Schwarz a Climent spokojeni

Škoda Motorsport ukončil více než desetidenní testování nové evoluce vozu Škoda Octavia WRC s cílem optimalizovat celkové nastavení Octavie na zářijovou Kyperskou Rally (7.-10.září). Od 31.července v Řecku testoval vývojový tým a dvojice továrních pilotů Armin Schwarz a Luis Climent
Schwarz a Climent spokojeni
Škoda Motorsport ukončil více než desetidenní testování nové evoluce vozu Škoda Octavia WRC s cílem optimalizovat celkové nastavení Octavie na zářijovou Kyperskou Rally (7.-10.září). Od 31.července v Řecku testoval vývojový tým a dvojice továrních pilotů Armin Schwarz a Luis Climent všechny nové prvky vozu, jehož nová specifikace bude homologována těsně před startem kyperské soutěže, celkově desátého podniku MS FIA. Dojmy obou továrních jezdců i známého matadora rallysportu Stiga Blomquista, který týmu během prvních dnů asistoval při zkoušení nových prvků podvozku, byly pozitivní.

Armin Schwarz komentuje právě skončený test: „S výsledky testování jsem spokojen. Nejvíce jsou znát změny na motoru, který je díky novému turbu, elektronice a výfukovému potrubí, ale také chlazení, silnější a pružnější. Vůz po sešlápnutí plynového pedálu reaguje okamžitě, zlepšil se průběh točivého momentu v nižších otáčkách, Octavie je více agilní a celkově se i jinak chová. I když se charakteristika agregátu a jeho chlazení hodně zlepšily, stále však existuje prostor pro další vývoj.

Hodně jsme také pracovali na nastavení podvozku, kde jsme například zkoušeli nová péra a tlumiče, následně jsem se soustředil na dolaďování podvozku na Kyperskou rallye. Pokud jde o změny týkající se aerodynamiky vozu, oproti původnímu návrhu jsme ještě udělali několik malých změn hlavně na přední kapotě a nárazníku, související především s chlazením pohonné jednotky. Ostatní změny by se měly pozitivně projevit především na rychlých soutěžích.

O víkendu odlétám do Finska, kde absolvuji trénink na Finskou rallye. Následně se chystám do Maďarska na novinářskou prezentaci, která proběhne na Hungaroringu. Následuje Nurburgring a pak již Kyperská soutěž. Téměř každý den pilně cvičím a sportuji, abych byl na Kypru ve vynikající fyzické formě. Vedra, která nás na Kypru čekají budou pro nás všechny velice náročnou překážkou a já musím být precizně připraven.“

Také druhý jezdec týmu Luis Climent si mnohé změny na nové Octavii WRC pochvaloval: „Nová Octavia je oproti minulé verzi mnohem rychlejší. Obzvláště její akcelerace a přenos upraveného točivého momentu jsou velkým plusem. Spokojen jsem také s vývojem podvozku, hlavně s novými tlumiči. Během testu jsme s vozem neměli žádné vážné mechanické problémy. Hodně jsem se také soustředil na optimalizaci nastavení vozu pro Kypr, kde nás a vozy čeká podobné peklo jako je tomu na řecké Acropolis.

Pokročili jsme také v oblasti chlazení agregátu, nicméně stále se snažíme najít ta nejvhodnější řešení. Nyní se v klidu budu připravovat na Kyperskou rallye, kde chci zajet co nejlepší výsledek. Koncem srpna budu pět dní v Maďarsku, jinak zůstávám ve Španělsku,“ řekl sympatický Luis Climent.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků