujeme o tom, že aktivita SOVA je motivována dobrými úmysly, které nesporně sdílíme. Lišíme se však v tom, jak stejného cíle dosahovat, byť ne tak, jak se mohlo na první pohled zdát. I proto jsme se se Sdružením dohodli, že společně připravíme rozsáhlejší článek na téma "jak koupit dobrou ojetinu", který snad bude ku prospěchu všech stran.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků