Sdílení aut v Anglii končí, řidiči prý mají příliš rádi vlastní auta

Koncern Daimler po dvou letech ukončil své působení v programu Car2go v britských městech Londýně a Birminghamu. Projekt dojel na nezájem zákazníků.

Princip car-sharing, neboli sdílení aut, je považován za jedno z východisek při řešení kritických situací v centrech velkých měst a rámcově s ním počítá i koncepce českého Ministerstva dopravy. Car-sharing má být zajímavý zejména pro řidiče, kteří auto potřebují pouze příležitostně a ročně toho celkově mnoho najezdí, a měl by středům velkoměst odlehčit od vesměs postávajících aut v soukromém vlastnictví.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekProjekt Car2go se v Londýně a Birminghamu opíral o flotilu vozů Smart

V principu nejde o nic nového a počátky car-sharingu najdeme v Evropě už v polovině minulého století, nicméně v současnosti funguje především v určitých městech USA a Německa. Je to jednoduché: investor pořídí auta, jež si účastníci programu, kteří se musí registrovat a složit vratnou zálohu, mohu vyhledat přes internet nebo skrze aplikaci v chytrém telefonu.

Sdílení aut v Česku netáhne, má jen 70 členů

Sdílení aut v Česku netáhne, má jen 70 členů

Stačí jen přiložit kartu k čtečce za čelním sklem a vůz je váš na tak dlouho, na kolik potřebujete, přičemž platí se zpravidla buď za ujetý kilometr, nebo čas užívání. Projekt Car2go byl společným dítětem koncernu Daimler AG a společnosti Europcar a v Anglii odstartoval na podzim 2012 v Londýně a na jaře 2013 v Birminghamu s tím, že zákazníci platili 35 pencí za minutu užívání.

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

Chtěli se prodanit k ekologii, skončili s nejvyššími emisemi v EU

 

Nyní Car2go ve Velké Británii definitivně končí, přičemž autoři projektu vidí za neúspěchem svého snažení zejména logistické problémy a silnou vazbu britských zákazníků na vlastnictví soukromých aut. I přes ukončení působení v Londýně a Birminghamu v současnosti údajně Car2go působí v celkem 25 městech a sdružuje více než 700 000 zákazníků.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků