Schwarz a Climent spokojeni

Škoda Motorsport ukončil více než desetidenní testování nové evoluce vozu Škoda Octavia WRC s cílem optimalizovat celkové nastavení Octavie na zářijovou Kyperskou Rally (7.-10.září). Od 31.července v Řecku testoval vývojový tým a dvojice továrních pilotů Armin Schwarz a Luis Climent
Schwarz a Climent spokojeni
Škoda Motorsport ukončil více než desetidenní testování nové evoluce vozu Škoda Octavia WRC s cílem optimalizovat celkové nastavení Octavie na zářijovou Kyperskou Rally (7.-10.září). Od 31.července v Řecku testoval vývojový tým a dvojice továrních pilotů Armin Schwarz a Luis Climent všechny nové prvky vozu, jehož nová specifikace bude homologována těsně před startem kyperské soutěže, celkově desátého podniku MS FIA. Dojmy obou továrních jezdců i známého matadora rallysportu Stiga Blomquista, který týmu během prvních dnů asistoval při zkoušení nových prvků podvozku, byly pozitivní.

Armin Schwarz komentuje právě skončený test: „S výsledky testování jsem spokojen. Nejvíce jsou znát změny na motoru, který je díky novému turbu, elektronice a výfukovému potrubí, ale také chlazení, silnější a pružnější. Vůz po sešlápnutí plynového pedálu reaguje okamžitě, zlepšil se průběh točivého momentu v nižších otáčkách, Octavie je více agilní a celkově se i jinak chová. I když se charakteristika agregátu a jeho chlazení hodně zlepšily, stále však existuje prostor pro další vývoj.

Hodně jsme také pracovali na nastavení podvozku, kde jsme například zkoušeli nová péra a tlumiče, následně jsem se soustředil na dolaďování podvozku na Kyperskou rallye. Pokud jde o změny týkající se aerodynamiky vozu, oproti původnímu návrhu jsme ještě udělali několik malých změn hlavně na přední kapotě a nárazníku, související především s chlazením pohonné jednotky. Ostatní změny by se měly pozitivně projevit především na rychlých soutěžích.

O víkendu odlétám do Finska, kde absolvuji trénink na Finskou rallye. Následně se chystám do Maďarska na novinářskou prezentaci, která proběhne na Hungaroringu. Následuje Nurburgring a pak již Kyperská soutěž. Téměř každý den pilně cvičím a sportuji, abych byl na Kypru ve vynikající fyzické formě. Vedra, která nás na Kypru čekají budou pro nás všechny velice náročnou překážkou a já musím být precizně připraven.“

Také druhý jezdec týmu Luis Climent si mnohé změny na nové Octavii WRC pochvaloval: „Nová Octavia je oproti minulé verzi mnohem rychlejší. Obzvláště její akcelerace a přenos upraveného točivého momentu jsou velkým plusem. Spokojen jsem také s vývojem podvozku, hlavně s novými tlumiči. Během testu jsme s vozem neměli žádné vážné mechanické problémy. Hodně jsem se také soustředil na optimalizaci nastavení vozu pro Kypr, kde nás a vozy čeká podobné peklo jako je tomu na řecké Acropolis.

Pokročili jsme také v oblasti chlazení agregátu, nicméně stále se snažíme najít ta nejvhodnější řešení. Nyní se v klidu budu připravovat na Kyperskou rallye, kde chci zajet co nejlepší výsledek. Koncem srpna budu pět dní v Maďarsku, jinak zůstávám ve Španělsku,“ řekl sympatický Luis Climent.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků