Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

17 komentářů

Michal
17. prosince • 20:59

Mě se "líbí", jak jsou lidi úplně zblblý. Celý měsíc chodí do práce, aby dostali výplatu očesanou o první daň a další poplatky. Když si pořizují auto, zase z něj platí daň (tz. druhou daň) z již jednou zdaněných peněz. No a když natankují, opět další daň a nedej bože, aby se svými 3x zdaněným majetekem vyrazili na silnici postavenou z daní, šup sem s dálničním poplatkem. Nevím nevím, ale něco se mi zdá, že není úplně ok.

Jakub
18. prosince • 13:52

No pokud někdo zdaní mzdu a pak chodí pěšky, pije z potoka a loví zajíce, tak imho vůbec nemusí platit jednu velkou daň ze mzdy aby se z toho zaplatily dálnice, vodárny nebo kontroloři potravin ;-)

jendabenda
18. prosince • 15:23

Musí.

jendabenda
17. prosince • 21:42

To je ovšem primárním účelem celého tohoto daňového, odvodového a poplatkového bordelu. Zaplavit občany (=voliče) takovým gulášem, aby se v tom nevyznali a rezignovaně platili a volili. protože kdyby nebyli tupí, snadno by si spočítali, že ten státní svinčík je stojí dvě třetiny jejich příjmů, což by klidně šlo udělat jedinou daní bez celého tyjátru, bez desetitisíců vybýrajících a kontrolujících příživníků. jenže by to mělo velkou nevýhodu, občan by věděl, kolik platí a sakra velmi by se mu to nelíbilo.
Nakonec obdobou státního bordelu je totéž v malém schované v poplatcích za energie, jejich rezervaci, jištění, dopravu, dopravu té dopravy, měřidlo, plombu na měřidle, písmenka na té plombě. Účelem je rovněž znemožnit běžnému voliči se v tom vyznat, aby neremcal a platil.

mpolan
18. prosince • 8:29

Jo... už tě vidím, jak bez všech daní zaplatíš stále více bující byrokracii a požadavky na kdeco. Hodně štěstí, dej vědět.

dpcstb
30. prosince • 10:45

v tom je prave ta pointa. stat aj dane by mali byt maximalne jednoduche a efektivne, aby vzajomna komunikacia obcanov so statom zrali co najmenej prostriedkov. tym by obe strany usetrili a tym by usetrili obcania dvojnasobne, pretoze by mohlo klesnut danove zatazenie.

jendabenda
18. prosince • 15:22

Jak to souvisí se složitostí daňového bordelu jinak než tak, že jednoduchá daň je levnější než komplikovaná? Takže zapni mozek a neplácej nesmysly mimo téma.

jendabenda
17. prosince • 21:43

vybírajících... sorry

xfaktor
17. prosince • 19:35

Nejvíc se mi "líbí", jak do toho zase kecá EU. Co je kretenům do toho. Souhlasím s tím, protože dálnice super, odpočívadla, usměvavá obsluha u benzínek a na velký části dálnic plyn až na podlahu. A za 10denní 10 euro, to je cena jako za ty naše.

Ludek_II
18. prosince • 8:38

Co má obsluha benzinky spolecneho s mytem ?

jendabenda
17. prosince • 20:27

Výběr mýta od osobních aut je objemově zcela okrajivý, fakticky nesmysl a svým způsobem i diskriminace. Kamiony opotřebovávají a ničí dálnice 50-100x více než osobní a lehká nákladní doprava a vyžadují jejich zimní údržbu v míře, kterou osobní doprava nepotřebuje. Přitom 50-100x víc neplatí a ani platit nebudou.
Kdyby se v CZ, A, SK, H zrušilo mýto pro osobní auta, finančně to stát nepozná, po odpočtu nákladů na výrobu, distribuci, prodej a kontrolu tohoto nesmyslu na konci víceméně nic nezbyde. Snad jen práce pro pár tisíc úplně zbytečných celníků, dialničných policajtov, Asfinag úředníků a Mátricakontrolmanů.

Antiautomat
17. prosince • 17:52

....preco to doteraz slo aj bez toho? Cui prodest?

winn
17. prosince • 19:01

ono to slo do te doby, nez si nemci uvedomili, ze poskytuji perfektni dalnice pulce evropy zadarmo a mezi nama, vubec se jim nedivim, ze se rozhodli zavest tento poplatek - podivej se, za co platime my, tomu se dalnice ve vetsine pripadu ani rikat neda.

jendabenda
17. prosince • 20:19

To není pravda. Za prvé nákladní doprava platí v SRN mýto už spoustu let a tedy tam zadarmo nejezdí, za druhé má Německo jedno z nejvyšších zdanění pohonných hmot na světě a za třetí skutečným důvodem současného zavedení mýta pro lehkou a osobní dopravu je politický populismus. Což je ostatně jasné i z vrcholně problematické podoby záměru.

puk123
18. prosince • 9:17

Na obhajobu Němců lze říci, že evropské země mohly pohodlně zkopírovat německý model a měli bychom volný pohyb po Evropě včetně dálnic. Místo toho právě v jiných zemích vymýšleli politici populistické kraviny, které komplikovaly život i Němcům, až pohár trpělivosti přetekl.

bflmpsvz
17. prosince • 16:52

Tak sice je to dost, ale za německý dálnice to člověk pochopí... hustá dálniční sít v dobrym až perfektnim stavu, místy neomezená rychlost, tři p*dele odpočívadel, kde by si jeden nestyděl roztáhnout deku na trávě... Tam budu za dálnice platit radši než tady

gr
20. prosince • 16:14

No neřekl bych v perfektním stavu, v létě jsem byl autem ve Švédsku a prejížděl Německo - Švédsko má silnice v o dost lepším stavu a stále zdarma :-))Jinak souhlasím německá síť je dost hustá.

Doporučujeme

Články odjinud