Scion Fuse Sport Coupe concept: futuristické GT

Nejmladší divize japonské Toyoty, automobilka Scion, představila v New Yorku svůj koncept sportovního coupé budoucnosti. Jak to již u konceptů bývá, je přeplněn nejmodernějšími technologiemi a design nemá s dnešními vozy nic společného. A že nevíte co je Scion? Nevadí, i to se v tomto článku dozvíte.
Scion Fuse Sport Coupe concept: futuristické GT

Tip na úvod: Scion je pozoruhodná značka koncernu Toyota zaměřená primárně na mladou americkou klientelu. Pokud chcete objevit celou modelovou řadu této automobilky a zjistit, co to je zajímavá personalizace u aut, zamiřte na stránky Scion.com. Zde si můžete zkusit i postavit vlastní vůz (např. pomocí odkazu Build Your Own u modelu tC) a rovnou si zvolit provedení netradičních detailů interiéru a exteriéru (barva podsvícení přístrojů, vyloženě tuningové vnější doplňky apod.). Snad se jednou Scion objeví i v Evropě, podle nás by dokázal trochu oživit mnohdy zatuchlý evropský trh...


Scion přestavil na autosalonu v New Yorku svůj koncept sportovního coupé s názvem Fuse. Koncept se vyznačuje hlavně tím, že na jeho designu pracovalo hned několik center a návrhářů a je tedy jakýmsi kolektivním dílem. Vůz tak navrhovaly mj. designérské studio Toyoty v Kalifornii a známé studio Calty design.

Protože jde o koncept, u kterého se příliš nepočítá s následnou výrobou, ani s jeho úpravou do reálné podoby, mohli se návrháři a technici doslova vyřádit. Koncept je ukázkou funkčního designu, který spolupracuje s nejmodernějšími technologiemi. Zajímavě je řešen přístup do zavazadelníku, kdy se po otevření zadních dveří vysune podlaha zavazadelníku ven a usnadní tak nakládku. Dominantním prvkem jsou i skleněné plochy, které tvoří nejen na pohled celistvý pruh bočních oken s předním, ale také rovnou střechu. Pozoruhodně je řešeno i otevírání dveří, které lze dnes spatřit pouze u sportovních vozů, nebo u vozů upravených. Samotný design vozu je poměrně mohutný, s velkými plochami, které pouze místy lemují křivky. Koncept je vybaven LED technologií v zadních i předních světlometech a speciálními mlhovými světlomety.

Také v interiéru je jasné, že jde o studii. Velké množství elektronických systému, od zábavního multimediálního centra, přes projekční ukazatele a LCD panely, ukazují, že koncept míří i k pořádnému komfortu.

Koncept opravdu nevypadá, že by z něj mohl vzejít, reálný vůz, ale když se podíváte na dnešní nabídku Scionu, zjistíte, že to (na poměry značky) taková šílenost zase není...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Scion Fuse Sport Coupe concept
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků