Sdílení aut v Anglii končí, řidiči prý mají příliš rádi vlastní auta

Koncern Daimler po dvou letech ukončil své působení v programu Car2go v britských městech Londýně a Birminghamu. Projekt dojel na nezájem zákazníků.

Princip car-sharing, neboli sdílení aut, je považován za jedno z východisek při řešení kritických situací v centrech velkých měst a rámcově s ním počítá i koncepce českého Ministerstva dopravy. Car-sharing má být zajímavý zejména pro řidiče, kteří auto potřebují pouze příležitostně a ročně toho celkově mnoho najezdí, a měl by středům velkoměst odlehčit od vesměs postávajících aut v soukromém vlastnictví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekProjekt Car2go se v Londýně a Birminghamu opíral o flotilu vozů Smart

V principu nejde o nic nového a počátky car-sharingu najdeme v Evropě už v polovině minulého století, nicméně v současnosti funguje především v určitých městech USA a Německa. Je to jednoduché: investor pořídí auta, jež si účastníci programu, kteří se musí registrovat a složit vratnou zálohu, mohu vyhledat přes internet nebo skrze aplikaci v chytrém telefonu.

Cestování | Život řidiče | Názory

Sdílení aut v Česku netáhne, má jen 70 členů

Stačí jen přiložit kartu k čtečce za čelním sklem a vůz je váš na tak dlouho, na kolik potřebujete, přičemž platí se zpravidla buď za ujetý kilometr, nebo čas užívání. Projekt Car2go byl společným dítětem koncernu Daimler AG a společnosti Europcar a v Anglii odstartoval na podzim 2012 v Londýně a na jaře 2013 v Birminghamu s tím, že zákazníci platili 35 pencí za minutu užívání.

Život řidiče | Názory

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

 

Nyní Car2go ve Velké Británii definitivně končí, přičemž autoři projektu vidí za neúspěchem svého snažení zejména logistické problémy a silnou vazbu britských zákazníků na vlastnictví soukromých aut. I přes ukončení působení v Londýně a Birminghamu v současnosti údajně Car2go působí v celkem 25 městech a sdružuje více než 700 000 zákazníků.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků