Po dvaceti letech vývoje a kotrmelců se může futuristický elektromobil vydat na silnice. Design pomohlo ladit studio Pininfarina.
Příběh značky Aptera začal v roce 2006 pod názvem Accelerated Compositest, firmu založil podnikatel Steve Fambro. Začal vývoj extrémně úsporného vozidla, klasifikovaného jako motocykl, který by zvládal jezdit se spotřebou 0,71 l/100 km. Společnost začala vybírat zálohy od zájemců, ale vývoj se zpožďoval – zakladatel byl poté vytlačen a v roce 2011 firma již zálohy vracela a šla do likvidace. Ujala se jí čínská společnost Jonway, došlo k rozdělení firmy na Aptera USA a další subjekty, ty ale žádnou činnost nevykazovaly.
V roce 2019 opět vzniká firma pod původním zakladatelem, peníze získává komunitním financováním a opět začala vybírat zálohy. Plánem tentokrát bylo vytvořit elektromobil s dojezdem až 1600 kilometrů, osazený solárními panely, které by každý den dodaly dojezd 64 killometrů.
Plán to byl možná až moc smělý, ale vůz je nyní připraven k výrobě. Dostal baterie o kapacitě 42 kWh, které poskytují dojezd až 644 kilometrů, solární panely na kapotáži pak skutečně dodají přes 60 km denně. K dojezdu si pomáhá extrémně aerodynamickou karoserií (údajně se součinitelem odporu 0,13), kterou pomáhalo navrhovat věhlasné studio Pininfarina. Dovnitř se vejdou dvě osoby, v zadní části se nachází pod výklopným krytem zavazadlový prostor, umožňující v kombinaci se speciálním stanem přespání.
Elektromotory jsou umístěny přímo v kolech, zrychlení na 100 km/h má zabrat zhruba 4 sekundy a maximální rychlost činí 160 km/h. Firma oznámila, že po celém světě nasbírala 50.000 objednávek, ceny se mají pohybovat od 630.000 Kč do zhruba 1,1 milionu korun.