Schwarz a Climent spokojeni

Škoda Motorsport ukončil více než desetidenní testování nové evoluce vozu Škoda Octavia WRC s cílem optimalizovat celkové nastavení Octavie na zářijovou Kyperskou Rally (7.-10.září). Od 31.července v Řecku testoval vývojový tým a dvojice továrních pilotů Armin Schwarz a Luis Climent
Schwarz a Climent spokojeni
Škoda Motorsport ukončil více než desetidenní testování nové evoluce vozu Škoda Octavia WRC s cílem optimalizovat celkové nastavení Octavie na zářijovou Kyperskou Rally (7.-10.září). Od 31.července v Řecku testoval vývojový tým a dvojice továrních pilotů Armin Schwarz a Luis Climent všechny nové prvky vozu, jehož nová specifikace bude homologována těsně před startem kyperské soutěže, celkově desátého podniku MS FIA. Dojmy obou továrních jezdců i známého matadora rallysportu Stiga Blomquista, který týmu během prvních dnů asistoval při zkoušení nových prvků podvozku, byly pozitivní.

Armin Schwarz komentuje právě skončený test: „S výsledky testování jsem spokojen. Nejvíce jsou znát změny na motoru, který je díky novému turbu, elektronice a výfukovému potrubí, ale také chlazení, silnější a pružnější. Vůz po sešlápnutí plynového pedálu reaguje okamžitě, zlepšil se průběh točivého momentu v nižších otáčkách, Octavie je více agilní a celkově se i jinak chová. I když se charakteristika agregátu a jeho chlazení hodně zlepšily, stále však existuje prostor pro další vývoj.

Hodně jsme také pracovali na nastavení podvozku, kde jsme například zkoušeli nová péra a tlumiče, následně jsem se soustředil na dolaďování podvozku na Kyperskou rallye. Pokud jde o změny týkající se aerodynamiky vozu, oproti původnímu návrhu jsme ještě udělali několik malých změn hlavně na přední kapotě a nárazníku, související především s chlazením pohonné jednotky. Ostatní změny by se měly pozitivně projevit především na rychlých soutěžích.

O víkendu odlétám do Finska, kde absolvuji trénink na Finskou rallye. Následně se chystám do Maďarska na novinářskou prezentaci, která proběhne na Hungaroringu. Následuje Nurburgring a pak již Kyperská soutěž. Téměř každý den pilně cvičím a sportuji, abych byl na Kypru ve vynikající fyzické formě. Vedra, která nás na Kypru čekají budou pro nás všechny velice náročnou překážkou a já musím být precizně připraven.“

Také druhý jezdec týmu Luis Climent si mnohé změny na nové Octavii WRC pochvaloval: „Nová Octavia je oproti minulé verzi mnohem rychlejší. Obzvláště její akcelerace a přenos upraveného točivého momentu jsou velkým plusem. Spokojen jsem také s vývojem podvozku, hlavně s novými tlumiči. Během testu jsme s vozem neměli žádné vážné mechanické problémy. Hodně jsem se také soustředil na optimalizaci nastavení vozu pro Kypr, kde nás a vozy čeká podobné peklo jako je tomu na řecké Acropolis.

Pokročili jsme také v oblasti chlazení agregátu, nicméně stále se snažíme najít ta nejvhodnější řešení. Nyní se v klidu budu připravovat na Kyperskou rallye, kde chci zajet co nejlepší výsledek. Koncem srpna budu pět dní v Maďarsku, jinak zůstávám ve Španělsku,“ řekl sympatický Luis Climent.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 47 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků