Sdílení aut v Anglii končí, řidiči prý mají příliš rádi vlastní auta

Koncern Daimler po dvou letech ukončil své působení v programu Car2go v britských městech Londýně a Birminghamu. Projekt dojel na nezájem zákazníků.

Princip car-sharing, neboli sdílení aut, je považován za jedno z východisek při řešení kritických situací v centrech velkých měst a rámcově s ním počítá i koncepce českého Ministerstva dopravy. Car-sharing má být zajímavý zejména pro řidiče, kteří auto potřebují pouze příležitostně a ročně toho celkově mnoho najezdí, a měl by středům velkoměst odlehčit od vesměs postávajících aut v soukromém vlastnictví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekProjekt Car2go se v Londýně a Birminghamu opíral o flotilu vozů Smart

V principu nejde o nic nového a počátky car-sharingu najdeme v Evropě už v polovině minulého století, nicméně v současnosti funguje především v určitých městech USA a Německa. Je to jednoduché: investor pořídí auta, jež si účastníci programu, kteří se musí registrovat a složit vratnou zálohu, mohu vyhledat přes internet nebo skrze aplikaci v chytrém telefonu.

Sdílení aut v Česku netáhne, má jen 70 členů

Sdílení aut v Česku netáhne, má jen 70 členů

Stačí jen přiložit kartu k čtečce za čelním sklem a vůz je váš na tak dlouho, na kolik potřebujete, přičemž platí se zpravidla buď za ujetý kilometr, nebo čas užívání. Projekt Car2go byl společným dítětem koncernu Daimler AG a společnosti Europcar a v Anglii odstartoval na podzim 2012 v Londýně a na jaře 2013 v Birminghamu s tím, že zákazníci platili 35 pencí za minutu užívání.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

 

Nyní Car2go ve Velké Británii definitivně končí, přičemž autoři projektu vidí za neúspěchem svého snažení zejména logistické problémy a silnou vazbu britských zákazníků na vlastnictví soukromých aut. I přes ukončení působení v Londýně a Birminghamu v současnosti údajně Car2go působí v celkem 25 městech a sdružuje více než 700 000 zákazníků.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků